Skocz do zawartości

obieg wewnętrzny powietrza


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

mam mały problem w astrze - obieg wewnętrzny powietrza działa na zasadzie podciśnienia -lecz autko jeśli stoi całą noc lub nawet kilka godzin przy odpalaniu słychać świst pompy ktora wyrównuje sobie włąsnie te podciśnienia i trwa to około trzech minut - no i auto chodzi głośno co troszkę denerwuje - jesli ktoś wie coś na ten temat z góry dzięki za porady - pozdrawiam :D!:D!!1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzyniu11,

Która astra?

W F podcisnienie steruje tylko klapką obiegu wewnętrznego.

:D

Nie ma żadnej pompy, jest tylko podciśnienie ze ssania powietrza..

3 minuty, to trochę (to jakieś 2 min, 55 sekund) za długo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już coś wiem - chodzi o astrę F i też mie dziwią trzy minuty - czy może to być wina małej skrzynki pod podszybiem , ktora jest odpowiedzialna za te sterowanie i czy to coś jest rozbieralne i można je jakoś uszczelnić:D?:D?:)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A może jest dziura i słychać świst podciśnienia poprostu? Klapka obiegu działa? widać ją powinno być po wyjęciu filtra p/pyłkowego kabiny pod podszybiem. Zdjąć rurkę sterowania obiegiem z dolotu, króciec zatkać ( żęby lewego powietrza nie brało) i wtedy uruchomić, jak świszczy dalej to znaczy że to nie sterowanie obiegiem. Przy sterowaniu obiegiem wewnętrznym świszczy tylko przy wyłączaniu przycisku i to dosłownie pół sekundy. A te 3 minuty.. może masz pompkę powietrza dodatkowego, która działa właśnie jakiś czas po uruchomieniu silnika i to ją słychyać? W większych pojemnościach jest ponoć coś takiego-silniki X16XEL, X18XE, X20XEV. Cytat z mądrej książki pt. "Sam naprawiam..." :

"Obwód nadmuchu dodatkowego powietrza

 

Zadaniem obwodu nadmuchu dodatkowego powietrza, montowanego od IX 1994 w silnikach

spełniających normę czystości spalin EU'96, jest zmniejszenie składników toksycznych

w spalinach w czasie nagrzewania zimnego silnika. Świeże powietrze jest tłoczone

przez pompę elektryczną do kolektora wylotowego.

Powietrze to powoduje dopalenie cząsteczek pozostających jeszcze w spalinach.

W ten sposób zmniejsza się stężenie szkodliwych wodorotlenków i tlenku węgla. Ponadto

podnosi się temperatura spalin, która przyspiesza nagrzewanie się katalizatora i osiągnięcie

pełnej jego sprawności. Urządzenie sterujące wtryskiem wyłącza obwód nadmuchu

dodatkowego powietrza po uaktywnieniu się obwodu regulacji z sondą lambda, około 1...2

minuty po rozruchu zimnego silnika."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności