Skocz do zawartości

Nie działa oświetlenie kabiny nad lusterkiem


Gość 8860

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Dziś walczę z oświetleniem kabiny, światełko nad lusterkiem. Przekopałem forum i kilka innych stron, nie rozwiązałem problemu, doradźcie uwagami. To co zrobiłem oczywiście przy włożonym kluczyku na pozycji 1:

 

- sprawdziłem żarówkę nad lusterkiem, jest przejście na mierniku czyli sprawna. Sprawdziłem prąd który do niej wpływa - brak prądu. Wyczyściłem styki i żarówkę

- rozebrałem w drobny mak włacznik świateł po lewej stronie kierowcy. Przeczyściłem w środku styki, sprawdziłem w środku żarówkę - jest przejście na mierniku czyli żarówka działa. Złożyłem do kupy, przedmuchałem mikrostyki w które wchodzi cały włącznik świateł i oświetlenie kabiny nie działa

- rozebrałem czunik zamykania na drzwiach prawych i lewych. Czujnik drzwi kierowcy napewno działa poprawnie - jak zostawię właczone światła mijania i wyjdę z auta - astra piszczy, zamknę drzwi - przestaje piszczeć. Z drzwiami pasażera przedniego tak się nie dzieje, wyjdę z auta drzwiami pasażera zaświecone światła postojowe - nie piszczy. Ale chyba tak ma być?

- oświetlenie kabinowe bagażnika (mam kombi) działa bez problemu jak tylko otworzę klapę tylnią

- bezpiecznik nr. 24 czyli oświetlenie wnętrza - sprawny, świecą mi się żarówki na zegarach, na nawiewie, regulacji ciepła, na TID.

 

Chłopaki co teraz mogę sprawdzić? O co chodzi z tą latającą masą na czujniku drzwi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kolejną rzecz: zwykłym kabelkiem połaczyłem masę w drzwiach z stykiem minusowym w rozkręconej żarówce pod lusterkiem. żarówka podsufitem zapaliła się więc wygląda na uwalony minus. Czy problemu mam szukać w zgnitej wiązce kabli w progu kierowcy? Wszystkie światła idące na tył działają, tak samo jak podsufitka żarówki bagażnika. Jak wygląda kabel w progu kierowcy odpowiedzialny za przednie podświetlenie lusterka? Czy w tym mam szukać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze kojarze to ta lampka z przedu jest tam zmasowana zaraz prosto do dachu

we wiazce idacej an tyl nei ma jej kabli - niby jak by to mailo bys poprowadzone

na twoim miejscu poprostu bym odcialto co tam jest (dla pewnosci zaizolowal) ipodlaczyl masa na nowo

jak jest gdzei i do czego to od razu tam na miejscu

a jak nie to przepchac nad podsufitka nowy kabel zdjac plastikowa oslona slupka zjechac z nim pod deska i tma gdzies tez jest masa do karoserii przykrecona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przełącznik świateł steruje plusem?

Może przełacznik jest uszkodzony? może uda mi się podjechać na szrot i sprawdzić?

Może krańcówka jest uszkodzona chociaż sygnał brzęczy jak zostawię postojowe a otworzę drzwi? hmmmm

Chyba najlepszym wyjściem byłoby tak jak piszesz puszczenie nowej masy po słupku, tylko trzeba pewno rozkręcać konsolę pod kierownicą aby mieć na wierzchu tablicę bezpieczników...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - do krańcówki (czujnika) w drzwiach kierowcy idą dwa kable, nie wiem z czym one mają być połaczone, wygląda na to, że oświetlenie nad lusterkiem jest sterowane przez trzy kable:

+ plus

- minus krańcówki zamknięcia drzwi

- minus masy auta

 

Co ciekawe, czujnik raczej dobrze działa, bo astra piszczy przy zostawieniu świateł i otworzeniu drzwi. Sprawdziłem też inny przełącznik świateł (cały moduł) i problem nie ustąpił, nadal nie działa oświetlenie kabiny nad lusterkiem. Pisałem już wyżej że działa cały czas bardzo dobrze oświetlenie bagażnika właczanego krańcówką klapy.

 

Widziałem dziś rozbitą pokrojoną astrę i widziałem że pod progiem kierowcy idzie gruba wiązka kabli która przy fotelu rozdziela się na dwie części: jedna część idzie dalej do tyłu auta progiem tylniego pasażera, druga część skręca pod kątem 90 stopni pod fotel kierowcy i idzie w kierunku lewarka hamulca ręcznego. Gdzie tam są masy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tam w bok to zły trop.

- minus masy auta

Ten minus idzie z wyłacznika swiateł, przecież nim właczasz lamkę jak potrzebujesz.

A masa powinna być gdzieś na słupku kierowcy pod wykładzinami, powinna być wystająca z budy szpilka M6.

A mierzyłeś, czy masa lampki ma przejście do kabla w wyłączniku w drzwiach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności