Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam wszystkich Mam już jakiś czas pewien problem. Zaczęło się tak Po każdym odpaleniu auta na zimnym silniku zapalała się na chwilę kontrolka "check engine"("Poziom emisji, układ elektroniczny silnika"). Po odczekaniu minuty albo przygazowaniu kontrolka gasła. Zauważyłem też, że w momencie palenia się tego checka silnik miał troszkę inne obroty niż kiedyś, takie jakieś nierówne. Ale to nie sprawiało mi problemu do teraz. Jadąc sobie około 100 km/h tj. gdzieś 2300 obr/min na V biegu i nagle: - zapala mi się Check engine ( kontrolka "Poziom emisji, układ elektroniczny silnika") - równocześnie spada moc auta, przyspieszenie równa się zeru - prędkośc maksymalna to 110 km/h - Dodatkowo wyłącza się obrotomierz ? Wskazówka pokazuje cały czas 0. - Gdy zwolnię do 20:30 km/h silnik dziwnie wyje. Nie wiem jak to nazwać, tak jakby dostawał za mało paliwa i tak wuu-wuu-wuu. -po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu sprawa się nie poprawia od razu pali się wspomniana kontrolka i nic już nie da się z tym zrobić. Dodam że auto gorzej odpala, trzęsie je wtedy. Dopiero po odczekaniu jakiejś godziny wszystko wraca do normy, ale nie na długo, po przejechaniu około 20 km znowu ten sam problem. Gdzieś na forum wyczytałem że to palenie się kontrolki na początku pracy silnika to od świec żarowych ale nie znam się na tym i prosę was o pomoc Gdzieś też wyczytałem, ze gdy wyłącza się obrotomierz i silnik ma dziwne obroty to jest to wina czujnika położenia wału korbowego. Prosze o porady. Co musze sprawdzić, ewentualnie co kupić i ile to kosztuje mniej więcej Bardzo proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam wszystkich Mam już jakiś czas pewien problem. Zaczęło się tak Po każdym odpaleniu auta na zimnym silniku zapalała się na chwilę kontrolka "check engine"("Poziom emisji, układ elektroniczny silnika"). Po odczekaniu minuty albo przygazowaniu kontrolka gasła. Zauważyłem też, że w momencie palenia się tego checka silnik miał troszkę inne obroty niż kiedyś, takie jakieś nierówne. Ale to nie sprawiało mi problemu do teraz. Jadąc sobie około 100 km/h tj. gdzieś 2300 obr/min na V biegu i nagle: - zapala mi się Check engine ( kontrolka "Poziom emisji, układ elektroniczny silnika") - równocześnie spada moc auta, przyspieszenie równa się zeru - prędkośc maksymalna to 110 km/h - Dodatkowo wyłącza się obrotomierz ? Wskazówka pokazuje cały czas 0. - Gdy zwolnię do 20:30 km/h silnik dziwnie wyje. Nie wiem jak to nazwać, tak jakby dostawał za mało paliwa i tak wuu-wuu-wuu. -po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu sprawa się nie poprawia od razu pali się wspomniana kontrolka i nic już nie da się z tym zrobić. Dodam że auto gorzej odpala, trzęsie je wtedy. Dopiero po odczekaniu jakiejś godziny wszystko wraca do normy, ale nie na długo, po przejechaniu około 20 km znowu ten sam problem. Gdzieś na forum wyczytałem że to palenie się kontrolki na początku pracy silnika to od świec żarowych ale nie znam się na tym i prosę was o pomoc Gdzieś też wyczytałem, ze gdy wyłącza się obrotomierz i silnik ma dziwne obroty to jest to wina czujnika położenia wału korbowego. Prosze o porady. Co musze sprawdzić, ewentualnie co kupić i ile to kosztuje mniej więcej Bardzo proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125259 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 jest tutaj cała masa tematów, które pomogą rozwiązać Twój problem. poczytaj o problemach z pompą i EGRem, włącz szukajkę, przeleć tematy na pierwszych kilku stronach w sekcji diesel. ja jeszcze nie miałam takich problemów ale co rusz trafiałam na temat z takimi objawami przeglądając forum. szukaj - znajdziesz, powodzenia i chęci życzę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 jest tutaj cała masa tematów, które pomogą rozwiązać Twój problem. poczytaj o problemach z pompą i EGRem, włącz szukajkę, przeleć tematy na pierwszych kilku stronach w sekcji diesel. ja jeszcze nie miałam takich problemów ale co rusz trafiałam na temat z takimi objawami przeglądając forum. szukaj - znajdziesz, powodzenia i chęci życzę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125229 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Najprawdopodobniej pada czujnik prędkości wału korbowego (najczęściej błędnie nazywany czujnikiem położenia wału). A świecący check przy zimnym silniku to pewnie wina świec żarowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Najprawdopodobniej pada czujnik prędkości wału korbowego (najczęściej błędnie nazywany czujnikiem położenia wału). A świecący check przy zimnym silniku to pewnie wina świec żarowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Sprawdź świece żarowe któraś padła. A jeśli chodzi o spadek mocy szukaj tematów EGR, zaworki podciśnienia i vakupompa to twoje rozwiązanie problemów. A najlepiej zrobisz jak odczytasz błędy na kompie to będzie wiadomo czego szukasz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Sprawdź świece żarowe któraś padła. A jeśli chodzi o spadek mocy szukaj tematów EGR, zaworki podciśnienia i vakupompa to twoje rozwiązanie problemów. A najlepiej zrobisz jak odczytasz błędy na kompie to będzie wiadomo czego szukasz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Nie ma co zgadywac . Diagnostyka prawde Ci powie. Jedz na kompa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-123612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Nie ma co zgadywac . Diagnostyka prawde Ci powie. Jedz na kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25339-b%C5%82%C4%99dy-p0725-i-1335-w-silniku-20-di-x20dtl/#findComment-125112 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.