Gość brzoza Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Co jeszcze jest odpowiedzialne za grzani Może sterownik silinka - Otóż zacznijmy od początku.. Ja elektronik amator powinienem się uczyć A tu przychodzi mi doradzać Masz racje komunikuje się poprzez CAN. Ale my skupmy się konkretnie na całym module..Dwa przewody fioletowe to są przewody dające prąd na świece żarowe .. Jeżeli zmostkujemy tak jak ci pisałem opornikiem wtyk od czujnika.. Powinien być na nich prąd i musi być przy sprawnym radiatorze ...Oczywiście radiator jest zabezpieczany opornikiem bodajże 30A Nie ma znaczenia 40a nie pamiętam. Ale przewód najgrubszy kolor czerwony [różowy ] musi być pod napięciem ,bo inaczej nici z wymuszania grzania! musisz to sprawdzić miernikiem Jak nie ma to wymieniamy bezpiecznik. .Jeżeli natomiast jest napięcie. To mamy zwalony radiator-- czyli rezystory mocy w nim znajdujące sie . Rezystor do tego modelu jest to ten - model. STP80NF10 http://mse.beep.pl/listtest.php?grupa=TRA23 dodatkowo wali tam sie jeszcze termik .. Co słyszałem na innych forach. Wiec jak kumasz to możesz się za to zabierać, bo to nie jest zdjęcie koła itp. Jeżeli nie to pozostało kupić nowy moduł.. Zrób mi dokładnie kilka fotek tego starego radiatora -konkretnie w miejscu takiego niebieskiego tranzystora w nim. .Bo ja nie mam zdjęcia.. A może w twoim zobaczę wadę widoczna gołym okiem .Bo takie tez się zdarzają   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-194464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 a sprawdziłeś bezpiecznik świec? może przekaźnik załącza tylko nie ma co podać do tych świec?sprawdź czy bezpiecznik jest zasilany   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-194380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam! A więc tak sprawdziłem dzisiaj czy idzie ten prąd przez czujnik. Wsadziłem opornik i z jednego zacisku (wejście) idzie prąd natomiast z drugiego już nie (wyjście). Czyli prąd wchodzi do opornika ale z niego już nie wychodzi. ( chyba że za duży opornik 5.6kOHm , a jak wartości powinny być na czujniku? A gdzie jest ten bezpiecznik od sterownika? ( w puszcze czarnej pod maską? - tam wszytkie bezp ok)jutro sprawdzę jescze czy do każdego bezpiecznika idzie prąd . Co ciekawe dzisaj trochę jeździłem po mieści i zauważyłem dziwną sytuację z temperatura silnika. A więc samochód nagrzewa sie tak max do 80 stopni (zaznaczam że w samochodzie jest szybko ciepło - dlatego nie obstawiałbym termostatu), i gdy osiągnął te 80 stopni jeździłem ok 5 minut - ok 2km i wskaźnik temperatury sadł prawie do zera dojechałem do domu chwile postał ok 5 min i temperatura urosła do 80 stopni ( nie są to gwałtowne spady wskazówki tylko powolne opadanie i wzrastanie). Silnik oczywiście podczas tych spadków nie był wyłączany i był gorący. Wcześniej miałm założony stary czujnik jechałem tylko trasę i nic takiego się nie działo ( po mieście nie jeździłem) ale też grzał się tylko do ok 80 stponi. [ Dodano: Wto Lut 17, 2009 20:28 ] Dokonałem jeszcze jednej prób! Postanowiem podłączyć świece na krótko (bezpośredno do akumuatora - zrobie specjalne wtyczki). I silnik po 1 nagrzaniu jakby chciał odpalić i nagle zgasł (nie ragował na gaz), kolejne próby grzania i żadnej reakcji. Po godzinie spróbowałem jeszce raz i to samo popierwszym razie jakby odpalał poźniej już nic. Także teraz to już zgłupiałem - wychodzi że świce są ok, a coś innego powoduje że samochód nie odpala. Sprawdzię świece i na zimnym silniku mają 0,33 Ohm (każda) Może coś z paliwem, pompa, fitr,.....?? Od czego zacząć dalsze sprawdzanie? [ Dodano: Pon Lut 23, 2009 09:13 ] Witam! Dla wszystkich posiadających podobny problem to okazało się że całą przyczyną jest zapowietrzanie się układu. Oczywiście wcześniej komputer pokazał jeszcze przekaźnik świec żarowych ale po wymianie check od razu zniknął.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-194068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam forumowiczy ! Jako nowy członek tej społeczności ,chcę wtrącić pare groszy. Mam podobny problem,z tym ,że uszkodzenie przekaźnika świec żarowych spowodowało,że nie rozłącza świec (grzanie na okrągło) Szukałem używanego ,ale trudna sprawa,przeleciałem fora,nic. Nowe? -drogie i na zamówienie http://www.allegro.pl/item545401524_zle_odpala_omega_2_5tds_bmw_2_5_tds_demm_bm25.html Może to rozwiązanie dla kolegi i dla mnie Kupiłem, jak przyjdzie to zainstaluję ! Podzielę się na forum uwagami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-191109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Mam podobny problem,z tym ,że uszkodzenie przekaźnika świec żarowych spowodowało,że nie rozłącza świec (grzanie na okrągło) jur63, Ten radiator jest zabezpieczany przekażnikiem.. widocznie to on jest zwarty jezeli caly czas grzeją świece :   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-191046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 czesc panowie mam maly problem asrta g 2.0 dti problem zaplaniem wiec rano jak odpalm wszysko ok nawet najwieksze mrozy pokazuje mi sie kontrolka grzania swiec jak mi sie siece podgrzewaj wszysko ok pochodzi z 10 minut zgasze go postoi z 3-4 godziny do zapalania muze dluzej pokrecik okolo 10 sekund zapali ale po dluzszym kreceni wymienilem ten czujnik kolo termostatu i nic nie dalo ale gdy rano odpalam szysko ok nawet jak postoi z 6 odzin na cieplym tez pali jedynie ma taki wachania jak przejade 30 km postoi z 4-5 godin znowu musze go krecic co to moze byc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-103897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Nie czepiam się ale weź to chłopie napisz jeszcze raz używając interpunkcji, zawołaj kogoś drugiego i niech Ci powie czy to zrozumiał. Sorry ale dla mnie to bełkot. Tobie się nie chce pisać zrozumiale - mi się nie chce domyślać o co Ci chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-103691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 hej to jeszcze raz wiec opel astra g 2.0 dti problem z grzaniem swiec rano do zapalania grzeją pochodzi samochod 5-10 minut juz niepodgrzewaja . niby wszyko ok bo pali ok ale jak postoi z 2-3 godziny musze go krecic z 10sekund tak jak by jeszce nie ustyg jak ustygnie swiece mi sie zalaczaja znowu wymienilem ten czujnik przy termostacie ale dalej to samo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-103233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Jak wymieniłeś na oryginał Boscha to spróbuj rady kol. Brzozy i udaj się do ASO na wgranie programy, który poprawia grzanie świec. Mam ten program wgrany i mi nawet przy + 25 st C przy pierwszym rozruchu świece grzeją.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-103129 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 pewnie jak w vw brudny nastawnik na pompie i dlatego przy cieplym slabiej pali. Zanczy sie lekko sie przycina. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17349-sterownik-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych-jakim-sposobem-sprawdzi%C4%87/page/3/#findComment-103098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.