Skocz do zawartości

Astra 1.7DTI wzrasta poziom oleju w silniku


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja to po zakupie nawet z tego powodu olej wymieniłem pomimo, że wymiany nie potrzebował - wbity przegląd ASO. Wydawało mi się na początku, że poziom wzrósł, a potem gdy dalej nie wzrastał, że w ASO przelali przy wymianie. Teraz, pomimo ostrożnego zalania 4,3 l - czyli trochę poniżej książki - mam po nocy 0,5 cm powyżej max, a na schłodzonym silniku po jeździe trochę poniżej max'a. T. Na dotychczasowych benzynach zawsze miałem w połowie min-max.

Co do obrotów potwierdzam - u mnie ciągnie (o ile w tym silniku można mówić o ciągu :) ) od 2200 obr/min.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Isuzu ma troszke wyzej prog od ktorego ciagnie. Zreszta astry poza silnikime 2.2 mialy zwykle turbawki na WG wiec niema sie co spodziewac ze bedzie startowac od 1800 obr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak z tym silnikiem powinien zbierać sie w okolicach 2000 - 3000 do prędkości 130 -140kmh bez problemu ,moze się turbina nie włącza interkooler zatkany ale stawiałbym na sterowanie turbiny może przepona sterująca jest dziurawa zrób test rozpędź się na do 50 kmh potem wbij 3-ci bieg tak żeby na obrotomierzu było 1500 -1600 obrmin cały czas naciskaj gaz i zobacz czy przy 2000 obrmin poczujesz szarpnięcie to oznaka włączającej się turbiny jeżeli brak to sterowanie padło druga możliwość to umarła przepływka odłącz ją i zobacz czy jest jakaś różnica w jeździe jeżeli nie ma to 90% jej wina i właśnie od tego zacznij bo to można szybko wykonać po odpięciu wtyczki pojawi ci się kontrolka o błędzie ale spoko póżniej jak podłączysz wtyczkę bedzie gasła po odpaleniu auta aż w końcu bedzie gasła przy włączonym zapłonie około 30 uruchomieniach silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze się turbina nie włącza

zobacz czy przy 2000 obrmin poczujesz szarpnięcie to oznaka włączającej się turbiny jeżeli brak to sterowanie padło

Te dwa cytaty swiadcza o braku wiedzy. Turbina nie walcza sie bo jest wlaczona od samego poczatki od obrotow jałowych czyli okolo 900 obr/ min. Taki stan jest utrzymywany gdzies do okolo 4000 obr i wtedy zawor WG upuszcza spaliny bokiem do komina i w ten sposob turbina nie zwieksza dalej obrotw coby ja nie rozwaliło. A i jeszcze jedno w 2.0 nie odczujesz zadnego szarpniecia tylko jest zauwazalne zwiekszone przyspieszenie od okolo 2100-2200 obr tak do 3700 mniejwiecej. Turbo NIE POSIADA włącznika!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak się ten upust zawiesił i nie domyka to turbina mieli w kółko i nie pompuje poza tym w 1.7dti czuć wyrażnie szarpnięcie przy około2000 tys i samochód zaczyna lepiej przyspieszać

 

Za to ty masz OGROMNĄ wiedze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo krisp poszedł przepływomierz powietrza faktycznie jak odłączyłem te kostke to samochód z miejsca dostał 40 koni mechanicznych !!!jest on do wymiany miałem już go brać na komputer i poleciał bym po kosztach!!! także dzięki :mrgreen:! nie wiem teraz czy kupić oryginalny bosha za 400 czy też podróbkę ma ktoś jakąś wiedze na ten temat a i temat z olejem uważam też za zamknięty :wesoly:! pozdro dla wszystkich 11

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Pozwólcie, ze się podczepie. Wydaje mi sie, ze mam podobny problem (tylko duzo gorszy). Ostatnio podczas jazdy moja astra (jak w temacie 1.7 dti isuzu) nagle rozkrecila sie na bardzo wysokie obroty (prawie obrotomierz zamkneło), zaczela konkretnie kopcic z rury. Szybko zjechalem na pobocze - obroty na chwile spadly do normalnych i zaraz znow sie rozbiegaly. Nie moglem jej zgasic z kluczyka, wiec zadusilem na biegu. Jak otworzylem maske zobaczylem, ze z pierwszego wtrysku pociekla ropa i to konkretnie. Na postronku dojechalem do domu. Pierwsze podejrzenie moje i mechanika - rozwalila sie turbina i zassala olej. Ale tu pojawila sie dziwna rzecz - gdyby rozwalilo sie turbo to oleju w silniku by chyba ubylo a tu odwrotnie - poziom poszedl mocno do gory (ze 3 cm albo i lepiej). Plynu w wyrownawczym nie ubylo. Poza tym olej jest jakby rozrzedzony - mechanik powiedzial,ze to najprawdopodobniej ropa.

Moze jednak turbina i od tych wysokich obrotów posypaly sie tez wtryski. Co jeszcze moglo sie uszkodzic, bralem juz pod uwage sprzedaz astry, ale troche mi szkoda gonic za bezcen, sam ja sprowadzalem, jezdze juz z 7 lat, buda jest w zaj. stanie, silnik do tej pory tez byl spoko, nic oleju nie bral (wymienilem tylko pompe wtryskowa - ale moja astra ma juz 440000). Rozwazam wymiane silnika, bo remont bylby chyba bardziej kosztowny, zreszta nie znam kogos komu bym tak na 100% zaufal, ze nic nie schrzani i jeszcze na dodatek mnie nie wydoi. Remontu sam nie zrobie, bo jeszcze troche za cienki ze mnie mechanik a wymiany kompletnego z osprzetem chyba bym sie podjal.

Bede wdzieczny za wszystkie sugestie, podpowiedzi i rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podejrzewam że turbo zassało olej, popaliło uszczelkę tzn ja przedmuchało na kanale olejowo - wodnym i wzrost oleju to nic innego jak płyn chłodniczy. Sprawdziłeś stan? Ewentualnie UPG nałożyło ci sie w tym samym czasie z turbiną. Ja bym jeszcze sprawdził oringi na wtryskach czy ich nie popaliło, tzn czy guma nie sparciała.

 

Mały edit:

Sorki nie doczytałem, że płynu nie ubyło :|

Edytowane przez Cris91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności