Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 jako że od dłuższego czasu śledzę to forum i mimo usilnych starań nie znalazłem dokładnego rozwiązania mego problemu postanowiłem opisać mój problem i kolejne etapy rozwiązania a więc: objaw był taki że po załączeniu zapłonu wentylatory chłodnicy załączały sie co chwile na parę sekund mimo zimnego silnika i od czasu do czasu mignęła kontrolka chłodzenia, dodam że przy okazji walczyłem z niedziałającą klimatyzacją (manualna). zaczęło sie od tego, że wymieniłem chłodnicę klimatyzacji ( skraplacz). Był dziurawy co w naszych asterkach typowe. Dziurka była dokładnie za silnikiem wentylatora. Razem ze skraplaczem wymieniony został osuszacz co jest niezbędne po naprawie nieszczelnej klimatyzacji. Osuszacz absorbuje wilgoć z czynnika i tym samym chroni sprężarkę przed korozją. W przypadku gdy nastąpi rozszczelnienie zaczyna absorbować wilgoć z atmosfery i szybko kończy swój żywot. Więc po nabiciu klimatyzacja chodziła kilka dni, aż ty pewnego dnia załączam guzik ze śnieżynka, zapala sie lampka za guziku, nawiew załącza sie ale słyszę że sprzęgło sprężarki nie zaskoczyło. Pomyślałem , że pewnie znowu uciekł gaz i dlatego sprężarka nie chodzi (układ posiada takie zabezpieczenie przed sucho biegiem). Jednak manometr pokazał że jest czynnik. Wówczas sprawdziłem czy po włączeniu klimy cewka sprężarki dostaje napięcie. Można to sprawdzić tylko przy pracującym silniku. Jeżeli cewka dostaje napięcie to mamy usterkę - uszkodzona cewka sprzęgła sprężarki. Można wymienić bez wyciągania samej sprężarki. ale u mnie napięcie nie dochodziło. Wówczaj załączym cewkę na krótko podając 12V , wtedy sprężarka zaskoczyła - czyli cewka sprawna. Pomyślałem że może sterownik klimatyzacji i chłodzenia który znajduje się za zderzakiem z lewej strony. ale ponieważ trudno się do niego dostać postanowiłem sprawdzić go wywołując jakąś usterkę . wybór padł na czujnik ciśnienia klimatyzacji (presostat) który jest wkręcony do osuszacza. Jeżeli wyjmiemy z niego wtyczkę wentylatory powinny wejść na maksymalne obroty. załączyłem silnik i wyjąłem wtyczkę, wentylatory weszły na maksymalne obroty , zapaliła się kontrolka chłodzenia na zegarach. W ten sposób dowiedziałem się że sterownik jest prawdopodobnie sprawny bo jego reakcja jest prawidłowa. Podejrzenia za to padły na czujnik. Czujnik wymieniłem i wszystko hula. Czujnik wymienia się bez opróżniania układu , pod czujnikiem jest wentylek, jak czujnik wykręcamy zamykamy jednocześnie zaworek. przy okazji sprawdziłem, że przy parowniku ( to co jest w kabinie) jest termostat który zabezpiecza przez zalodzeniem parownika, np w przypadku uszkodzenia dmuchawy. Jest to zwykły układzik z kapilarą typu on off. Jeżeli po wymianie czujnika klima dalej nie chodzi mimo sprawnych bezpieczników, cewki sprzęgła sprężarki i czujnika to wóczas został do naprawy wcześniej wspomniany moduł. Swoją drogą za umiejscowienie go w tym miejscu konstruktorowi należy się 100 lat w kamieniołomach dodatkowo dodam że klima nie załącza się poniżej +4 stopni Celsjusza. Prawidłowo wentylatory włączają sie co jakiś czas, gdy ciśnienie w skraplaczu osiągnie jakąś wartość. Organoleptycznie sprawdzić można to tak: załączmy klimę i dotykamy skrapacza , gdy zrobi się dość gorący powinien załączyć się wentylator aż się schłodzi i tak w kółko. Zdaję mi się że nie jest prawdą (tak ktoś napisał) że wentylatory chodzą niejako zapobiegawczo. Wentylatory działają tylko kiedy muszą. i to tyle może komuś przyda się mój opis, pozdrawiam waldi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Podczas włączenia zapłonu (test lampek) wszystkie gasną oprócz elektronicznego modułu chłodzenia. Gdy włączę silnik ona też gaśnie i później się nie zapala. Wszystko raczej mam sprawne - wentylatory