Skocz do zawartości
chris.lkr

swap VB'98 z x18xe na c18xel problem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakiś czas temu zakupiłem VB '98. Okazało się, że w autku był zrobiony swap z x18xe na c18xel. Wiązka silnika oraz ECU została z x18xe. Zakupiłem na jednym z portali aukcyjnych dedykowany sterownik do c18xel, immo zostało usunięte. Po zamontowaniu sterownika od c18xel nie uruchamia się pompa paliwa i autko nie chce zagadać. Bardzo proszę o w miarę dokładny schemat sterownika silnika od c18xel, ewentualnie fotki wtyczki do tego ECU z widocznymi przewodami do pinów abym mógł je porównać z tymi od x18xe bo znajomy mechanior stwierdził, że może wystarczy przepiąć jakieś piny i wszystko będzie śmigało jak trzeba.

Bardzo proszę o pomoc bo na dzień dzisiejszy jest dramat. Z góry serdecznie dziękuję.

Kontakt na PW lub na chris.lkr@op.pl

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego chcesz zmieniać sterownik ECU jeśli na tamtym silnik pracował.

Mechanicznie silniki są takie same, a różnią się tylko osprzętem. Ktoś wcześniej zmienił zapewne sam goły silnik a cała reszta została niezmieniona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sterowniku z x18xe ciągle miga check (pewnie coś z immo) i nie da rady połączyć się ze sterownikiem przez złącze diagnostyczne oraz próba wywołania błędów przez zworkę na złączu nie przynosi żadnego efektu. Przypuszczam, że ktoś już dłubał w tym sterowniku. A druga sprawa jest taka, że ten z x18xe może mieć inne odczyty z czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym podpinałeś się aby odczytać błędy ?

Z których czujników - chyba wszystkie są takie same.

 

Sprawdź kluczyk czy czasem pestka immo nie wypadła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpiac kostke od czytnika immo przy stacyjce. Kiedys jak podmieniałem ecu bez immo do auta z immo musiałem wypiac czytnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kacper

Nie wiem pod co był podpinany bo autko w tym czasie było u mojego brata a jego nie interesują takie tematy czym próbowali (mechanicy w warsztacie) go diagnozować. Co do czujników, to nie wiem czy są takie same bo nie jestem aż takim specem ale wydaje mi się, że nie po to jest montowany sterownik o innych numerach bo komuś tak się podobało. Skoro do danego silnika przypisany jest odpowiedni sterownik, to chyba tak ma być. Zgodzę się z tobą, że x18xe i c18xel pod względem mechanicznym są prawie takie same ale co z elektryką sterowania silnikiem?

 

mk5

Na tym sterowniku od x18xe odpinałem wtyczkę od pętli immo i nie było żadnej zmiany, autko paliło normalnie i cały czas migał check. W tym "nowym" sterowniku dedykowanym do c18xel immo zostało usunięte i robił to mój dobry znajomy co takimi tematami bawi się już od kilkunastu lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie każdym interfejsem odczytasz błędy więc chyba ważne czym próbowano to zrobić.

Nie ma tak że czujnik pasuje tylko do jednego silnika czy modelu auta. Dla przykładu http://www.opel-sklep.com/pl/c/Silnik-osprzet/1174

Ciekawi mnie jeszcze co z zaworem EGR.Jeden silnik go ma a drugi nie. A jak jest u ciebie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim c18xel jest EGR. Nawet nie tak dawno go czyściłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C18XEL nie ma EGR.

Tak jak wspominałem wcześniej, został przełożony sam słupek a cała reszta została bez zmian.

Więc bez sensu montować na siłę sterownik od C18XEL które nie były chyba montowane w Vectrach, Do tego łatwiej będzie zapewne znaleźć ECU do X18XE z pętlą immo itd

Zacznij najpierw od znalezienia kogoś z Opcomem lub Techem aby sprawdzić co tak naprawdę jest nie tak.

Ja dla przykładu testowałem u siebie chyba z 10 różnych interfejsów. Z tego tylko trzy łączyły się bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko było podpinane pod Opcoma i jedynie udało połączyć się ze sterownikiem AIR BAG. Koleś stwierdził, że może wskazywać to na uszkodzony sterownik silnika. Co do EGR w C18XEL, to nie do końca się z Tobą zgodzę, bo były montowane, może nie we wszystkich ale występowały wersje, które posiadały go na wyposażeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.