Skocz do zawartości

Astra g 2.0 DI 82KM 1998 r czy to pompa?


Gość kisiel_krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kisiel_krzychu

witam

jestem nowy na forum, dwa dni temu jechalem asterka jakies 20 km, w deszczu, po czym pojazd zaparkowalem. rano wsiadlem do samochodu, odpalilem, przejechalem gdzies z 300 m i bylo ok.... nagle samochod jakby oslabl.... gaz do dechy a on ledwo sie wkreca po czym przy ok 2000 obr gasnie i wyskakuje check ( silnik z iskra)... wlacza sie wentylator chlodnicy. odrazu odpala, jednak nie wkreca sie na obroty zbyt zwawo.... i zawsze przy okolo 2000 obr gasnie. podpialem pod kompa i wyskoczyly trzy bledy......P1625, P1630. P1631, pierwszy blad usunalem poprzez wymiane przekaznika, zostaly kolejne dwa 1. zawor magnetyczny regulujacy dawke paliwa, 2. pompa wtryskowa..... mam pytanie co mam do wymiany. i czy to na 100 % jest padnieta pompa? co mam sprawdzic w samochodzie co moze miec wplyw na bledy. nadmieniam ze po skasowaniu bledow i odpaleniu samochodu check sie nei zapala, tylko dopiero po przekroczeniu 2000 obr gasnie i pojawia sie check z bledami. . . . . czy to jest uszkoczenie mechaniczne czy elektorniczne,

 

chcialem jeszce dodac ze samochod jezdzi tylko ze kompletnie nie ma mocy i trzeba uwazac na obroty zeby nie zgasl. co mam do wymiany?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli po wykasowaniu bledów i pozniej pojawia ci sie ponownie P1631 to sterownik pompy mowi pa pa przerabialem to ostatnio. Kompleksowa regeneracja z wymiana korpusu pompy 2400zl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kisiel_krzychu

powiedzcie mi co mam padniete..... piszesz ze sterownik pompy.... dzwonilem do 3 elektrykow i dwoch z nich powiedzialo ze byc moze jest to tylko uszkodzenie mechaniczne, ( nei znam sie na tych pompach jest tam jakis tloczek i on sie przyciera) podejrzewam ze jezeli byl by to sterownik to samochod by wogole nie zapalal..... a on normalnie za kazdym razem odpala tylko ze jest strasznie slaby i przy 2000 obr gasnie.

 

jezeli pisze cos nie tak to niech mnie ktos poprawi.

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ma to sens.

Gdy elektronika zdycha to nie odpalisz autka.

Masz tam przecież jeszcze 2 cewki i czujnik halla. - może one.

Ja proponuje Ci się zgłosić do jakiegoś dobrego mechanika który z byle pierdnięcia nie robi remontu pompy.Chyba że to konieczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi co mam padniete..... piszesz ze sterownik pompy.... dzwonilem do 3 elektrykow i dwoch z nich powiedzialo ze byc moze jest to tylko uszkodzenie mechaniczne, ( nei znam sie na tych pompach jest tam jakis tloczek i on sie przyciera) podejrzewam ze jezeli byl by to sterownik to samochod by wogole nie zapalal..... a on normalnie za kazdym razem odpala tylko ze jest strasznie slaby i przy 2000 obr gasnie.

 

jezeli pisze cos nie tak to niech mnie ktos poprawi.

 

pzdr

nie koniecznie u mnie przy padnietym sterowniku palil sie caly czas czek a autko normalnie odpalalem i szlo jezdzic tyle ze wiadomo mul. Pompe oddalem do regeneracji 2400zl wymiana doslownie wszystkiego razem z korpusem. 2 elektrykow powiedzialo ze byc moze to TYLKO :wesoly: uszkodzenie mechaniczne, zabawni naprawde ze tylko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kisiel_krzychu

czesc dzisiaj bylem u kumpla, jest samoukiem i powiedzial ze musze do niego podjechac bo musi osluchac samochod (pompe).

 

powiedzial ze moze byc tak ze ( nie znam sie wiec moge teraz cos przekrecic) przy nastawniku ( tloczku) czy jakos tak moze zebrala sie parafina i dlatego sa takie objawy jak u mnie. . . powiedzial ze czujnik przez ta parafine moze pokazywac blad,

 

szczerze to mnie nei przekonal.... nawiasem ( za pompe uzywke chce 800 zl gwarancji daje na 1mc)

 

- powiedzcie mi czy jezeli bledy p1630 i p1631 sa od siebie zalezne?

- czy moge jezdzic ( KUUUUULAC SIE Z PKT A DO :wesoly: teraz samochodem( boje sie ze jezeli pompa ma uszkodzenie tylko mechaniczne a sterownik jest ok ze moge jeszcze pogorszyc?

- czy pompy od innych diesli opla ( 2.0) typu DTI, DLH, DTL pasuja do mojego ( oczywiscie w podobnych rocznikach, numerach pomp)?

 

ponadto powiedzcie mi o co chodzi, bo dzwonie do goscia i mowi ze 1000 zl regeneracja mechaniczna + elektryka pompy 1500zl, inny mowi 2200 calosc. a dzwonie do elektryka i mowi ze za 450 zl zrobi mi elektryke. teraz pytanie moze lepiej dac do reg mechanicznej u jednego a elektryke u drugiego?

 

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wolał bym dać do jednego nawet jeśli bym miał zapłacić więcej -wiem kogo ścigać, a tak to jeden zwala na ...... . i nie wiadoomo który winien.

 

Właśnie odpisałem koledze na posta podobnego bo też mnie szlak trafia.

Jedni chcą robić tylko elektronikę i mówią że to wystarczy BA nawet dają 1 rok gwar.

Nie wiem ,tylko to potrafią- a może mają racje.

Następni głoszą o kompletnym remoncie vp44.

 

Myślę że racja jest gdzieś po środku.Tak jak się dowiedziałem najlepiej wywalić ją na stolik boscha i sprawdzać.Wymieniać tylko to co konieczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tommy831005

Witam koledzy,pytanie ja mam do was? Co oznacza paląca się kontrolka tak jakby przypominająca silnik z iskrą w środku? Gdy lece swoją asterką 2.0di z 1999r. powyżej 2.500tyś/obr. zapala mi się skubana i nie gaśnie aż do wyłączenia silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kisiel_krzychu

kolego, jak sie Ci ta kontrolka wlaczy to podlacz pojazd pod kompa i bedizesz wiedzial jakie masz bledy. a sa jakies bledy?

 

i nie chce Cie straszyc, ale jak pewnie zauwazyles mam problem z pompa wtryskowa.....

nie wiem czy to bylo powiazane jakos z tym ze czasami po jezdzie ( zawsze pod domem pod gorke, i tylko jak zawracalem na ulicy) zapalala mi sie kontrolnka o ktora sie pytasz. i nawet jak zgasilem i od razu odpalilem to nadal sie palila. dopiero jak samochod postal to odpalalem i nie bylo kontrolki.....

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tommy831005, u ciebie to cos z systemem podcisnieniowym (wezyki, nieszczelnosci itp) tak od 2500 to widac ze uklad chce doladowania a nie jest mu to spelnione. wywala check i dopiero przy restarcie sytuacja sie powtarza. Moze zacina sie egr a moze klapy itp. Do sprawdzenia najpierw techem a potem manualnie uklad podcisnieniowy. Tak mi sie wydaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności