Skocz do zawartości

błędy P0725 i 1335 w silniku 2.0 DI (X20DTL)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :beer: Mam już jakiś czas pewien problem. Zaczęło się tak

 

Po każdym odpaleniu auta na zimnym silniku zapalała się na chwilę kontrolka "check engine"("Poziom emisji, układ elektroniczny silnika"). Po odczekaniu minuty albo przygazowaniu kontrolka gasła. Zauważyłem też, że w momencie palenia się tego checka silnik miał troszkę inne obroty niż kiedyś, takie jakieś nierówne.

Ale to nie sprawiało mi problemu do teraz.

 

Jadąc sobie około 100 km/h tj. gdzieś 2300 obr/min na V biegu i nagle:

- zapala mi się Check engine ( kontrolka "Poziom emisji, układ elektroniczny silnika")

- równocześnie spada moc auta, przyspieszenie równa się zeru

- prędkośc maksymalna to 110 km/h

- Dodatkowo wyłącza się obrotomierz :beer: ?:mrgreen: Wskazówka pokazuje cały czas 0.

- Gdy zwolnię do 20:30 km/h silnik dziwnie wyje. Nie wiem jak to nazwać, tak jakby dostawał za mało paliwa i tak wuu-wuu-wuu. :beer:

-po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu sprawa się nie poprawia od razu pali się wspomniana kontrolka i nic już nie da się z tym zrobić. Dodam że auto

gorzej odpala, trzęsie je wtedy.

Dopiero po odczekaniu jakiejś godziny wszystko wraca do normy, ale nie na długo, po przejechaniu około 20 km znowu ten sam problem.

 

Gdzieś na forum wyczytałem że to palenie się kontrolki na początku pracy silnika to od świec żarowych ale nie znam się na tym i prosę was o pomoc

Gdzieś też wyczytałem, ze gdy wyłącza się obrotomierz i silnik ma dziwne obroty to jest to wina czujnika położenia wału korbowego. Prosze o porady. Co musze sprawdzić, ewentualnie co kupić i ile to kosztuje mniej więcej :beer: Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich :beer: Mam już jakiś czas pewien problem. Zaczęło się tak

 

Po każdym odpaleniu auta na zimnym silniku zapalała się na chwilę kontrolka "check engine"("Poziom emisji, układ elektroniczny silnika"). Po odczekaniu minuty albo przygazowaniu kontrolka gasła. Zauważyłem też, że w momencie palenia się tego checka silnik miał troszkę inne obroty niż kiedyś, takie jakieś nierówne.

Ale to nie sprawiało mi problemu do teraz.

 

Jadąc sobie około 100 km/h tj. gdzieś 2300 obr/min na V biegu i nagle:

- zapala mi się Check engine ( kontrolka "Poziom emisji, układ elektroniczny silnika")

- równocześnie spada moc auta, przyspieszenie równa się zeru

- prędkośc maksymalna to 110 km/h

- Dodatkowo wyłącza się obrotomierz :beer: ?:mrgreen: Wskazówka pokazuje cały czas 0.

- Gdy zwolnię do 20:30 km/h silnik dziwnie wyje. Nie wiem jak to nazwać, tak jakby dostawał za mało paliwa i tak wuu-wuu-wuu. :beer:

-po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu sprawa się nie poprawia od razu pali się wspomniana kontrolka i nic już nie da się z tym zrobić. Dodam że auto

gorzej odpala, trzęsie je wtedy.

Dopiero po odczekaniu jakiejś godziny wszystko wraca do normy, ale nie na długo, po przejechaniu około 20 km znowu ten sam problem.

 

Gdzieś na forum wyczytałem że to palenie się kontrolki na początku pracy silnika to od świec żarowych ale nie znam się na tym i prosę was o pomoc

Gdzieś też wyczytałem, ze gdy wyłącza się obrotomierz i silnik ma dziwne obroty to jest to wina czujnika położenia wału korbowego. Prosze o porady. Co musze sprawdzić, ewentualnie co kupić i ile to kosztuje mniej więcej :beer: Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125259
Udostępnij na innych stronach

jest tutaj cała masa tematów, które pomogą rozwiązać Twój problem. poczytaj o problemach z pompą i EGRem, włącz szukajkę, przeleć tematy na pierwszych kilku stronach w sekcji diesel. ja jeszcze nie miałam takich problemów ale co rusz trafiałam na temat z takimi objawami przeglądając forum. szukaj - znajdziesz, powodzenia i chęci życzę :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123729
Udostępnij na innych stronach

jest tutaj cała masa tematów, które pomogą rozwiązać Twój problem. poczytaj o problemach z pompą i EGRem, włącz szukajkę, przeleć tematy na pierwszych kilku stronach w sekcji diesel. ja jeszcze nie miałam takich problemów ale co rusz trafiałam na temat z takimi objawami przeglądając forum. szukaj - znajdziesz, powodzenia i chęci życzę :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125229
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej pada czujnik prędkości wału korbowego (najczęściej błędnie nazywany czujnikiem położenia wału). A świecący check przy zimnym silniku to pewnie wina świec żarowych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123640
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej pada czujnik prędkości wału korbowego (najczęściej błędnie nazywany czujnikiem położenia wału). A świecący check przy zimnym silniku to pewnie wina świec żarowych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125140
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź świece żarowe któraś padła. A jeśli chodzi o spadek mocy szukaj tematów EGR, zaworki podciśnienia i vakupompa to twoje rozwiązanie problemów. A najlepiej zrobisz jak odczytasz błędy na kompie to będzie wiadomo czego szukasz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123616
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź świece żarowe któraś padła. A jeśli chodzi o spadek mocy szukaj tematów EGR, zaworki podciśnienia i vakupompa to twoje rozwiązanie problemów. A najlepiej zrobisz jak odczytasz błędy na kompie to będzie wiadomo czego szukasz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125116
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co zgadywac . Diagnostyka prawde Ci powie. Jedz na kompa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123612
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności