Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z Corsa C 1,3 CDTI Z13DT, mianowicie podczas jazdy na krótkich odcinkach po mieście wszystko jest prawidłowo. Problem zaczyna się po przejechaniu ok. 40 km w trasie , auto jak się już dobrze rozgrzeje to podczas przyspieszania przy obrotach ok. 2600 zadławi się szarpnie i jedzie dalej ale zapali się żółty samochodzik z kluczykiem. Po zjechaniu na parking i ponownym odpaleniu ta kontrolka znika, w komputerze pozostaje błąd P1191-(B) oraz P1093-(8). Filtr paliwa nowy. Wtryski wymieniałem dwa tygodnie temu na regenerowane w profesjonalnym serwisie który się tylko tym zajmuje. Na starych wtryskach ten błąd także wyskakiwał ale że niemiłosiernie dymił i silnik bardzo nierówno "klekotał" to zostały wymienione. Po wymianie dymienie przeszło kultura pracy silnika jest już w normie, niestety nadal jeszcze pozostał problem z tymi błędami. P1191 ciśnienie w szynie poza zakresem, może ktoś przerabiał takie błędy. Wolałbym unikać wymiany części na chybił trafił. Pompa wysokiego ciśnienia była regenerowana ok. 82 000 km temu, na biegu jałowym ciśnienie pompy mieści się w przedziale 24-27 MPa.  Najbardziej podejrzany dla mnie  jest regulator ciśnienia, może się zacina podczas pracy, rozkręcałem przedmuchałem ale wzrokowo nic tam nie widać podejrzanego. Drugi podejrzany to czujnik ciśnienia po lewej stronie szyny. Może coś po przegrzaniu się nieprawidłowo pracuje. Ktoś coś podpowie jak precyzyjnie można namierzyć winowajcę tych błedów.   

 

Edytowane przez pionek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/
Udostępnij na innych stronach

Regulator to chyba taki łatwy nie jest do zdiagnozowania, mój wrzuciłem do nafty i chodził kilka godzin pod napięciem , myślałem że będę musiał nowy kupić ale od jakichś 2 miesięcy jest spokój 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-809649
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Marcin 83 napisał:

Regulator to chyba taki łatwy nie jest do zdiagnozowania, mój wrzuciłem do nafty i chodził kilka godzin pod napięciem , myślałem że będę musiał nowy kupić ale od jakichś 2 miesięcy jest spokój 

 

Jakbym miał pewność to bym go wymienił na nowy i było by po sprawie ale pewności ze to on nie mam. Wymieniać dobre na dobre to tak trochę słabo zwłaszcza ze oryginał Bosch to ok. 650 zł. Czym go zasilałeś to jakiś impulsator 12V?  Jakiś tester wtryskiwaczy CR? Z jakiego powodu go czyściłeś i jakie były objawy usterki?

Edytowane przez pionek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-809650
Udostępnij na innych stronach

A na postoju przegazówka i co widzi za ciśnienie - takie samo jak zadane czy jest rozrzut? oczywiście najlepiej jak już się zagrzeje i wywali błąd - wtedy go sprawdzić lub pod obciążeniem sprawdzić czy się nie rozjeżdzają wartości od zadanych.

 

Regeneracja pompy to najtańszy koszt.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-809655
Udostępnij na innych stronach

Przy mocnym przyciśnięciu wyskakiwał błąd regulacji ciśnienia , już kurcze nie pamiętam który , a jak czyściłam ? Sprawdziłem na który pin wchodzi "+" i ile volt , następnie podłączyłem to pod kierunkowskaz z innego auta i tak sobie to w nafcie pykało IMG_20240608_181514.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-809656
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, waldek2020 napisał:

A na postoju przegazówka i co widzi za ciśnienie - takie samo jak zadane czy jest rozrzut? oczywiście najlepiej jak już się zagrzeje i wywali błąd - wtedy go sprawdzić lub pod obciążeniem sprawdzić czy się nie rozjeżdzają wartości od zadanych.

Będę to sprawdzał, muszą go rozgrzać i przejechać z 50 km żeby troszkę go zmęczyć i sprowokować do wyrzucenia tego błędu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-809664
Udostępnij na innych stronach

No i sprawdziłem podczas jazdy. Ogólnie wydaje mi się że ciśnienie "prawie" nadążna za zadanym ciśnieniem, nie jestem pewien czy to aby na pewno poma wysokiego ciśnienia. Auto wyrzuca błędy dopiero jak się rozgrzeje, podczas krótkiej spokojnej jeździe po mieście nie ma problemu. W tym filmiku przy 1:30 wyrzuciło błąd ciśnienie spadło do 19

 

 

W następnym filmiku także było to charakterystyczne szarpnięcie autem i wyskoczył błąd w komputerze, ale nie mogę znaleźć miejsca w którym to było prawdopodobnie na 1:23. Jest dość duży rozrzut miedzy ciśnieniem zadanym a rzeczywistym. Czy jest jakiś dopuszczalny rozrzut tego ciśnienia?

 

Zauważyłem także ze czasami podczas dodawania gazu (przy obrotach powyżej 2500 a częściej w okolicach 3000) przez ułamek sekundy mignie żółta kontrolka samochodzika z kluczykiem. Ale komputer nie zarejestruje błędu.

Zastanawiam się czy takie objawy nie daje zacinający, działający skokowo a nie płynnie, regulator na szynie. Prawdopodobnie nie da się tego potwierdzić na 100% dopóki nie wymienię go czyli gra w chybił trafił.

 

Edytowane przez pionek
korekta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-809742
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

OK, usterka usunięta okazało się że pompa wysokiego ciśnienia straciła swoją wydajność. Przy agresywnej jeździe pompa nie dawała rady dostarczyć ciśnienia żądanego przez komputer. Podczas spokojnej jazdy nieprzekraczających 3000 obr. wszystko wyglądało ok. natomiast przy próbie przyspieszania i przekroczeniu 3000 obr. zwłaszcza na rozgrzanym silniku powodowało wybijanie błędu P1191 oraz P1093. Kolejny niepokojący objaw to dłuższe trudniejsze odpalanie na nagrzanym silniku. Dobrze że nie wymieniałem regulatora ciśnienia paliwa bo bym tylko utopił 650 zł. i byłoby zero efektu. Pompę wysokiego ciśnienia zregenerowałem sobie, bardzo przyjemna i prosta robota. Ale niestety części są kosztowne zwłaszcza elementy tłoczące pompy za 3 szt. 450 zł. plus uszczelki simeringi i się robi spora kwota. Ale przynajmniej wiem co w środku jest i wiem ze ładowałem tylko oryginały Boscha. Jakoś w tym przypadku zamiennikom nie ufam. Autko teraz pięknie "chodzi". Poniżej filmiki przedstawiające jazdę na zregenerowanej pompie 0445010092.

 

 


 

 

 

Edytowane przez pionek
Korekta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-810442
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2024 o 07:10, pionek napisał:

Pompa wysokiego ciśnienia była regenerowana ok. 82 000

No to za długo nie pochodziła 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/100877-b%C5%82%C4%85d-p1191-oraz-p1093/#findComment-810446
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności