Pwkone Opublikowano 22 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2024 Witam od paru dni jestem posiadaczem Opla signum 2005 1.9 cdti 150 km Jako że auto nie jest nowe liczyłem się też z tym że parę rzeczy będzie do zrobienia od sprzedającego dowiedziałem że z ważniejszych rzeczy do wymiany jest dwumas. Dzisiaj znajomy podłączył go pod komputer i znalazł kilka bledow: P0704 obwód wejściowy wyłącznika sprzęgła - nieprawidłowe dzialanie - nie ciągle U2103 magistrala can wysokiej prędkości - brak kominukacji - nie ciągle P1815 interfejs tempomatu -nieprawidłowe dzialanie - brak komunikacji - nie ciągle P1614 nieprawidłowy klucz - nie ciągle C0131 czujnik ciśnienia - nieprawidłowe dzialanie - nie ciągle U2112 Ciągła kontrola tlumienia -nieważne dane - stałe U2142 czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu -brak komunikacji - nie ciagle U2143 czujnik położenia dźwigni regulacyjnej - brak komunikacji - nie ciągle Od kilku dni magluje internet i co nieco dowiedziałem się o błędach i jak spróbować się z niektórymi problemami uporać. Kontrolka od zawieszenia pali się cały czas czytałem że winowajcą może być przetarty kabelek lub coś ze stykami w którymś kole (będę to sprawdzał w weekend) Kontrolka afl pali się cały czas. Kontrolka esp czasem się włączy czasem nie. (po odpaleniu silnika potrafi się włączyć od razu a czasami po przejechaniu jakiegoś dystansu [sprawdzałem na postoju czy zapali się po maksymalnym skręcie w lewo lub prawo. Odpowiedź. Nie zapala się]) podejrzewam że afl i esp mogą występować wspólnie i wpływ na to może mieć cim. Ale w aucie nic nie wariuje wszystko działa i jeździ normalnie Przed odpaleniem zapala się kontrolka auta z kluczem ale gaśnie zaraz po odpaleniu. Nie wiem czy to głupota czy coś poważniejszego Jeżeli chodzi o błędy ze sprzęgłem i tempomatem myślę że winny może być czujnik pedału sprzęgła bo zaglądałem tam i faktycznie on jest ale w złym stanie. Tempomat działa jak pociągnę sprzęgło butem do góry Czytałem też że przyczyną niektórych błędów może być kończący się żywot akumulatora bądź wadliwy alternator. (w weekend najwcześniej się dowiem w jakim jest stanie) Mam też kilka faktur od mechaników i od 2021 było wymieniane parę rzeczy takich jak osprzet, wtryskiwacze (uszczelnianie chyba dokładniej) a także egr A teraz pytanko do was. Czy ktoś borykał się z podobnymi problemami? Od czego powinienem zacząć? Czy są to jakieś poważne błędy? Czy jest możliwość samodzielnych napraw zanim auto trafi do mechanika? Może z niektórymi błędami uda mi się samodzielnie uporać Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/98466-nowe-auto-troch%C4%99-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.