Skocz do zawartości

Zafira DTI 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Zafirę z komisu (sprowadzony z Francji, rocznik 2001) z 1 kluczykiem (dziwne), potem włączył sie znaczek z kluczem i samochód stracił moc w trakcie jazdy ;/ - jade do mechanika aby sprawdził o co chodzi - co to moze być przepływomierz? EGR (spod EGR-a wydobywają się drobinki ropy) i pryskają aż na chłodnicę

 

co myślicie o takim aucie?

 

Mam też pytanie dotyczące zmiany biegów:

1 bieg zawsze tak kiepsko wchodzi czy jest na niego jakiś patent? jak wygląda sprawa naprawy 1 biegu - w jaki sposób można na to zaradzić?

 

Aha musze też zmienić olej - mam pytanko ile się go wlewa bo chcę sam wymienić i jaki polecacie olej 10w40 czy jakis inny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9968-zafira-dti-20/
Udostępnij na innych stronach

(spod EGR-a wydobywają się drobinki ropy) i pryskają aż na chłodnicę

A jesteś pewien, że spod EGR bo pod spodem idą metalowe przewody paliwowe od pompy do wtrysków może któryś dogorywa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9968-zafira-dti-20/#findComment-270939
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

 

Jak dla mnie to z zawóru EGR nie powinien wypływać olej!!!

Zawór ERG reguluje przepływ zwrotny spalin do komory spalania więc jeżeli już to powinien być brudny od wewnątrz od sadzy, tylko i wyłacznie.:?

 

Teoria kolegi zomol jest bardzo prawdopodobna.

 

Zanim pojedziesz do mechanika zdemontuj zawór EGR wyczyść spirytusem a na końcówce zazsij ustami - jak grzybek będzie chodził to jest dobrze jak nie to jest z nim coś nie tak.

 

Może też być problem z podawaniem ropy(zapowietrza układ) jak masz zapryskaną chłodnicę, przetrzyj miejsca które są zachlapane i uruchom samochód a wtedy powinieneś zlokalizować skąd pryska paliwo.

 

Jak to nie pomoże to dopiero jedź do mechanika!!!

 

Co do oleju wlej jakieś 4,8 litra , włącz silnik odczekaj 20 min sprawdź na bagnecie , różnica między max i min to 1 litr - docelowo wchodzi ok 5,3 litra

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9968-zafira-dti-20/#findComment-270928
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeśli chodzi o cieknący olej z erg to jest to przypadłośc diesli tdi opla.Najprawdopodobniej turbina przepuszcza olej .Moja zafira też tak ma.Widziałem to w wielu oplach.Da się z tym życ.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9968-zafira-dti-20/#findComment-270892
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak jedynka żle wchodzi to najprawdopodobniej wina lewarka jest to typowy mankament po dużym przebiegu -jazda w mieście. Jak podnieśiesz mieszek pod lewarkiem to zobaczysz biały pyłek jak mąka -to znak że przegub kulisty od lewarka jest wytarty.U mnie na początku wustarczyło wydłużenie jednego cięgna chyba prawego jak patrzysz od strony kierowcy.Latwa operacja,wystarczy podnieśc szarą klapkę wysunąć kilka milimetrów cięgno i zatrzasnąć klapkę .To na jakiś czas pomogło.Teraz muszę wymienić cały mechanizm kosztuje w oplu prawie tysiaka,więc szukam szrotowego.

Jak zawór puszcza to żeczywiście widać czarny syf w jego okolicy to może być koniec turbiny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9968-zafira-dti-20/#findComment-270854
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za pomoc, miałem podpiecie do komputera drugi raz (za pierwszym tylko skasował wszystkte błedy), niestety po skasowaniu dalej uruchamiał sie znaczek samochodu z kluczem :?

 

Po podłaczeniu do kompa okazało się ze rąbnięty jest przepływomosciomierz lub czujnik cisnienia doładowania turbiny bo nie pokazuje jej cisnienia - wymieniam przepywościomierz a potem ewentualnie czujnik - co radzicie?

 

Turbina prawdopodobnie nie jest sprawna do końća po przepuszcza ...

 

co do egra: na przewodzie do Egra (od przodu maski) - pojawiają się kropelki - po wyczyszczeniu chlodnicy na razie nie widać ponownego opryskiwania jej ale moze to być kwestia czasu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9968-zafira-dti-20/#findComment-270835
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Dzięki za pomoc, miałem podpiecie do komputera drugi raz (za pierwszym tylko skasował wszystkte błedy), niestety po skasowaniu dalej uruchamiał sie znaczek samochodu z kluczem :D

 

Po podłaczeniu do kompa okazało się ze rąbnięty jest przepływomosciomierz lub czujnik cisnienia doładowania turbiny bo nie pokazuje jej cisnienia - wymieniam przepywościomierz a potem ewentualnie czujnik - co radzicie?

 

Turbina prawdopodobnie nie jest sprawna do końća po przepuszcza ...

 

co do egra: na przewodzie do Egra (od przodu maski) - pojawiają się kropelki - po wyczyszczeniu chlodnicy na razie nie widać ponownego opryskiwania jej ale moze to być kwestia czasu

 

Niestety z doświadczenia mogę Ci napisać, zainteresuj się pompą... Miałem tak u siebie (co prawda w Astrze II), i niestety była to pompa... Jeśli nie padła elektronika, to powinno sie ją dać wyczyścić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9968-zafira-dti-20/#findComment-268762
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności