Skocz do zawartości

pompa wtryskowa - błąd P1345 - proszę o pomoc w diagnozie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam, dwa dni temu stanęło mi auto. Po podpięciu pod laptopa pokazuje błąd P1345 związany z brakiem sygnału z czujnika położenia wałka w pompie wtryskowej (zdaje sie że jest to czujnik halla). Z tego co wiem to czujnik ten jest zintegrowany ze sterownikiem pompy (połaczony na taśmie i chyba wymienialny tylko razem ze sterownikiem). Zastanawiam się co mogło być przyczyną zatrzymania pompy i mam pewną sugestię. Nie znam dokładnie budowy tej pompy, ale być może urwał się łańcuch napędzający ten wałek w pompie i dlatego czujnik halla nie podaje obortów pompy do komputera a ten wywala błąd P1345. Proszę o informację, czy ten wałek jest napędzany łańcuchem czy może być jakaś inna przyczyna pojawienia się tego błędu. Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Co i jak mam sprawdzić. Mam interface diagnostyczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wygląda na padniętą elektronikę w pompie, być może przyczyną tego błędu jest padnięty czujnik położenia wału ale wtedy wywalało by też P0725.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to zrobic diagnostyke pompy diagnoskopem boscha albo kumata osoba powinna tez to wykonac KTSem. Co do pierwszego to jestem pewien na 100% ze mozna sprawdzic wszystko lacznie z awaryjnym odpaleniem silnika nawet przy braku niektorych czujnikow oraz nawet ECU auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziękuję za sugestie. Problem rozwiązałem w sposób następujący. Zgodnie z opisem błędu P1345 postanowiłem szukać u źródła i dobrałem się do pompy. Okazało się, że czujnik obrotów wałka w pompie się wykręcił (dwie śrubki T10). Była to moja wina bo kiedyś naprawiałem elektronikę tej pompy (nieszczęsny tranzystor) i miałem problem z odkręceniem tych śrub. Jedna tak się wyrobiła że torxa 10 zrobił się imbus 15. Obawiając się problemów z odkręceniem tego czujnika w przyszłości nie dokręciłem go dostatecznie mocno. W wyniku drgań silnika śrubki się powykręcały i stąd pojawił się błąd P1345. Tym razem wkręciłem nowe śrubki bardzo mocno, poskręcałem pompe i odpowietrzyłem układ. Auto odpaliło, chodzi normalnie i nie wyrzuca błędów.

 

Jeszcze raz dziękuję za okazaną pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

W wyniku drgań silnika śrubki się powykręcały i stąd pojawił się błąd P1345

No to miałeś wielkie szczęście, że nie zniszczyły Ci pompy. Korpus jest najdroższą częścią pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Do kol. Smalcerz

temat naprawy elektroniki pompy został bardzo szeroko pisany w tym wątku: http://forum.opel24.com/tranzystor-vp44-vt27801,234.htm, sam korzystałem z wiedzy tam zawartej,

 

do kol. Mariusz760301

Też myślę, że miałem sporo szczęścia, bo śrubka, która się wykręciła (ta którą musiałem przerobić z Torx10 na imbus15) wpadła pomiędzy czujnik obrotów i "koło zębate" i się lekko zblokowała. Po odkręceniu czujnika i wyjęciu śrubki włożyłem do komory jeszcze bardzo mocny magnes z nadzieją, że wychwyci jakieś mikroopiłki.

 

PS. Pracuję w przemyśle papierniczym i wiem ile szkód na maszynie może narobić jedna śrubka, która wpadnie tam gdzie nie powinna. Podsumowują sam sobie jestem winien, ale szczęście, że tylko tak się skończyło. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mario-wasz

Witam,

 

Niestety nie uporałem się problemem, dziś silnik ciągle szarpał po rozgrzaniu, a jak zgasł to przez chwilę nie mogłem odpalić. Dzieje się tak jedynie na rozgrzanym silniku, w mrozy na krótkich odcinkach auto jeździ ok. SILNIK Y20DTH

 

Błędy jakie pokazały się:

 

1345 Czujnik hala? Czy można go wymienić bez demontażu pompy i jej rozbierania?

 

 

 

0703

 

 

1220

 

 

 

0725 Czujnik położenia wału, czy może wywoływać inne błędy? np czujnik hala i pompa? 1220?

 

 

 

Czy z tymi błędami jest szansa , że będzie to tylko sterownik pompy i nieszczęsny tranzystor, czy jednak mechanika pompy czy sam czujnik hala?

 

Proszę o ewentualną pomoc!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności