Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

swap VB'98 z x18xe na c18xel problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   chris.lkr

chris.lkr
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • LokalizacjaTST
  • Model:Opel Vectra B
  • Inna marka:Germany and Japan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 listopad 2017 - 23:22

Witam. 
 Jakiś czas temu zakupiłem VB '98. Okazało się, że w autku był zrobiony swap z x18xe na c18xel. Wiązka silnika oraz ECU została z x18xe. Zakupiłem na jednym z portali aukcyjnych dedykowany sterownik do c18xel, immo zostało usunięte. Po zamontowaniu sterownika od c18xel nie uruchamia się pompa paliwa i autko nie chce zagadać. Bardzo proszę o w miarę dokładny schemat sterownika silnika od c18xel, ewentualnie fotki wtyczki do tego ECU z widocznymi przewodami do pinów abym mógł je porównać z tymi od x18xe bo znajomy mechanior stwierdził, że może wystarczy przepiąć jakieś piny i wszystko będzie śmigało jak trzeba.
 Bardzo proszę o pomoc bo na dzień dzisiejszy jest dramat. Z góry serdecznie dziękuję.
 Kontakt na PW lub na chris.lkr@op.pl
Pozdrawiam. 

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16320 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 listopad 2017 - 01:38

A dlaczego chcesz zmieniać sterownik ECU jeśli na tamtym silnik pracował.

Mechanicznie  silniki są takie same, a różnią się tylko osprzętem. Ktoś wcześniej zmienił zapewne sam goły silnik a cała reszta została niezmieniona.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   chris.lkr

chris.lkr
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • LokalizacjaTST
  • Model:Opel Vectra B
  • Inna marka:Germany and Japan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 listopad 2017 - 13:46

Na sterowniku z x18xe ciągle miga check (pewnie coś z immo) i nie da rady połączyć się ze sterownikiem przez złącze diagnostyczne oraz próba wywołania błędów przez zworkę na złączu nie przynosi żadnego efektu. Przypuszczam, że ktoś już dłubał w tym sterowniku. A druga sprawa jest taka, że ten z x18xe może mieć inne odczyty z czujników. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16320 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 listopad 2017 - 18:02

Czym podpinałeś się aby odczytać błędy ?

Z których czujników - chyba wszystkie są takie same.

 

Sprawdź kluczyk czy czasem pestka immo nie wypadła.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3073 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 listopad 2017 - 18:12

Spróbuj odpiac kostke od czytnika immo przy stacyjce. Kiedys jak podmieniałem ecu bez immo do auta z immo musiałem wypiac czytnik.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   chris.lkr

chris.lkr
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • LokalizacjaTST
  • Model:Opel Vectra B
  • Inna marka:Germany and Japan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 listopad 2017 - 18:51

Kacper

 Nie wiem pod co był podpinany bo autko w tym czasie było u mojego brata a jego nie interesują takie tematy czym próbowali (mechanicy w warsztacie) go diagnozować. Co do czujników, to nie wiem czy są takie same bo nie jestem aż takim specem ale wydaje mi się, że nie po to jest montowany sterownik o innych numerach bo komuś tak się podobało. Skoro do danego silnika przypisany jest odpowiedni sterownik, to chyba tak ma być. Zgodzę się z tobą, że x18xe i c18xel pod względem mechanicznym są prawie takie same ale co z elektryką sterowania silnikiem? 

 

mk5

Na tym sterowniku od x18xe odpinałem wtyczkę od pętli immo i nie było żadnej zmiany, autko paliło normalnie i cały czas migał check. W tym "nowym" sterowniku dedykowanym do c18xel immo zostało usunięte i robił to mój dobry znajomy co takimi tematami bawi się już od kilkunastu lat. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16320 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 listopad 2017 - 03:22

Nie każdym interfejsem odczytasz błędy więc chyba ważne czym próbowano to zrobić.

Nie ma tak że czujnik pasuje tylko do jednego silnika czy modelu auta. Dla przykładu http://www.opel-skle...ik-osprzet/1174

Ciekawi mnie jeszcze co z zaworem EGR.Jeden silnik go ma a drugi nie. A jak jest u ciebie ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   chris.lkr

chris.lkr
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • LokalizacjaTST
  • Model:Opel Vectra B
  • Inna marka:Germany and Japan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 listopad 2017 - 10:20

W moim c18xel jest EGR. Nawet nie tak dawno go czyściłem.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16320 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 listopad 2017 - 11:13

C18XEL nie ma EGR.

Tak jak wspominałem wcześniej, został przełożony sam słupek a cała reszta została bez zmian.

Więc bez sensu montować na siłę sterownik od C18XEL które nie były chyba montowane w Vectrach,  Do tego łatwiej będzie zapewne znaleźć ECU do X18XE z pętlą immo  itd

Zacznij najpierw od znalezienia kogoś z Opcomem lub Techem aby sprawdzić co tak naprawdę jest nie tak.

Ja dla przykładu testowałem u siebie chyba z 10 różnych interfejsów. Z tego tylko trzy łączyły się bezproblemowo.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse