Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Wymiana tranzystora pompy VP44 problemy i uwagi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   MBquart

MBquart
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 26 marzec 2010 - 14:07

Witam. Tak jak obiecałem wklejam całą moją historie odnośnie tranzystora i pompy w traktorku zwanym opel astra. Bardzo przepraszam Admina że temat mój nie jest kontynuacją tematu już istniejącego lecz mam wrażenie że ilość postów jaka jest w nim wręcz odstrasza niektórych czytelników a zarazem jest dowodem na wielkie zainteresowanie tematem. Na początku zamieszczam kilka cennych linków wartych zerknięcia bo wnoszą dość dużo w temacie. Ciekawe wypowiedzi z zagranicy na temat vp44. http://forum.nissank...osiadaczy-22-d/ Wykres firmy BOSCH pokazujący zużycie pompy w zależności od składu chemicznego ropy. http://www.arb.ca.go...022003bosch.pdf Filmik pokazujący sposób oddzielenia sterownika od pompy. Filmik chyba najcenniejszy bo pokazuje sposób wymiany tranzystora.

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Bogo

Bogo
  • Zasłużony
  • 2699 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1,7

Napisano 26 marzec 2010 - 14:40

MBquart, drugi link nie chodzi :(

 


  • 0

#3 OFFLINE   MBquart

MBquart
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 26 marzec 2010 - 15:46

wkleje relacje z wymiany tylko wgram ją na serwer

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 15:51 ]
wkleje foto pobraane z tego linku bo mam

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 17:25 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 18:38 ]
Przepraszam was że tak wolno idzie zamieszczanie fotek ale transmisja EDGE na zbyt wiele nie pozwala.

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:36 ]
Przepraszam miało być w opel astra - silnik diesel

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:55 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:57 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:58 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 22:59 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:01 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:03 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:04 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:05 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:06 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:07 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:08 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:09 ]
http://Dołączona grafika

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 23:18 ]
Dołączona grafika

[ Dodano: Sob Mar 27, 2010 05:12 ]
Podaje namiary na zakład mechaniki pojazdowej który chyba wybiorę.
Firma GAZMOT
99-320 Żychlin (woj. łódzkie)
ul. Żeromskiego 20
tel.785 853 785
693 439 359

http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=15295065

wystawili aukcje na allegro czy jest warta tej ceny wypowiedzcie się sami:

Regeneracja pompy wtryskowej VP44 opel super cena
Witam serdecznie mam do zaoferowania usluge polegajaca na regeneracji pompy wtryskowej VP44 do samochodów Opel .Usługa polega na założeniu kompletnego uszczelnienia wymiany tłoka przestawiacza wtrysku naprawy sterownika psg5 sprawdzeniu dawek, przestawiacza kąta wtrysku kalibracji i płukaniu na stole bosch EPS .Jeśli twoje auto nie odpala odpala ale ciężko nie reagyje na pedał gazu pali sie lampka uszkodzenia silnika to dobrze trafileś.Podana cena zawiera podatek VAT do kazdej usługi dołączamy fakture vat i karte gwarancyjna.Wiecej informacji pod nr tel 785 853 785
Cena 899 zł

[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 10:09 ]
Witam.
Pozwolę sobie zamieścić.


karlos_79

witam. piszę tutaj aby pomóc innym, wskazać podstawowy błąd jaki popełnił " MBquart " , a nie reklamować się. sam zajmuję się naprawą sterowników psg5 pomp wtryskowych vp44, vp30, vp29 i zapewniam wszystkich że to nie są jak pisze MBquart tranzystory irfz44 i irlr2905. jest to podstawa. musi być odpowiedni tranzystor. niewłaściwym tranzystorem można nieodwracalnie uszkodzić sterownik, a po za tym nie zawsze tranzystor się pali. nieraz pada tak zwana masa. szczególnie w nowszych sterownikach w tych z podwójnym przewodem ze źródła. zresztą na moich aukcjach " karlos_79 " wyraźnie piszę że nie są to tranzystory irfz44ns i irlr2905. napewno nie zda też egzaminu klejenie tranzystora, a napewno nie na dłuższy czas. ja nie wyobrażam sobie też naprawy na samochodzie. muszę mieć sterownik wyjęty na warsztacie. zrobiłem napewno już setkę takich sterowników i dalej twierdzę, że jest to bardzo precyzyjna praca. oczywiście wiem jaki to tranzystor, ale nie mogę powiedzieć bo to jest mój chleb. podpowiem że jest on w obudowie smd 404. z doświadczenie też wiem, że większość prób samodzielnej naprawy kończy się niepowodzeniem i trzeba kupować nowy sterownik który może kosztować i 1000 zł. koszt mojej naprawy to 300 zł. odradzam kupowanie tranzystorów z allegro po 6 zł i 30 zł z opisem. jeśli to by byłe te czarne konie to wszyscy by byli zadowoleni i koniec. a niestety są tam oferowane irlr2905 nie spełniające wymagań. sterownik na takim tranzystorze jak już działa to nie do końca poprawnie. przeważnie samochód nie ma takiej mocy jak wcześniej, chwilowy brak reakcji na wciśnięty pedał gazu i krótka żywotność takiego sterownika. zwykle godziny albo dni. zalecałbym również wymianę przewodu od źródła na grubszy bo ten też często się przepala. jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pisać lub dzwonić 510667029. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez karlos_79 Wczoraj 22:52, w całości zmieniany 1 raz
  • 0