działają tak jak pisałeś - ciśnienia czynnika chłodniczego nie sprawdzałem. Czy spotkałeś się już z czymś takim? - dużo osób mówi, że wszystko ok. ale myślę, że ta kontrolka powinna jednak zgasnąć. Czy walnięty presostat może tak oszukiwać Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Dobre rady zawsze mile widziane   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Podczas włączenia zapłonu (test lampek) wszystkie gasną oprócz elektronicznego modułu chłodzenia. Gdy włączę silnik ona też gaśnie i później się nie zapala. Wszystko raczej mam sprawne - wentylatory działają tak jak pisałeś - ciśnienia czynnika chłodniczego nie sprawdzałem. Czy spotkałeś się już z czymś takim? - dużo osób mówi, że wszystko ok. ale myślę, że ta kontrolka powinna jednak zgasnąć. Czy walnięty presostat może tak oszukiwać Pozdrawiam a czy klima chłodzi? jeżei tak to ok. Lampka chłodnicy i silnika gaśnie po uruchomieniu silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271981 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guniak Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Razem ze skraplaczem wymieniony został osuszacz co jest niezbędne po naprawie nieszczelnej klimatyzacji.a ile taki osuszacz kosztuje,i gdzie się znajduje?Jednak manometr pokazał że jest czynnik.w którym to miejscu sprawdziłeś,bo słyszałem że nie da się sprawdzić?!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271959 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 osuszacz znajduje się z prawej strony skraplacza i jest w niego wkręcony czujnik, koszt około 170 zł manometr został wkręcony w zaworek przy skraplaczu. nie sprawdzisz czy ilość czynnika jest prawidłowa ale sprawdzisz czy ciśnienie jest wystarczające do zał. klimy. przecież presostat działa na zasadzie ciśnienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Witam u mnie kontrolka układu chłodzenia także gaśnie dopiero po włączeniu silnika i gasła tak także kiedy klima była uszkodzona (brak czynnika uszkodzony skraplacz)może trzeba techem skasować wcześniejszy błąd ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Klima chłodzi - tak z 10 min jej zajmuje by schłodzić wnętrze przy obecnych upałach Nie wiem czy to nie za długo to moje pierwsze auto z klimatyzacją. W najbliższych dniach udam się do serwisu i wszystko się wyjaśni. P.S Co do kontrolki elektronicznego układu chłodzenia silnika to kolega mający ten sam silnik ma to samo, natomiast benzynowa astra 1,6 już tak nie ma (tzn. kontrolka po ok 5 sek sama gaśnie) Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271467 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Chyba dobrze trafiłem. Od niedawna mam Astrę II 2000 rok 1,4 . Po wymianie sprężarki ,osuszacza , napełnieniu układu następujące objawy: - kontrolka klimatyzacji po włączeniu zapłonu na chwilę gaśnie następnie jest zapalona cały czas -wentylator chłodnicy klimatyzacji nie pracuje, załacza się tylko główny wentylator. - klimatyzacja normalnie chłodzi. O co tutaj chodzi nie wiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Chyba dobrze trafiłem. Od niedawna mam Astrę II 2000 rok 1,4 . Po wymianie sprężarki ,osuszacza , napełnieniu układu następujące objawy: - kontrolka klimatyzacji po włączeniu zapłonu na chwilę gaśnie następnie jest zapalona cały czas -wentylator chłodnicy klimatyzacji nie pracuje, załącza się tylko główny wentylator. - klimatyzacja normalnie chłodzi. O co tutaj chodzi nie wiem prawdopodobnie padł ci wentylator lub zaśniedziała ci wtyczka w wentylatorze lub module. Jeżeli jest przerwa w obwodzie wentylatora to wyskakuje usterka i lampka chłodniczki pali się pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/9866-klimatyzacja-i-wentylatory/#findComment-271272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.