Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Nowy termostat i problem z temperaturą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   zlotyorzech

zlotyorzech
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 wrzesień 2015 - 10:05

Może macie termostaty z inną temp. otwarcia? W poprzedniej astrze f po wymianie miałem wahanie między 89 - 92 czyli tyle, ile producent wkładu deklarował (Wahler).A z dieslami zawsze jest problem, niskie spalanie, niskie obroty, czyli mało ciepła produkuje, benzyna zawsze ma wyższe obroty więc silnik nagrzewa się szybciej kosztem zużycia paliwa - ale wcześniej pracuje w roboczym zakresie więc powinien mniej się zużywać, prawda? A z tym różnie bywa. Osłony pomagają o tyle, że nie brudzi się silnik ale moja corsa nie ma fabrycznie i raczej nie będe montował.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#42 OFFLINE   VanDerWoestijn

VanDerWoestijn
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • LokalizacjaKraków/Amsterdam
  • Model:Opel Insignia
  • Silnik:2.0 CDTI
    194 KM
  • Nadwozie:Kombi

Napisano 11 wrzesień 2015 - 11:40

Dokladnie tak jak piszesz - temp. otwarcia to 89-92. Ja od czasu posiadania tego samochodu kupuje wszelkie czesci w Oplu wiec nie ma mowy o zlym termostacie. Z porownaniem benzyny i diesla to tez racja, ale jesli chodzi o zuzywanie sie silnika to diesel przede wszystkim jest zywotniejszy ze wzgledu na to, ze olej napedowy jest tlustszy od benzyny, a co za tym idzie - lepsze smarowanie wszystkich podzespolow ruchomych w silniku.

Użytkownik VanDerWoestijn edytował ten post 11 wrzesień 2015 - 11:42

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#43 OFFLINE   zlotyorzech

zlotyorzech
  • Forumowicz
  • 375 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 wrzesień 2015 - 12:45

Stary diesel jest zywotniejszy, warto dodać. Bo nowe są ekstremalnie obciążane, także cieplnie, więc i głowice pękają, i różne inne przykre rzeczy się dzieją. Ja z zasady omijam silniki, gdzie z litra wyciska się 100 KM i więcej - bo taki zestaw nie pociągnie długo. Ekonomika świetna, ale na krótko.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#44 OFFLINE   pawi

pawi
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 styczeń 2017 - 19:50

3bf0fe56a41394f8m.jpg

Witam kolegów nie daje mi to spokoju, a mianowicie: dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wskaźnik temperatury rusza z miejsca i zatrzymuje się w pozycji jak widać na zdjęciu. Jak dla mnie w ogóle bardzo długo trwa ruszenie z miejsca tej wskazówki. Ciepłe powietrze z nawiewów pojawia się dosyć szybko. Gorące leci już przy nastawie na 18 st. i praktycznie nie ma różnicy z ustawioną temperaturą na maksa. Dopiero gdy przejadę kilkadziesiąt kilometrów to ciepłe powietrze pojawia się od 20-21 stopni. Gdy wyłączę zupełnie nawiew ( klimatronik wyłączony) temperatura jakby rosła zbliżając się do środkowego wskazania czyli chyba 90 st. Gdy uruchomię je ponownie temperatura natychmiast spada do 80 st. Zauważyłem, że jak się zatrzymam to temperatura idzie go góry gdy ruszam spada. Jak dla mnie coś chyba nie halo z termostatem ? Mój mechanik twierdzi jednak, że wszystko jest ok. Tylko nie piszcie, żebym zmienił mechanika bo nie jest zły
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#45 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 styczeń 2017 - 19:54

widze ze znalazles

ale czy przeczytales od poczatku ??

wyjasnienie jest juz na pierwszej stronie


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#46 OFFLINE   pawi

pawi
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 styczeń 2017 - 20:06

Tak tak przeczytałem od początku jednak mam wątpliwości. Miałem różne diesle i benzyniaki ale nigdy czegoś takiego. Dochodzę jednak do wniosku, że ten typ tak ma
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#47 OFFLINE   pawi

pawi
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 styczeń 2017 - 15:26

W związku z bardzo długą reakcją wskaźnika temperatury, która u mnie zaczyna podnosić się bardzo powoli po przejechaniu ok. 10 km chcąc na 100 % wyeliminować niesprawność termostatu poprosiłbym jakiegoś znawcę tematu, aby napisał jak powinny zachowywać się prawidłowo poszczególne gumowe węże ( a trochę ich tam jest) oraz chłodnica w miarę rozgrzewania się silnika, od uruchomienia do osiągnięcia maksymalnej temperatury, której chyba u mnie silnik osiągnąć jednak nie może


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#48 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10944 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 31 styczeń 2017 - 17:57

Nie trzeba znawców wystarczy poczytać w google i na youtube

Po odpaleniu silnika sprawdzasz węża gumowego od termostatu do chłodnicy od początku dźwigania się wskazówki temp.i porównać w którym momencie wąż się robi ciepły i jaką wtedy pokazuje temp wskaźnik.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post