Skocz do zawartości

problem z automatyczną skrzynią biegów w kadett 1987


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Hej.

Mamy kadetta 1987 pojemność 1.3 w automacie. Sprawa wygląda tak, że auto

na wstecznym jedzie bez problemów. Na żadnym innym biegu jechać nie chciało. Aktualnie wymieniliśmy filtr oleju i olej w skrzyni. Teraz na wstecznym bez problemu na jedynce po gazowaniu jedzie a na D nie chce za żadne skarby ruszyć. Na D jedzie dopiero po przestawieniu w czasie

jazdy z 1 na D. Ale na pierwszych światłach staje i ruszam jak ślimak z 1 albo 2 bo na D stoi jak wryty. Macie jakieś pomysły co możemy jeszcze zrobić, żeby jeździł bez problemów?? Bardzo uprzejmie prosimy o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remont automatycznej skrzyni kosztuje 10X więcej niż zakup używanej

 

jest sens takiej inwestycji w wypadku posiadania 22-letniego auta za powiedzmy 1000-1500zł?

 

według mnie sensu nie ma za bardzo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Myślimy żeby zrobić taki remont samodzielnie w garażu tylko, że wiąże się to z wyciąganiem skrzyni, a tego się trochę boje. Może być tak, że później jej nie złoże w całość. Ale jak mam kupić nową to w sumie nic nie tracę starając się ją samodzielnie naprawić. Dzięki za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślimy żeby zrobić taki remont samodzielnie w garażu

eeeeeee no to gratulacje - zarówno wysokiego poziomu wiedzy jak i umiejętności :roll:

 

jakby to powiedzieć... uważam, że remont automata jest nie do wykonania przez laika

jesteś laikiem - zadajesz pytanie na etapie podstawowym, więc jestem pewien, że sam tego remontu we właściwy sposób nie wykonasz

skończy sie najprawdopodobniej na tym, że porozbierasz skrzynię na drobne, a potwm walniesz w kąt, jak obejrzysz w jaki sposób jest zbudowana

 

niemniej jednak życzę powodzenia, i przypominam, że w wypadku automatu wymagany jest BARDZO WYSOKI poziom czystości przy pracach z mechanizmami wewnętrznymi (składanie do kupy) - powiedziałbym wręcz sterylny poziom, bo nawet drobny paproch potrafi zabić taką skrzynię

 

zanim porwiesz się z motyką na słońce, to może poczytaj wpierw:

 

http://wapedia.mobi/pl/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w

 

obejrzyj najpierw:

 

 

 

5:15 - tutaj posłuchaj o samodzielnych naprawach...

 

a potem podejmij decyzję - szkoda twoich pieniędzy po prostu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

ja bym proponował sprawdzić pod pokrywą wajchy biegów tam jest ciębło może ktoś tam grzebał i źle skręcił

a druga sprawa jak będzie za mało oleju to nie będie chciał ruszyć i wariuje gdy bieg redukuje

więc radzę dolać oleju przerabiałem to po tym jak ją robiłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To może dziwnie wygląda, bo pod nickiem kryją się trzy osoby. Właściciel kadecika jest mechanikiem ale po prostu średnio się orientuje w forach i internecie. Więc pytania zadaję rzeczywiście laik :roll: Ale właściciel autka nigdy jeszcze nie miał do czynienia z automatyczną skrzynią biegów dlatego będzie starał się ją sam naprawić na podstawie Waszych doświadczeń i pomocy. Dlatego bardzo dziękujemy za wszystkie informacje na ten temat. Na pewno będziemy informować o dalszych krokach. Jeżeli komuś się coś jeszcze przypomni na omawiany temat (na co uważać, albo co jeszcze sprawdzić) to będziemy bardzo wdzięczni. ;)

 

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 13:38 ]

a druga sprawa jak będzie za mało oleju to nie będie chciał ruszyć i wariuje gdy bieg redukuje

więc radzę dolać oleju przerabiałem to po tym jak ją robiłem

 

Jeżeli chodzi o ciębło to jeszcze nie sprawdzaliśmy, ale na pewno spróbujemy. Natomiast z olejem, to już próbowaliśmy no i właśnie wymiana oleju i filtru dała tyle, że na pierwszym i drugim biegu po sporym gazowaniu rusza do przodu ( wcześniej nawet nie drgnął) i na D jedzie wtedy, gdy przełożymy na niego w czasie jazdy (np. z jedynka na D).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

hercia86, dla tego mówię dolejcie jeszcze trochę bo pewnie wlaliście tyle co było zapuszczone

jak sprawdzałem po zalaniu nowym olejem niby było ok i dopiero jak dolałem jeszcze trochę było dobrze

a czasem ta wtyczka nie łączy lub (no zapomniałem jak to się nazywa)jest zabrudzone i trzeba rozebrać i wyczyścić

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności