Gość Anonymous Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 mam mały problem w astrze - obieg wewnętrzny powietrza działa na zasadzie podciśnienia -lecz autko jeśli stoi całą noc lub nawet kilka godzin przy odpalaniu słychać świst pompy ktora wyrównuje sobie włąsnie te podciśnienia i trwa to około trzech minut - no i auto chodzi głośno co troszkę denerwuje - jesli ktoś wie coś na ten temat z góry dzięki za porady - pozdrawiam !:D!!1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1042-obieg-wewn%C4%99trzny-powietrza/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 krzyniu11, Która astra? W F podcisnienie steruje tylko klapką obiegu wewnętrznego. Nie ma żadnej pompy, jest tylko podciśnienie ze ssania powietrza.. 3 minuty, to trochę (to jakieś 2 min, 55 sekund) za długo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1042-obieg-wewn%C4%99trzny-powietrza/#findComment-355176 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 to już coś wiem - chodzi o astrę F i też mie dziwią trzy minuty - czy może to być wina małej skrzynki pod podszybiem , ktora jest odpowiedzialna za te sterowanie i czy to coś jest rozbieralne i można je jakoś uszczelnić?:D??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1042-obieg-wewn%C4%99trzny-powietrza/#findComment-355168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Tego już nie wiem , nigdy tego nie rozbierałem.... Pewnie trzebaby nagrzewnicę rozebrać...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1042-obieg-wewn%C4%99trzny-powietrza/#findComment-355160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Witam. A może jest dziura i słychać świst podciśnienia poprostu? Klapka obiegu działa? widać ją powinno być po wyjęciu filtra p/pyłkowego kabiny pod podszybiem. Zdjąć rurkę sterowania obiegiem z dolotu, króciec zatkać ( żęby lewego powietrza nie brało) i wtedy uruchomić, jak świszczy dalej to znaczy że to nie sterowanie obiegiem. Przy sterowaniu obiegiem wewnętrznym świszczy tylko przy wyłączaniu przycisku i to dosłownie pół sekundy. A te 3 minuty.. może masz pompkę powietrza dodatkowego, która działa właśnie jakiś czas po uruchomieniu silnika i to ją słychyać? W większych pojemnościach jest ponoć coś takiego-silniki X16XEL, X18XE, X20XEV. Cytat z mądrej książki pt. "Sam naprawiam..." : "Obwód nadmuchu dodatkowego powietrza Zadaniem obwodu nadmuchu dodatkowego powietrza, montowanego od IX 1994 w silnikach spełniających normę czystości spalin EU'96, jest zmniejszenie składników toksycznych w spalinach w czasie nagrzewania zimnego silnika. Świeże powietrze jest tłoczone przez pompę elektryczną do kolektora wylotowego. Powietrze to powoduje dopalenie cząsteczek pozostających jeszcze w spalinach. W ten sposób zmniejsza się stężenie szkodliwych wodorotlenków i tlenku węgla. Ponadto podnosi się temperatura spalin, która przyspiesza nagrzewanie się katalizatora i osiągnięcie pełnej jego sprawności. Urządzenie sterujące wtryskiem wyłącza obwód nadmuchu dodatkowego powietrza po uaktywnieniu się obwodu regulacji z sondą lambda, około 1...2 minuty po rozruchu zimnego silnika."   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1042-obieg-wewn%C4%99trzny-powietrza/#findComment-354733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.