Skocz do zawartości

Opel kadet iskra raz jest raz jej nie ma


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tutaj nowy potrzebuje szybko pomocy mam Opla kadetta 14i na jednopunkcie, odpalam rano jade do roboty 3 km zgasze auto,za 5 minut chce odpalic i dupa krece i nic,paliwo dochodzi nie ma na kablu iskry,cewka juz zmieniona co to moze byc modul czy aparat ? postukam po aparacie poruszam kablami jakimis kostkami zaskoczy i zaraz gasnie dzisiaj myslalem ze mnie szlak trafi tak z 5 razy zaskakiwal gasl az wkoncu zaskoczyl i chodzil,ale co to za jazda jak moze na kazdej kzyzowce zgasnac dodam tylko ze stalo sie to po myciu silnika najpierw myjka zjadka kamyczek w kopulce,zmienilem palec i kopulke jezdzilo gdzies przez tydzien i puzniej zaczal sie dziac taki cyrk ze nie wiadomo kiedy moze zgasnac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie będzie to wina tej cewki w aparacie zapłonowym (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) Ale jak mi ją trochę zmielało to też nie miałem iskry. Wcześniejsze objawy miałem jeszcze takie że obrotek mi dziwnie skakał. Wiem że to ustrojstwo jest w jakiś sposób odpowiedzialne za wytwarzanie iskry podając jakiś impuls na cewkę. Może tam tkwi przyczyna. Jak się nie mylę to powinna mieć ona opór około 470omów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aparacie jest tzw.czujnik Halla.Cewka która ma mieć chyba coś ok 800Ω, nie jestem pewien, sprawdze i dam dokładne dane.To jest take ustrojstwo jakie montowali w Polonezach.Tam ten czujnik w połączeniu z tym zielonym przewodem do modułu tworzyły istna rosyjską ruletke.Jechałeś normalnie, zgasiłes silnik i juz nie odpaliłeś.Tu może być podobnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Tam jak pamiętasz sprawa rozbijała się głównie o przełamanie białego bądź czarnego przewodu. A działo się to w związku z ich ciągłym ruchem w trakcie działania przyśpieszacza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się kiedyś z podobnym objawem w kadecie c13nz.Moduł był w aparacie.Wymiana modułu i profilaktycze cewki Halla załatwiło sprawe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

mialem podobny problem okazalo si eze to byla kostka dochodzoca do modolu , moze tez byc wina tego glownego kabla co dochodzi do cewki zaplonowej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności