Skocz do zawartości

Zafira DTI 2.0


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Zafirę z komisu (sprowadzony z Francji, rocznik 2001) z 1 kluczykiem (dziwne), potem włączył sie znaczek z kluczem i samochód stracił moc w trakcie jazdy ;/ - jade do mechanika aby sprawdził o co chodzi - co to moze być przepływomierz? EGR (spod EGR-a wydobywają się drobinki ropy) i pryskają aż na chłodnicę

 

co myślicie o takim aucie?

 

Mam też pytanie dotyczące zmiany biegów:

1 bieg zawsze tak kiepsko wchodzi czy jest na niego jakiś patent? jak wygląda sprawa naprawy 1 biegu - w jaki sposób można na to zaradzić?

 

Aha musze też zmienić olej - mam pytanko ile się go wlewa bo chcę sam wymienić i jaki polecacie olej 10w40 czy jakis inny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(spod EGR-a wydobywają się drobinki ropy) i pryskają aż na chłodnicę

A jesteś pewien, że spod EGR bo pod spodem idą metalowe przewody paliwowe od pompy do wtrysków może któryś dogorywa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

 

Jak dla mnie to z zawóru EGR nie powinien wypływać olej!!!

Zawór ERG reguluje przepływ zwrotny spalin do komory spalania więc jeżeli już to powinien być brudny od wewnątrz od sadzy, tylko i wyłacznie.:?

 

Teoria kolegi zomol jest bardzo prawdopodobna.

 

Zanim pojedziesz do mechanika zdemontuj zawór EGR wyczyść spirytusem a na końcówce zazsij ustami - jak grzybek będzie chodził to jest dobrze jak nie to jest z nim coś nie tak.

 

Może też być problem z podawaniem ropy(zapowietrza układ) jak masz zapryskaną chłodnicę, przetrzyj miejsca które są zachlapane i uruchom samochód a wtedy powinieneś zlokalizować skąd pryska paliwo.

 

Jak to nie pomoże to dopiero jedź do mechanika!!!

 

Co do oleju wlej jakieś 4,8 litra , włącz silnik odczekaj 20 min sprawdź na bagnecie , różnica między max i min to 1 litr - docelowo wchodzi ok 5,3 litra

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeśli chodzi o cieknący olej z erg to jest to przypadłośc diesli tdi opla.Najprawdopodobniej turbina przepuszcza olej .Moja zafira też tak ma.Widziałem to w wielu oplach.Da się z tym życ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak jedynka żle wchodzi to najprawdopodobniej wina lewarka jest to typowy mankament po dużym przebiegu -jazda w mieście. Jak podnieśiesz mieszek pod lewarkiem to zobaczysz biały pyłek jak mąka -to znak że przegub kulisty od lewarka jest wytarty.U mnie na początku wustarczyło wydłużenie jednego cięgna chyba prawego jak patrzysz od strony kierowcy.Latwa operacja,wystarczy podnieśc szarą klapkę wysunąć kilka milimetrów cięgno i zatrzasnąć klapkę .To na jakiś czas pomogło.Teraz muszę wymienić cały mechanizm kosztuje w oplu prawie tysiaka,więc szukam szrotowego.

Jak zawór puszcza to żeczywiście widać czarny syf w jego okolicy to może być koniec turbiny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za pomoc, miałem podpiecie do komputera drugi raz (za pierwszym tylko skasował wszystkte błedy), niestety po skasowaniu dalej uruchamiał sie znaczek samochodu z kluczem :?

 

Po podłaczeniu do kompa okazało się ze rąbnięty jest przepływomosciomierz lub czujnik cisnienia doładowania turbiny bo nie pokazuje jej cisnienia - wymieniam przepywościomierz a potem ewentualnie czujnik - co radzicie?

 

Turbina prawdopodobnie nie jest sprawna do końća po przepuszcza ...

 

co do egra: na przewodzie do Egra (od przodu maski) - pojawiają się kropelki - po wyczyszczeniu chlodnicy na razie nie widać ponownego opryskiwania jej ale moze to być kwestia czasu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Dzięki za pomoc, miałem podpiecie do komputera drugi raz (za pierwszym tylko skasował wszystkte błedy), niestety po skasowaniu dalej uruchamiał sie znaczek samochodu z kluczem :D

 

Po podłaczeniu do kompa okazało się ze rąbnięty jest przepływomosciomierz lub czujnik cisnienia doładowania turbiny bo nie pokazuje jej cisnienia - wymieniam przepywościomierz a potem ewentualnie czujnik - co radzicie?

 

Turbina prawdopodobnie nie jest sprawna do końća po przepuszcza ...

 

co do egra: na przewodzie do Egra (od przodu maski) - pojawiają się kropelki - po wyczyszczeniu chlodnicy na razie nie widać ponownego opryskiwania jej ale moze to być kwestia czasu

 

Niestety z doświadczenia mogę Ci napisać, zainteresuj się pompą... Miałem tak u siebie (co prawda w Astrze II), i niestety była to pompa... Jeśli nie padła elektronika, to powinno sie ją dać wyczyścić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

recyrkulator spalin ja bym to sprawdzil u mnie terz to sie dzialo czyszczenie nie ma sensu bo po paru dniach bendzie to samo koszt nowego kolo 500 zl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności