Skocz do zawartości

Nowe auto trochę błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru dni jestem posiadaczem Opla signum 2005 1.9 cdti 150 km

 

Jako że auto nie jest nowe liczyłem się też z tym że parę rzeczy będzie do zrobienia od sprzedającego dowiedziałem że z ważniejszych rzeczy do wymiany jest dwumas. 

Dzisiaj znajomy podłączył go pod komputer i znalazł kilka bledow:

 

P0704 obwód wejściowy wyłącznika sprzęgła

- nieprawidłowe dzialanie

- nie ciągle 

 

U2103 magistrala can wysokiej prędkości

- brak kominukacji

- nie ciągle

 

P1815 interfejs tempomatu

-nieprawidłowe dzialanie

- brak komunikacji

- nie ciągle 

 

P1614 nieprawidłowy klucz

- nie ciągle

 

C0131 czujnik ciśnienia

- nieprawidłowe dzialanie

- nie ciągle

 

U2112 Ciągła kontrola tlumienia

-nieważne dane

- stałe 

 

U2142 czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu

-brak komunikacji

- nie ciagle

 

U2143 czujnik położenia dźwigni regulacyjnej

- brak komunikacji

- nie ciągle 

 

Od kilku dni magluje internet i co nieco dowiedziałem się o błędach i jak spróbować się z niektórymi problemami uporać. 

 

Kontrolka od zawieszenia pali się cały czas czytałem że winowajcą może być przetarty kabelek lub coś ze stykami w którymś kole (będę to sprawdzał w weekend) 

 

Kontrolka afl pali się cały czas. 

Kontrolka esp czasem się włączy czasem nie. 

(po odpaleniu silnika potrafi się włączyć od razu a czasami po przejechaniu jakiegoś dystansu [sprawdzałem na postoju czy zapali się po maksymalnym skręcie w lewo lub prawo. Odpowiedź. Nie zapala się]) podejrzewam że afl i esp mogą występować wspólnie i wpływ na to może mieć cim. Ale w aucie nic nie wariuje wszystko działa i jeździ normalnie 

 

Przed odpaleniem zapala się kontrolka auta z kluczem ale gaśnie zaraz po odpaleniu. Nie wiem czy to głupota czy coś poważniejszego 

 

Jeżeli chodzi o błędy ze sprzęgłem i tempomatem myślę że winny może być czujnik pedału sprzęgła bo zaglądałem tam i faktycznie on jest ale w złym stanie. Tempomat działa jak pociągnę sprzęgło butem do góry 

 

Czytałem też że przyczyną niektórych błędów może być kończący się żywot akumulatora bądź wadliwy alternator. (w weekend najwcześniej się dowiem w jakim jest stanie) Mam też kilka faktur od mechaników i od 2021 było wymieniane parę rzeczy takich jak osprzet, wtryskiwacze (uszczelnianie chyba dokładniej) a także egr 

 

A teraz pytanko do was. 

Czy ktoś borykał się z podobnymi problemami? Od czego powinienem zacząć? Czy są to jakieś poważne błędy? Czy jest możliwość samodzielnych napraw zanim auto trafi do mechanika? Może z niektórymi błędami uda mi się samodzielnie uporać 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności