Skocz do zawartości

Meriva B - problem ze wspomaganiem kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem że na forum były podobne tematy, ale stare i nie znalazłem odpowiedzi.

 

W ciągu tygodnia dwa razy brakło mi wspomagania. Chwała Bogu na parkingu zawsze. Raz na stacji benzynowej, w trakcie jazdy autostradą (wtedy okazało się, że odpiął mi się jakiś kabelek od akumulatora . podociskałem i dojechałem do domu), raz, po dwóch dniach postoju pod domem.

Co wiem:

Mechanik na komputerze znalazł błąd sterownika: C 056 D - zakłócenia działania sterownika

Wspomaganie jest elektryczno-hydrauliczne.  Na kabelku (cokolwiek to znaczy).

Po VIN-ie mechanik podał mi nr pompy, gdybym ją chciał wymienić - 95521969.

 

Ale nowa pompa kosztuje ponad 3500 zł.

I teraz mój problem na dziś:

Szukam punktu, gdzie mógłbym regenerować tą pompę, lub regenerowaną kupić.

Tylko gdzie bym nie pytał, to wszyscy mnie pytają nie tylko o nr pompy, ale też o nr samego sterownika,, o którym mówi kod błędu.

Nie wiem, gdzie go znaleźć.

Poza tym wolałbym dać to fachowcowi do roboty.

Tylko właśnie szukam takiego fachowca.

 

Pomożecie?

 

Meriva B,

1.4 benzyna (+ założyłem LPG),

74 kW

2015

woj. opolskie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Temat przerobilem tydzien temu w mojej merivie moge pomoc jak jeszcze aktualne potrzebujesz pomocy.

Edytowane przez Jarek G

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie komus przyda to opisze troche o tej pompie elektr hydr , ceny rzeczywiscie jak z kosmosu od 2500 pln przeliczajac do nawet 10 tys nowa a i w Polsce takie same ceny tej pompy . by wymienic co zrobilem sam trzeba wyjac akumulator odkrecic computer sterujacy , wykrecic zbiornik wyrownawczy plynu chlodzacego na zaczepach i jest problem to wyciagnac ale nagiac i po wielu bolach da sie wyciagnac, wykrecic przewody abs plyn ze zbiorniczka plynu hamulcowego wyleci, potem odkrecic przewod aluminiowy od pompy , przewod zwrotny do pompy , odczepic wszystkie zaczepy, przewodo z pompy tzn wtyczke , przewod masy i przewod do akumulatora i nastepnie wykrecic trzy nakretki m6 mocowania pompy do takiego koszyka. oczywiscie nalac plyn hydrauliczny potem  po zamontowaniu nowej pompy. Czas demontaz 4h a zamontowanie 3h tyle mi zajelo. Wazne przed uruchomieniem silnika trzeba najlepiej na podniesionych kolach bo mniejszy opor kilka razy powoli pokrecic kierownica a jedna i druga strone do konca by odpowietrzyc uklad, i gotowe. Odnosnie pomp regenerowanych w Polsce robia to cena od ok 1500pln ale stara trzeba wyslac na wymiane. na ebay mozna kupic z zagranicy od 750 pln regenerowana ale radze by byla dla samochodu z kierownica po lewej stronie bo z Brytani nie pasuje z kierownica po prawej, cos jest innego mysle ze wyjscia moze inaczej nie mam pewnosci. Sa chyba 2 rodzaje pomp  po vin w sklepie beda wiedziec ktora ale samemu nie znajdziesz a przynajmniej ja nie znalazlem. ogolnie wymiana fatalny dostem dlatego trzeba to wykrecic co napisalem. Sorki za bledy w j pol.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności