Skocz do zawartości

Meriva - objaw szarpania autem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, problem ktory mnie mecze od kilku dni przedstawia sie nastepujaco, jadac moja Meriva na 4 biegu ok.90km/h zaczely sie szarpania autem, po zwolnieniu objaw ustal ale po dojechaniu do swiatel auto zgaslo, musialem krecic dobra minute zanim odpalilo, potem juz nirmalnie jechalo. Nastepnym razem, po jakis kilku dniach, podobna sytuacja ze swiatel 1,2,3 i to samo szarpie calym autem, po wrzuceniu na luz spokoj ale zgaslo, krecenie rozrusznikiem, zapalila sie kontrolka "autko z kluczykiem" po chwili zgaslo i potem juz jedzie bez problemow. Prosilbym jesli ktos mial podobne objawy o jakas diagnoze, co moze byc tego przyczyna, jesli kontrolka to pewnie czeka mnie TECH ale moze cos doradzicie :wesoly:

Dziekuje z gory za jakiekolwiek odpowiedzi i pozdrawiam uzytkownikow Merivek :?

 

Meriva 2004 1.6 8v, ok 19tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A kiedy wymieniałes filtr paliwa??? proponowal bym go wymienic....a z kontrolka to musisz jechac na TECH'a i ci wykasuja....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Anonymous

witam,

mam podobny problem szarpie mi autem (Meriwa Z16XE) potem odcina cały komputer zapalają się wszystkie kontrolki. 1.5 roku temu wymieniłam EGR, teraz mechanik przeczyścił mi przepustnicę, rok temu wymieniłam filtr paliwa a nie ma przejechane nawet 20 tys. Ogólnie przebieg mam 86 tys. i nie wiem co mam dalej robić nikt nic nie wie. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd który mechanik kasuje i każe mi wpaść jak zepsuje się samochód. Może ktos mi coś podpowie. Z góry dziekuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd który mechanik kasuje i każe mi wpaść jak zepsuje się samochód.

Dowiedz się o jaki kod błedu chodzi.

Zmień mechanika, bo ten jest mało poważny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Od jakiegoś czasu obserwuję u siebie w Merivie (Z16XE, rok prod. 2003) objaw szarpania autem. Pojawia się po przejechaniu jakiś 10-15km, kiedy silnik osiągnie temp. pow.80°. Najpierw tylko szarpała, ale ciągnęła dalej, teraz jak szarpnie to gaśnie silnik i potrzeba chwili by odpaliła znowu(tak za 3-4 razem).W mieście wszystko jest ok, objaw pojawia się przy stałym obciążeniu silnika na trasie. Podpiąłem ją dzisiaj pod komputer, ale błędów brak i tu pojawia się problem, bo to jest już wróżenie z fusów. Na co stawiać? - cewki?, Czujnik położenia wału?, EGR?, a może jeszcze coś - co proponujecie i jak to zdiagnozować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu obserwuję u siebie w Merivie (Z16XE, rok prod. 2003) objaw szarpania autem. Pojawia się po przejechaniu jakiś 10-15km, kiedy silnik osiągnie temp. pow.80°. Najpierw tylko szarpała, ale ciągnęła dalej, teraz jak szarpnie to gaśnie silnik i potrzeba chwili by odpaliła znowu(tak za 3-4 razem).W mieście wszystko jest ok, objaw pojawia się przy stałym obciążeniu silnika na trasie. Podpiąłem ją dzisiaj pod komputer, ale błędów brak i tu pojawia się problem, bo to jest już wróżenie z fusów. Na co stawiać? - cewki?, Czujnik położenia wału?, EGR?, a może jeszcze coś - co proponujecie i jak to zdiagnozować?

 

popatrz na zywo na parametry pracy silnika, zrob raport i zobacz co sie dzieje tuz przed tym jak zgasnie lub szarpie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz na zywo na parametry pracy silnika, zrob raport i zobacz co sie dzieje tuz przed tym jak zgasnie lub szarpie.

 

Dzięki za zainteresowanie. Ok, to o czym piszesz jest dość trudne do wykonania. Moje kłopoty dotyczą jazdy w trasie, bo w mieście i na postoju(na biegu jałowym) nic nie trzęsie i nie gaśnie. Trudno mi zatem będzie zrobić taki raport jednocześnie prowadząc auto, bo z podłaczonym kompem to już mi się zadrzało jechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Ok, to o czym piszesz jest dość trudne do wykonania. Moje kłopoty dotyczą jazdy w trasie, bo w mieście i na postoju(na biegu jałowym) nic nie trzęsie i nie gaśnie. Trudno mi zatem będzie zrobić taki raport jednocześnie prowadząc auto, bo z podłaczonym kompem to już mi się zadrzało jechać.

 

czemu trudno? ja tak robilem pare razy. Ostatnio z sada lambda ktora siadala czasami podczas jazdy.

Jak masz pasażera to wiadomo dajesz mu lapa na kolana, jak nie to wylacz w laptopie zeby po zamknieciu klapki sie nie wylaczal i poloz go na podlodze przy fotelu pasazera. Dasz rade :-)

Do tego zgraj czas na zegarku i w lapie. Jak zatrzesie to spojrz na godzine. Pi razy drzwi bedziesz wiedzial gdzie szukac w logach. Mam nadzieje ze cos znajdziesz. Jak cos to wrzuc tutaj log.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem świece i cewki. Zobaczymy czy pomogło. Na świece był już czas, bo wyglądały tak jakby to były GM-y od nowości auta. Nie jechałem co prawda w jakąś dłuższą trasę, ale 15km w jedną i 15km w drugą i wszystko było ok. Zobaczymy, jak nie będzie ok, to skorzystam z twojej metody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności