Radosław Opublikowano 18 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2024 (edytowane) Witam Kupiłem dwa miesiące temu od znajomego w fajnym stanie Opla Zafire A 1,6 benzyna. Kolega kupił go 2019 roku , za pewnie sprowadzany. Pewnie miał skręcony licznik i to na bogato , bo jako siedemnastolatek miał na liczniku poniżej 200 000 km . W tej chwili ma ponad 280 000 km , a w rzeczywistości nie zdziwił by się gdyby miał z pół bańki . Okazało się że spala ogromne ilości oleju. Zrobił mu kapitalny remont silnika , założył mu LPG i parę innych rzeczy po wymieniał. W tej chwili na pierwszy rzut okiem auto sprawuje się wzorowo, bardzo mało spala oleju, silnik mruczy jak kicia, suchutki aż podejrzane, trzyma stan płynu chłodzącego, termostat sprawny, korek wlewu nowy , bagnet uszczelniony , a w silniku wilgoć. Mianowicie rura odpowietrzająca silnik co wychodzi z tyłu silnika zaraz za rozrusznikiem i wchodzi do pokrywy zaworów i dalej odmą do dolotu zapycha ją pianą i mazią , aż kapie z niej. Ewidentnie wilgoć aż miło. Ściągałem pokrywę zaworów , a tam czyściutko , nawet odkręcałem tą rurę i sprawdzałem czy szczelna. Nie ważne jaki olej , te same objawy. Po prostu skończyły mi się pomysły co może być za przyczyna. Może ktoś się spotkał z takim czymś. Za podpowiedzi z góry dzięki Pozdrawiam Edytowane 18 Listopada 2024 przez Radosław Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2024 W dniu 18.11.2024 o 18:05, Radosław napisał: skończyły mi się pomysły co może być za przyczyna Rozwiń 1. zbyt krótkie odcinki eksploatacji 2. kiepskie paliwo 3. kiepskie LPG z dużą zawartością wody 4. uwalony termostat i silnik się nie dogrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-814694 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław Opublikowano 18 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2024 (edytowane) Tak odma i ta rura wygląda po przejechaniu może 1 tyś. km . Ja w jeden miesiąc robię około 3 000 km . Może nie robię jakiś tam tras , ale ten samochód jeździ. LPG tankowane na tych najlepszych stacjach. Właśnie nie wiem jak w tych typach jest z tą temperaturą. Na dzień dobry podejrzewałem termostat , bo śmiesznie pokazywało mi temperaturę na zegarze. Otwierał się przy 80 stopniach , delikatnie opadał i tak już trzymał temp. Założyłem nowy jeden z najlepszych jaki można kupić i to samo. Na papierze otwiera się przy 92 stopnie i pewnie tak jest , bo czuć jak nagrzewnica daje, aż parzy Edytowane 18 Listopada 2024 przez Radosław Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-814697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław Opublikowano 24 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2024 (edytowane) Nie wiem . Koniec moich pomysłów. Jak dla mnie wszystko działa poprawnie. Jeszcze tylko poprawa instalacji LPG. Nie wiem czy jedna instalacja na 20 jest porwanie założona. Działa , ale nie jest jak powinno. Jak by ktoś miał taki sam silnik z tą rurą odpowietrzającą na zewnątrz , to może by popatrzył do niej czy jest czysta i da mi znać . Ja wiem że bardzo mało ludzi szuka awarii na siłę. Jak jeździ, to po co szukać. Umie ma być na igłę Jak to mówią . Ten typ tak ma i tym nic nie zrobisz. A ja głupi szukam Edytowane 24 Listopada 2024 przez Radosław Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-814920 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 24 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2024 No te typy tak mają z tym prawie zatkanymi odmami, nic nie daje jeżdzenie w trasę. Meriva a z14xep tylko u mnie się nie zatyka na amen ale jest minimalny przelot szczególnie też mniejszej rurki idącej pod przepustnicę, bo duża przed przepustnicą nie zatyka się aż tak - ale to pewnie od przekroju zależy. Jak się nie przeczyści to samo zejdzie chyba w lato A mnie oleju nie bierze fakty LPG ale co zmieni PB? nic a nic. pewnie trzeba by zrobić tym rurką podgrzewanie lub musiałby być blisko obudowy silnika żeby się grzały od niego. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-814921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław Opublikowano 24 Listopada 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2024 Tak właśnie podejrzewałem , że te silniki maja taką przypadłość , po tym jak pod korkiem wlewu oleju nie ma nic. Jak by była taka wilgoć w siniku , to w tym miejscu też by zarastało. Myślałem tą rurę ocieplić pianką do miedzi, ale że tam jest słaby dostęp , to przeniosę tą operację na ciepłe dni. Najlepiej żeby była ona utopiona w płynie chłodnicy , ale to zabawy że głowa mała. Poprawa LPG nie poprawi nic na tą przypadłość, ale nie mogę patrzeć na tą patologię 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-814927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław Opublikowano 28 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2024 Po dłuższym czasie stwierdziłem że wilgoć zbiera cię w duch miejscach. W gumowym kolanie co łączy rurkę z pokrywą zaworów i gumowej odmie co idzie z pokrywy zaworów dalej do dolotu. Jak by mi zapchało rurę jak miałem na samym początku i był by większy mróz, to mógł by ten smalec zamarznąć i pewnie wywaliło by olej. Rozwiązałem swój problem przez owinięcie gumowego kolana przewodem grzewczym i zaizolowaniu go. Tylko pasuje zastosować jakąś lepszą izolację , bo ta od hydrauliki zaczyna się przetapiać Kupiłem 1 m przewodu 12V/ 20W . Podłączyłem do przewodu od zapalniczki ( po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie ) przez dodatkowy bezpiecznik i wyłącznik , który na czasie zamontuje w środku kabiny. Po przejechaniu około 1000 km i sprawdzeniu co tam się dzieję. Stwierdzam, że zdało egzamin. Przewód szybko się nagrzewa i jak sprawdzałem paluchem pod izolacją , to parzy. Jeszcze muszę dokupić tego przewodu i zrobić to samo z tą cienką odmą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-816132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2024 Cwana bestia. Samo ocieplenie pianką pewnie nic nie pomogło? Też pomyśle o takim cudzie, jakaś specjalna nazwa tego kabla grzejnego? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-816133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław Opublikowano 28 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2024 Samo ocieplenie guzik da . To musi się szybko nagrzać i trzymać temperaturę. Wpisz przewód grzewczy 12v i powinno wyskoczyć na necie. Ja ma 12v 20 W 8mm płaski z 15 zł za mb. Uważaj bo są podobne nawet na tej samej aukcji tylko na 230V 1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/102941-wilgo%C4%87-w-silniku-z16-zafira/#findComment-816135 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.