#4 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 31 marzec 2010 - 18:45

MBquart, prosiłbym cie o przesłanie tych plików na mprocner4@wp.pl nie moge zapisac tej strony

#5 OFFLINE   MBquart

MBquart
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 31 marzec 2010 - 18:55

ok.
  • 0

#6 OFFLINE   stefanos

stefanos
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 01 kwiecień 2010 - 10:23

MBquart - zdecydowałeś się na GAZMOT? Zrobiłeś sterownik (tam lub gdzie indziej)?
  • 0

#7 OFFLINE   MBquart

MBquart
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 01 kwiecień 2010 - 16:42

Z nich lub z opoczna.
Teraz zbieram fundusze bo to się zrobiła kosztowna sprawa.
Dla zainteresowanych podam.
Żychlin - GAZMOT
899-sterownik naprawa i regeneracja mechaniczna.
1300 - wymiana sterownika i regeneracja mechaniczna.

Opoczno pozwole sobie podać tel do zakładu.500 50 30 62 ponoć dobry.
1100 - sterownik ,nie naprawiają tylko wymiana na nowy.
600 - wsadzenie pompy na stolik i testy reg. itp
100- wymiana uszczelek pompy
Dopiero wtedy diagnoza co jeszcze do wymiany.Mnie mówiono że koszt oscyluje między 2000 - 2500 i wymontowanie .
Dlatego Żychlin jest tańszy - lecz czy lepszy....

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 17:36 ]
Jak znajdę coś ciekawego to jeszcze zamieszcze niech będzie to min.wiedzy dla każdego kto chce coś wiedzieć na temat vp44 - lub mieć jeszcze bardziej namieszane w głowie od różnych wypowiedzi.

dodgeram.org/tech/dsl/ISB/vp44_reliability.html

cenna strona wejdzcie na diagnostic help jest tam opisana większośc spotkanych usterek świadczących o vp44

www.bluechipdiesel.com
  • 0

#8 OFFLINE   marass

marass
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 04 kwiecień 2010 - 23:03

kolego karlos79 mozesz powiedziec o co chodzi z ta tak zwana masa upala sie :)?:lol:? prosze cie o wskazowki
  • 0

#9 OFFLINE   viktas1

viktas1
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 08 kwiecień 2010 - 20:39

Panowie piszecie tu o naprawie sterownika( o wymianie tranzystora) i muszę stwierdzić, że to chyba najlepszy opis jaki widziałem jak na razie. Mam problem ale trochę inny niż tranzystor... Moja pompa działa ale urwał się kabelek od czujnika zaraz przy wejściu do sterownika jeden z tych czterech na szczęście od góry i tak na żywioł poszedłem i w jego miejsce wkręciłem bardzo małego wkręta z dolutowanym drucikiem ale wiem, że za długo to nie wytrzyma. Napiszcie proszę czy do tych kabelków można się dostać i zamontować od nowa bo zwiedziłem już kilka "AUTORYZOWANYCH SERWISÓW BOSCHA" w Poznaniu i w każdym twierdzą, że trzeba wymieniać sterownik cały. W jednym z tych serwisów facet nawet zaczął mi ubliżać, że jak tak można robić i zaczął prawić o polskich realiach, że takie rzeczy to się wymienia a nie naprawia! Czy to prawda? Posiadam Astrę G 1,7 DTL gdyby ktoś był chętny udzielić jakiejś rady mogę zrobić zdjęcie ale myślę, że wiadomo o które 4 kabelki chodzi.
  • 0

#10 OFFLINE   MBquart

MBquart
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 12 maj 2010 - 17:52

Witam. Autko sprawne. Wszystko ok. Cała operacja kosztowała 1400 zł firma GAZMOT Tłoczek był tak zatarty że żadna wymiana tranzystora nic by nie dała.
  • 0





Podobne tematy: Collapse