Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru dni jestem posiadaczem Opla signum 2005 1.9 cdti 150 km

 

Jako że auto nie jest nowe liczyłem się też z tym że parę rzeczy będzie do zrobienia od sprzedającego dowiedziałem że z ważniejszych rzeczy do wymiany jest dwumas. 

Dzisiaj znajomy podłączył go pod komputer i znalazł kilka bledow:

 

P0704 obwód wejściowy wyłącznika sprzęgła

- nieprawidłowe dzialanie

- nie ciągle 

 

U2103 magistrala can wysokiej prędkości

- brak kominukacji

- nie ciągle

 

P1815 interfejs tempomatu

-nieprawidłowe dzialanie

- brak komunikacji

- nie ciągle 

 

P1614 nieprawidłowy klucz

- nie ciągle

 

C0131 czujnik ciśnienia

- nieprawidłowe dzialanie

- nie ciągle

 

U2112 Ciągła kontrola tlumienia

-nieważne dane

- stałe 

 

U2142 czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu

-brak komunikacji

- nie ciagle

 

U2143 czujnik położenia dźwigni regulacyjnej

- brak komunikacji

- nie ciągle 

 

Od kilku dni magluje internet i co nieco dowiedziałem się o błędach i jak spróbować się z niektórymi problemami uporać. 

 

Kontrolka od zawieszenia pali się cały czas czytałem że winowajcą może być przetarty kabelek lub coś ze stykami w którymś kole (będę to sprawdzał w weekend) 

 

Kontrolka afl pali się cały czas. 

Kontrolka esp czasem się włączy czasem nie. 

(po odpaleniu silnika potrafi się włączyć od razu a czasami po przejechaniu jakiegoś dystansu [sprawdzałem na postoju czy zapali się po maksymalnym skręcie w lewo lub prawo. Odpowiedź. Nie zapala się]) podejrzewam że afl i esp mogą występować wspólnie i wpływ na to może mieć cim. Ale w aucie nic nie wariuje wszystko działa i jeździ normalnie 

 

Przed odpaleniem zapala się kontrolka auta z kluczem ale gaśnie zaraz po odpaleniu. Nie wiem czy to głupota czy coś poważniejszego 

 

Jeżeli chodzi o błędy ze sprzęgłem i tempomatem myślę że winny może być czujnik pedału sprzęgła bo zaglądałem tam i faktycznie on jest ale w złym stanie. Tempomat działa jak pociągnę sprzęgło butem do góry 

 

Czytałem też że przyczyną niektórych błędów może być kończący się żywot akumulatora bądź wadliwy alternator. (w weekend najwcześniej się dowiem w jakim jest stanie) Mam też kilka faktur od mechaników i od 2021 było wymieniane parę rzeczy takich jak osprzet, wtryskiwacze (uszczelnianie chyba dokładniej) a także egr 

 

A teraz pytanko do was. 

Czy ktoś borykał się z podobnymi problemami? Od czego powinienem zacząć? Czy są to jakieś poważne błędy? Czy jest możliwość samodzielnych napraw zanim auto trafi do mechanika? Może z niektórymi błędami uda mi się samodzielnie uporać 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/98466-nowe-auto-troch%C4%99-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności