Skocz do zawartości

Dziwny klekot


Gość mario2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich problem jest na stępujący na koniec zeszłego roku padła pompa wtryskowa nie było co z niej ratować więc cała była regenerowana koszt 2600 zł w Woliński serwis tak na forum polecili więc oddałem tam. Mechanik założył i było wszytko ok. Od pewnego czasu moja zocha podczas ruszania nie zawsze nawet rzadko wydaje taki bardziej donośny klekot z pod maski i wtedy tak od 1500 tys obr. ma takiego kopa jakby tam było więcej niż te 100 kucy ogólnie to tak zaczyna się zbierać od 2000 tys obr. Na co byście stawiali ponownie pompę oddać do kalibracji czy może wtryski bo jak pompa padła to nie były robione bo przed awarią paliła na dotknięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich problem jest na stępujący na koniec zeszłego roku padła pompa wtryskowa nie było co z niej ratować więc cała była regenerowana koszt 2600 zł w Woliński serwis tak na forum polecili więc oddałem tam. Mechanik założył i było wszytko ok. Od pewnego czasu moja zocha podczas ruszania nie zawsze nawet rzadko wydaje taki bardziej donośny klekot z pod maski i wtedy tak od 1500 tys obr. ma takiego kopa jakby tam było więcej niż te 100 kucy ogólnie to tak zaczyna się zbierać od 2000 tys obr. Na co byście stawiali ponownie pompę oddać do kalibracji czy może wtryski bo jak pompa padła to nie były robione bo przed awarią paliła na dotknięcie.

Działanie siłownika turbo.

A teraz czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?. Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie wychamowywując turbo).Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli otwiera doładowanie turbo.

Czujnik przy kolektorze należy przeczyścic - jak jest zapchany to nie włącza się turbo - 2000 obroty.

Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbo nie ma odpowiedniego przesuwu a wtrysk jest już wczesny,a turbo jeszcze nie pompuje i słychać spalanie "stukowe".

I te spalanie stukowe słyszysz,przeczyść czujnik doładowania a przy okazji egr bardzo brudny będzie sam to nie dawno robiłem.Przy okazji że będziesz miał odkręcony egr to sprayem do czyszczenia gażników psiknąć w lewo i w prawo do tego otworu to troche tego osadu rozpuścisz i następnie spalisz chodzi o klapki zawirowan ja tak robie co dwa miesiące czyli dwa razy i mam na razie czysto.

110412091325.th.jpg

110412091350.th.jpg

110412092148.th.jpg

Dodam jeszcze że należało by sprawdzić podciśnienie w układzie podciśnienia czyli vakometr do ręki i pomiary.

podcinieniepopraw.th.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji że będziesz miał odkręcony egr to sprayem do czyszczenia gażników psiknąć w lewo i w prawo

Wtedy to na pewno będzie spalanie ssstttuuukkkooowwweee. Te środki są łatwo palne, psikasz do kolektora niby wyczyści wnętrze a gdy odpalisz silnik to już go nie wyłączysz (samozapłon) aż się ten środek nie wypali. Kolektora i tak w ten sposób nie wyczyścisz ale za to silnik można uszkodzić. Jeśli masz zasyfiony kolektor to lepiej to zrobić tak http://forum.opel24.com/Czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-DTI-t27466.html

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-kolektora-ssacego-opel-20-dti-vt2069.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji że będziesz miał odkręcony egr to sprayem do czyszczenia gażników psiknąć w lewo i w prawo

Wtedy to na pewno będzie spalanie ssstttuuukkkooowwweee. Te środki są łatwo palne, psikasz do kolektora niby wyczyści wnętrze a gdy odpalisz silnik to już go nie wyłączysz (samozapłon) aż się ten środek nie wypali. Kolektora i tak w ten sposób nie wyczyścisz ale za to silnik można uszkodzić. Jeśli masz zasyfiony kolektor to lepiej to zrobić tak http://forum.opel24....DTI-t27466.html

http://forum.samnapr...-dti-vt2069.htm

Te linki to juz było robione starcza na trzy miesiące i znowu to samo a spalania stukowego nie mam po psikaniu bo nie leje tam liter tego sprayu teraz mam o wiele mniej roboty jak za pierwszym razem.A jak by miał rozkręcać kolektor co trzy miesiące to już bym gwintów nie miał w głowicy.To samo robimy z myciem przepustnicy i kolektora dolotowego w polo i też niema spalania stukowego.No i odpada nam odpowietrzanie układu po czyszczeniu co nie którzy potem muszą plakiem odpalać a to na pewno nie jest zdrowe np dla pompy VP44 no i koszty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mario2000

Czujnik przeczyszczony przez pewien czas było OK (kolektor był czyszczony jak była pompa wyjmowana) a może sie tak zdarzyć że czujnik doładowania daje zły sygnał mimo że błędu na kompie nie wyrzuca można go jakoś sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem jeżeli podciśnienie jest za małe (Pompa vacum) to sztanga na turbo nie ma odpowiedniego przesuwu wtrysk jest już wczesny,a turbo jeszcze nie pompuje i słychać spalanie "stukowe". Sprawdź jakie daje podciśnienie pompa może masz za małe bo układ jest nie szczelny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario2000

Pompa vacum była sprawdzana działa bez zarzutów jak nowa przejże dzisiaj jeszcze wszystkie przewody od podciśnienia i dam znać czy coś pomogło czy dalej dupa błędu żadnego nie wywala więc egry są sprawne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario2000

Wszystko sprawdzone dokładnie żaden przewód nie przetarty i żaden łącznik gumowy sam już nie wiem co i gdzie go może boleć a spalanie stukowe dalej sie pojawia a czy zawór recylkulacji spalin może mieć z tym coś wspólnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może należało by sprawdzić pod kątem sprawności czujnik doładowania może on fałszuje ciśnienie doładowania i daje impuls do wył doładowania,ale to moje luźne przemyślenia z tego co sie orjętowałem to on jeszcze współpracuje z czujnikiem atmosferycznym i na nim zawsze śniedziały wtyki.

czujnikf.th.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mario2000

Dzięki za podpowiedź jutro przejżę a jak nie pomoże to do jakiegoś znachora będę musiał się wybrać jak się chałupniczym sposobem nie da się tego usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności