Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odkręceniem śrub imbusowych mocujących przepustnicę po lewej stronie - jeszcze do tej dolnej jakoś może udałoby się dostać, ale górną zasłania blaszany uchwyt silnika - jestem w stanie wsunąć imbusa pod kątem koło uchwytu, ale imbus wyślizguje się wtedy ze śruby przy próbie odkręcenia.

Nie wiem też jak ewentualnie mógłbym odkręcić uchwyt - jest przykręcony śrubą zewnętrzny torx - jest ona na tyle blisko od przepustnicy, że sama nasadka bez klucza się nie zmieści, a wokół raczej też będzie za mało miejsca, by odkręcić to kluczem płaskim, gdyby taki udało się dopasować.

Czy wie ktoś, jak się do tego dobrać?

Cała operacja jest po to, by obejrzeć kamerką endoskopową stan zaworka zwrotnego odmy do kolektora.

Edytowane przez makeintosch

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100130-astra-j-14-turbo-a14net-jak-zdemontowa%C4%87-przepustnic%C4%99/
Udostępnij na innych stronach

Ok, zaczynamy.

To Astra IV V10 6,0

5 godzin temu, makeintosch napisał:

Mam problem z odkręceniem śrub imbusowych mocujących przepustnicę po lewej stronie

To by się zgadzało, są 2 przepustnice, masz problem z lewą.

5 godzin temu, makeintosch napisał:

Nie wiem też jak ewentualnie mógłbym odkręcić uchwyt

Hmmm, uchwyt na co?

Na dildo?

Ok, to zrozumiem, byle nie do d..py. :)

5 godzin temu, makeintosch napisał:

jestem w stanie wsunąć imbusa pod kątem koło uchwytu

No jo, psuj śruby, obrabiaj, wtedy będziesz płakał.

5 godzin temu, makeintosch napisał:

jest przykręcony śrubą zewnętrzny torx - jest ona na tyle blisko od przepustnicy, że sama nasadka bez klucza się nie zmieści, a wokół raczej też będzie za mało miejsca, by odkręcić to kluczem płaskim, gdyby taki udało się dopasować.

Jest dużo kluczy, które dadzą radę, jest dużo pomysłów, które skutkują. Nawet w stodole nieraz da się odkręcić "niewykręcalne".

 

5 godzin temu, makeintosch napisał:

Cała operacja jest po to, by obejrzeć kamerką endoskopową stan zaworka zwrotnego odmy do kolektora.

Oki.

Czyli to a38zdr.

Fajnie, że silnik się wyjaśnił.

Niestety trzeba zdjąć obie pokrywy zaworófff

I ustalić, którą głowicę ściągamy.

Ja się na V-kach nie znam, więc nie pomogę w numeracji cylindrów.

 

 

Jeśli ktoś faktycznie miałby wątpliwość, to chodziło mi o lewą stronę przepustnicy, nie silnika; uchwyt tu raczej nie jest na coś, tylko po coś. Zapewne, by móc za jego pomocą silnik uchwycić i wyciągnąć z komory silnika do napraw. Imbusem leciutko manipulowałem (na dłuższym ramieniu klucza jest zakończenie kulkowe), bez szans, by obrobić tak łeb śruby.

Silnik zwykła rzędowa, biedna czwórka, ale za to dobrze wygrzana na co dzień- jak w tytule tematu.

Edytowane przez makeintosch

 

Widzę, że moja ironia nie dała efektu.

Cóż, zachowaj dane silnika dla siebie, ale wtedy też sam borykaj się z problemem.

Chyba, że według ciebie nie ma różnicy, czy to 1,0 popierdółka, czy 2,0 klekot.

Cóż powodzenia życzę w dalszym surfowaniu po forach i szukaniu pomocy.

 

a to są różne silniki Astra J 1.4 turbo (A14NET) jak w temacie podał? Ale też się nie znam, nie widzę wieć nie poradzę ale napisze ;p

 

skoro nie ma miejsca to odkręcaj to co przeszkadza

 

Nie dam sobie głowy uciąć, czy było to w temacie czy nie.

Mnie zainteresowała  część o przepustnicy.

I pacze w profil autora i nic nie zobaczyłem.

Kraków, Astra IV

Cóż, jakiś wynalazek ma.

Teraz zobacz, jest 10 post i masz turlać się na samą górę, żeby zobaczyć czego dotyczy?

Po to jest profil chyba?

Autor ma to gdzieś, to ja też.

 

Ja37, lepiej głowy nie poświęcać, tylko po prostu przeczytać informacje, które były podane.

 

Waldek 2020, no właśnie nie wiem, jak odkręcić ten przeszkadzający uchwyt, dość słaby jest tam dostęp i nie potrafię nawet ocenić rozmiaru tej śruby - może jakiś fajkowy klucz e-torx by chwycił? 

Piszę, bo może ktoś też mierzył się z tym problemem.

Edytowane przez makeintosch

 

nie wiem jak to wygląda ale torxa zamontowałeś i brakuje miejsca na nasadkę do niego?

 

Może jakieś zdjęcie jak to wygląda po wstaweniu torxowego klucza?

 

grzechotka taka przelotowa do nasadek by weszła?

 

Drobna korekta - uchwyt jest mocowany do głowicy.

 

Jest za mało miejsca, by wsadzić samą nasadkę - dostęp ogranicza położony niedaleko króciec przepustnicy, na który nakłada się wąż powietrza; jeśli nasadka nie wchodzi, to pewnie grzechotką przelotową też nie da rady?.

Z drugiej strony przetłoczenia uchwytu przeszkadzają w dostępie kluczem oczkowym - może dałoby się to chwycić kluczem oczkowym fajkowym? Tylko nie jestem pewien rozmiaru nasadki do tej śruby.

 

Zdjęcie będę mógł zrobić jutro, natomiast poglądowo przesyłam zdjęcie z internetu (tu widać śrubę sześciokątną, u mnie jest e torx),

waz8qr5hn1kcltra22lzbkz3ymq43fn5.jpg

 

Etorx to faktycznie kupa bo jedynie oczkowy by się przydał płaski a i to nie jest pewny zamiennik- najlpiej jeszcze z grzechotką.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności