Skocz do zawartości

* * * * - 1 głosy

problem z Astrą H 1.6 TWINPORT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2010 - 15:52

Witam.posiadam astrę H 2006rok 1.6 twinport,pali mi się kontrolka samochód z kluczykiem,w serwisie zdiagnozowali to jako błąd P1113 za niskie napięcie na port[kolektor ssący z czujnikiem]skasowali błąd miało pomóc jeżeli nie,do wymiany kolektor z czujnikiem no i nie pomogło,koszt 2100zł ręce opadają,zauważyłem jedną rzecz,będąc dwa razy na myjni po wyjechaniu kontrolka nie zapaliła się po całodniowej jeździe po wielokrotnym uruchamianiu i gaszeniu auta,i nie wiem co z tym zrobić.Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   asterix27

asterix27
  • Forumowicz
  • 743 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 marzec 2010 - 16:02

A czemu chcesz to w ASO robić ? Zrób to u zwykłego, dobrego mechanika.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Witek1952

Witek1952
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Model:Opel Ascona
  • Silnik:2.0S
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 marzec 2010 - 20:23

Witam serdecznie. Sam to sobie zrobisz. Jak otworzysz maskę po lewej stronie ( od Twojej strony) silnika ok. 20 cm od góry masz taką plastykową dźwigienkę , która steruje tą dodatkową przepustnicą w kolektorze dolotowym. Rozruszaj ją. Możesz potraktować WD lub czymś podobnym. Mamy w w pracy sporo tych aut i w żadnym nie wymienialiśmy kolektora. Zauważyłem, że ten błąd potrafi wyskoczyć przy słabym akumulatorze. Może to się wiązać z wolną jazdą po krętych osiedlowych uliczkach z powodu elektrycznego wspomagania kierownicy. Pozdrawiam.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Przemo6435

Przemo6435
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 18 maj 2010 - 08:09

Witam Od jakiegoś czasu mnie też się pojawiał ten błąd ale było coś w tym dziwnego Na zimnym silniku po przejechaniu kilometra włączał się po zagrzaniu wystarczył zgasić i ponownie zapalić lampka gasła po przejechaniu kolejnych 60-70 km znowu się zapalała i sytuacja z zapalanie i gaszeniem znowu się powtażała Wczoraj wymieniałem rozrząd u siebie i poprosiłem o zczytanie błedu przy odbiorze samochodu powiedzieli że komp nie ma błędu Zabrałem samochód i już wracałem kiedy lampka się się zaświeciła więc zawróciłem do serwisu (nie gasiłem żeby błąd nie zniknął) zczytaliśmy błąd p1113 Ale nie o to mi chodzi Witek poradził co z tym fantem zrobić Mam pytanie dotyczące kompa czy jak się pojawia błąd jest on zapisywany i można go zczytać mimo że chech engine się nie świeci czy tylko jak jest podświetlony Czy check engine co jakiś czas przypomina o błędzie nie wykasowany czy nie Jestem totalnym laikiem w tej materi
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   asterix27

asterix27
  • Forumowicz
  • 743 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 maj 2010 - 08:31

Można go odczytać nawet jak check engine się nie świeci, jest on zapisany w pamięci kompa. Gdy błąd jest zapisany w pamięci, check engine będzie o nim przypominał co jakiś czas lub też będzie świecił na stałe. Jeżeli tylko wykasujesz błąd a nie wyeliminujesz jego przyczyny, wkrótce pojawi się ponownie (chyba że jest to usterka która już została usunięta a w pamięci jeszcze pozostał nie wykasowany błąd z nią związany).
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Przemo6435

Przemo6435
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 18 maj 2010 - 08:42

Pytam dlatego że w serwisie powiedzieli że błedu nie było dopiero jak zawróciłem po zaświeceniu lamki dało radę zczytać czyli krótko mówiąc komp mimo że błąd może nie występować będzie co jakiś czas przypominał elektryk niew wiem czy się nie zanał czy poprostu okłamał (z tym się trochę pogubiłem) Dzięki
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   asterix27

asterix27
  • Forumowicz
  • 743 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 maj 2010 - 09:13

Trudno powiedzieć. Może go wykasowali przypadkiem (np. odpięli aku jak Ci rozrząd robili) a jak wyjechałeś pojawił się ponownie, czyli świadczy to o tym że usterka nadal występuje.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Przemo6435

Przemo6435
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 18 maj 2010 - 10:03

jeszcze jedno ten elektryk powiedział że mogą to być styki do przeczyszczenia albo wymiana czyjnika Czy to taki czujnik http://www.pompapali...corsa-c-meriva.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   marcin1180

marcin1180
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1,6 XEP
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2011 - 18:49

Witam,
jestem tutaj nowy. Użytkuję dwie astry. Jedna benzyna druga diesel. W 1,6 twinport
właśnie zapala mi się kontrolka gdy silnik zimny i próbuję zlokalizować dźwigienkę.
Proszę o dokładny namiar która to bo nie widzę jej jakoś specjalnie pod klapą.
pozdrawiam,Witek1952,
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   Witek1952

Witek1952
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Model:Opel Ascona
  • Silnik:2.0S
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2011 - 20:12

Widocznie ten elektryk nie wie co mówi. Początkowo jak nigdzie nie mogłem znaleźć informacji podmieniałem ten czujnik ale on do napięcia portu nic nie ma. Z błędami też mija się z prawdą. Nawet jak lampka się nie świeci błąd będzie w kompie. Kasuje się dopiero po iluś tam uruchomieniach gdy została usunięta przyczyna. Ilośc uruchomień do skasowania zależy od tego jak ważny był błąd. Dźwigienkę musisz namacać ręką. Jest biała plastykowa i jakieś 15 cm długa. Naciągnij ją i gwałtownie puść i tak kilka razy. Pomaga. Pozdrawiam.

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse