Gość Anonymous Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 mam mały problem w astrze - obieg wewnętrzny powietrza działa na zasadzie podciśnienia -lecz autko jeśli stoi całą noc lub nawet kilka godzin przy odpalaniu słychać świst pompy ktora wyrównuje sobie włąsnie te podciśnienia i trwa to około trzech minut - no i auto chodzi głośno co troszkę denerwuje - jesli ktoś wie coś na ten temat z góry dzięki za porady - pozdrawiam !:D!!1   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 krzyniu11, Która astra? W F podcisnienie steruje tylko klapką obiegu wewnętrznego. Nie ma żadnej pompy, jest tylko podciśnienie ze ssania powietrza.. 3 minuty, to trochę (to jakieś 2 min, 55 sekund) za długo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 to już coś wiem - chodzi o astrę F i też mie dziwią trzy minuty - czy może to być wina małej skrzynki pod podszybiem , ktora jest odpowiedzialna za te sterowanie i czy to coś jest rozbieralne i można je jakoś uszczelnić?:D??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Tego już nie wiem , nigdy tego nie rozbierałem.... Pewnie trzebaby nagrzewnicę rozebrać...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Witam. A może jest dziura i słychać świst podciśnienia poprostu? Klapka obiegu działa? widać ją powinno być po wyjęciu filtra p/pyłkowego kabiny pod podszybiem. Zdjąć rurkę sterowania obiegiem z dolotu, króciec zatkać ( żęby lewego powietrza nie brało) i wtedy uruchomić, jak świszczy dalej to znaczy że to nie sterowanie obiegiem. Przy sterowaniu obiegiem wewnętrznym świszczy tylko przy wyłączaniu przycisku i to dosłownie pół sekundy. A te 3 minuty.. może masz pompkę powietrza dodatkowego, która działa właśnie jakiś czas po uruchomieniu silnika i to ją słychyać? W większych pojemnościach jest ponoć coś takiego-silniki X16XEL, X18XE, X20XEV. Cytat z mądrej książki pt. "Sam naprawiam..." : "Obwód nadmuchu dodatkowego powietrza Zadaniem obwodu nadmuchu dodatkowego powietrza, montowanego od IX 1994 w silnikach spełniających normę czystości spalin EU'96, jest zmniejszenie składników toksycznych w spalinach w czasie nagrzewania zimnego silnika. Świeże powietrze jest tłoczone przez pompę elektryczną do kolektora wylotowego. Powietrze to powoduje dopalenie cząsteczek pozostających jeszcze w spalinach. W ten sposób zmniejsza się stężenie szkodliwych wodorotlenków i tlenku węgla. Ponadto podnosi się temperatura spalin, która przyspiesza nagrzewanie się katalizatora i osiągnięcie pełnej jego sprawności. Urządzenie sterujące wtryskiem wyłącza obwód nadmuchu dodatkowego powietrza po uaktywnieniu się obwodu regulacji z sondą lambda, około 1...2 minuty po rozruchu zimnego silnika."   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.