Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

[Meriva B] Fabryczny LPG nie działa przy temp. otoczenia poniżej -8*C

1.4 NEL 88kW 120KM Landi Renzo Omegas LPG OPEL

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   nowyk

nowyk
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 lipiec 2017 - 19:37

Po przejechaniu kolejnych 250 km na bagnecie nic nie ubyło. Mam nadzieję że tak już pozostanie. Przyznam też że zmieniłem styl jazdy a konkretnie jeżdżę w przedziale obrotów 2-3 tys. obr/min a nie jak wcześniej zgodnie ze wskazaniem Eco na wyświetlaczu który podpowiadał zmianę biegu na wyższy już przy 2 tys. obr/min.

 

dembiec ubyło 1/3 l i jednocześnie 1/3 wskazania bagnetu. Zgodnie z instrukcją obsługi, pomiędzy min i max jest 1l. Co do zalanego stanu, pierwotnie było lekko ponad max na bagnecie.

 

Panowie mam kolejne pytanie. Każdy z Was który się wypowiada, wspomina że przestał jeździć na fabrycznym oleju silnikowym. Jaki konkretnie olej lali Wam w ASO. Do mojego silnika B14NET LPG 140KM mam wlewany Dexos2 5W30.


Użytkownik nowyk edytował ten post 12 lipiec 2017 - 19:38

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#62 OFFLINE   dembiec

dembiec
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Inna marka:mitsubishi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 lipiec 2017 - 21:15

tak dopytałem dla pewności  bo miarka ma jeden litr , co do stylu jazdy raczej nie powinno mieć wpływy chyba że byś jeździć na czerwonym to trochę by mogło wciągać tego oleju ale jak jeździłeś około 3tyś to nie.

 

Ja miałem lany taki sam jak Tobie wlewają .


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#63 OFFLINE   A_FLY

A_FLY
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 grudzień 2017 - 13:20

Samochód przekroczył 60k km.

W przypadku LPG na razie problemów brak (przełącza się przy temp płynu chłodzącego 50*). Śledzę bliźniaczy temat z forum http://forum.opel24....a-na-lpg/page-9 .

 

Przypomnę, że co 15k km wymieniam filtr fazy lotnej i ciekłej.

 

Pojawiły się oczywiście inne problemy, które częściowo rozwiązało ASO, a serwisy niezależne usunęły usterki pozostałe bez problemów.

 

1. Po raz drugi padł zestaw głośnomówiący w aucie (przypomnę autko kończy właśnie niebawem dwa lata) - ma zostać wymieniony w ramach gwarancji.

2. Po ostatnim przeglądzie trzeba było ponownie uzupełnić płyn chłodzący w aucie. Przy 45k km należało dolać 0,4l, przy 60k km było to już 0,7l. Przy 65k km wlane zostało ponownie 0,6l. ASO nie znalazło problemu  :lol: .... Obstawiam problem na trójnikach i puszczanie płynu chłodzącego pod auto.

3. Drzwi tylne zostały w koncu ustawione przez niezależny warsztat prawidłowo i nie mam zbędnych stuków od tych drzwi w trakcie jazdy :D  - ASO do tematu podchodziło 4 razy.

 

Przy 60k km wymieniono w ASO świece zapłonowe, filtr powietrza (wymieniam co 30k km), filtr kabinowy (również wymieniam co 30k km), filtry LPG (wymiana co 15k km), olej (wymiana co 15k km). Przypomnę iż od pierwszej wymiany 15k km do ASO dostarczam wlasny olej i nie jest to Dexos. Zużycie oleju zależy od tego ile przebiegu pokonuję po autostradach. zazwyczaj wynosi w przedziale 0,5-0,8l/15 000km. Przeważnie lekkie dolanie przy 10k km i spokój do następnej wymiany. Staram się utrzymywać ilość oleju zdecydowanie powyżej połowy miarki.


Ponieważ wcześniej udzielałem takich informacji:

Średnie spalanie liczone od początku używania samochodu:

8,61l/100km LPG + 0,14l/100km PB95 = 15,88zł + 0,59zł = 16,47zł / 100km


Użytkownik A_FLY edytował ten post 23 grudzień 2017 - 10:19

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#64 OFFLINE   Bedżamin

Bedżamin
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A14NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2017 - 10:34

W mojej merivie z fabrycznym lpg ubytki płynu to był początek końca reduktora gazu. Przy 70kkm miałem wymianę na nowy, koszt jak dobrze pamiętam to było coś ponad 1000zł. Dół reduktora był cały w różowym nalocie, wszystko kapało na wahacz i potem na ziemię, gdzie się nie stanęło to zostawiał ślad. Co do oleju to proponowałbym utrzymywanie jak najbliżej max bo w tym silniku olej dostaje ostro popalić. Silnik w rzeczywistości utrzymuje cały czas okolice 105-115 stopni, na liczniku pokazuje 90 żeby nie wystraszyć użytkownika. Olej powyżej 110 stopni bardzo szybko traci swoje właściwości i po prostu czym go więcej tym lepiej.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#65 OFFLINE   dawidb750

dawidb750
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • LokalizacjaCzęstochowa
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z18XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2017 - 11:03

Silnik w rzeczywistości utrzymuje cały czas okolice 105-115 stopni, na liczniku pokazuje 90 żeby nie wystraszyć użytkownika

Czy aby na pewno ? Sprawdzałeś to czymś ? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#66 OFFLINE   Bedżamin

Bedżamin
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A14NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 grudzień 2017 - 11:21

Wystarczy wpisać termostat 1.4t meriva b i każdy ma temp otwarcia w okolicach 105 stopni. Jak chcesz mieć prawdziwy odczyt temperatury to możesz w złącze OBD wpiąć zwykłego ELM327 na bluetooth za ~15zł i w telefonie wyskoczą Ci wszystkie parametry pracy silnika w tym temperatura cieczy i poniżej tych 102-105 stopni co byś nie robił to nie spadnie a czasami dobije nawet do 120.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse