Skocz do zawartości

Dziwny hałas/terkot - Corsa D 2011 1.2 86 KM / 63 KW A12XER


Gość ikar131717

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ikar131717

Cześć,

 

Panowie kupiłem narzeczonej auto. Kobieta jest zapłakana, nie daje mi spokoju : SMILE :

 

Dane techniczne auta:

Opel Corsa D 2011 4 drzwi 115 tyś. km (zweryfikowane w ASO) 1.2 86 KM / 63 KW A12XER. Po wymianie oleju + filtr.

 

Sytuacja jest następująca:

 

Silnik zimny pracuje normalnie, nie wydaję żadnych niepokojących dźwięków słyszalnych na zewnątrz oraz w środku.

 

Sytuacja zmienia się po nagrzaniu silnika. Pojawia się charakterystyczny dźwięk, terkot dochodzący od strony kolektora / wtrysków paliwa. Halas jest bardzo słyszalny w kabinie, zwłaszcza na postoju na biegu jałowym. Co ciekawe bardzo często przy rozgrzanym silniku i występującym hałasie/terkocie, przy dojeżdżaniu do czerwonego na skrzyżowaniu i zrzuceniu biegu na jałowy silnik nagle przestaje hałasować. Po całkowitym zatrzymaniu silnik pracuje normalnie ZERO terkotania, jednak wystarczy musnąć pedał gazu i od razu silnik znowu zaczyna terkotać. I tak w kółko - raz terkocze, raz nie. Halas jest bardzo uciążliwy.

 

Mój mechanik sprawdził klapki w kolektorze - nie rozbierając powiedział że trzpienie trzymające klapki nie ruszają się, nie mają luzów wiec powiedział że raczej to nie jest powód hałasu.

 

Po wizycie u mechanika, który nic nie poradził, pojechałem na diagnostykę do ASO OPLA za 274 zł - w mojej opinii Panowie olali temat, stwierdzili brak awarii, brak problemów z łańcuchem rozrządu, podpięli silnik do komputera - ZERO błędów. Nie uzyskałem żadnej odpowiedź, straciłem czas i pieniądze. Mechanik OPLA stwierdził że hałasują wtryski benzyny i nic się nie da z tym zrobić.

 

Poniżej link do filmu na youtube.com

 

Czy jesteście w stanie mi pomóc? Czy można coś z tym zrobić?

 

Z góry wielkie dzięki !

 

PS. Do naprawy mam jeszcze wentylator wnętrza - piszczy na pierwszym biegu :-( ehhh

 

Pozdrawiam

Tomasz

Poniżej link do filmu na youtube.com

Edytowane przez ikar131717

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sprawdz czy to nie terkot zaworu par paliwa. Jest nad kolektorem ssacym.

On ma terkotać (cykać) po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach tylko (np jak stoisz w miejscu). Jeśli się wypracował to może być głośny.

Sprobuj odepiąć mu złącze zasilające i zobaczysz czy ucichnie.

 

Jak nie to to pewnie wtryskiwacze które się już troche zurzyły

 

Jeszcze jedno.

Mówisz że auto po wymianie oleju. Może tu przyczyna.

Jaki olej zalałeś (producent, lepkość)? Czy wiesz jaki był przed zalaniem?

Mogą też klekotać hydrauliczne popychacze na zaworach.

 

Pozdr

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie poważne i kosztowne podejrzenia od razu. KZFR bez dobrego oleju i takiego jaki ma tam być nie będzie poprawnie chodzić. Niech się wypowie co z tym olejem. Niema co straszyć od razu KZFR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzisz koła? na 100% chyba je tylko wymienając na nowe :)

taniej wychodzi zalać olej 5w40 jest dobry na rozgrzane silniki, a jemu na ciepłym terkocze. Polecam Valvoline SyncPower MST C3, dla tego silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdzenie zaworków w KZFR czy maja zdjęte filterki które potrafią blokować smarowanie.

Ale na poczatku napisałem o hydro.

Więc jeżeli zajmie się tym po kolei to koła są drugie w kolejce.

Nie mówię że nie ma sprawdzić jak ty pisałeś.

Ale to jest dość metaliczne klepanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw co z tego będzie bo mam takie autko. Kolego Ikar131717 jak rozwiążesz problem to opisz go tutaj dla potomnych:)


Kolego adam1954 widze że cos wiesz na temat tych silników.

 

Mówiąc hydrokorektory masz na myśli, hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych?

 

Piszesz coś o filterkach KZFR. Czyli w oryginale są tam jakieś filtry które po czasie się wyrzuca bo się zatykają? Nie będzie z tego powodu komplikacji zabrudzen KZFR o zabrudzen oleju? Nie lepiej te filterki po prostu wymienić na nowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u ciebie one wyglądają ale w Z http://astrah.pl/viewtopic.php?t=1690

 

http://www.zafiraklub.pl/forum/printview.php?t=11576&start=0&sid=6a5375bbe2bd9d9c703a28bf054f4689

 

Ja z tym miałem styczność tylko raz bo znajomy mechanik z nimi robił przy mnie w Renault

Ale wiem że istnieją i lubią się zapychać.Przez co potem padają koła

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że zapychają się jak ktoś nie dba o olej, tzn nie wymienia na czas lub wymienia rak jak to opel przewidział co 30tys : SMILE :))))))) oraz leje kiepskiej jakości

 

Ja mam taki nastawniki KFZR.Jak widać nie widać tu filterków. Być może opel poprawił to juz, oby nie pogorszył : SMILE :

 

post-55142-0-42769500-1488607371_thumb.jpg

 

 

Miał ktoś do czynienia z takim nastawnikiem? Ma znaczenie czy jest przykręcony odwrotnie, czy też zamieniony miedzy takim samy na drugim kole?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności