Skocz do zawartości

Klimatyzacja -Przegrzewa się czynnik - wentylator nie działa


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

:]

Panowie !

Dziękuję za wskazówki bardzo mi pomogły podjąć decyzje .

Postanowiłem (w akcie desperacji ) poczekać na maxa aż mi zawór bezpieczeństwa wyrzuci czynnik z instalacji - i wiecie co ? WSZYSTKO O.K.

Po 45 sekundach włączyły się wentylatory a klima czynnik został tam gdzie jego miejsce - czyli w instalacji :D .

 

Pojadę do tej firmy która (podobno) zajmuje się profesjonalnie klimatyzacją i podziękuje im za to że potrafili tylko napełnić czynnikiem, wziąć za to 200 PLN i udzielić BZDURNYCH informacji o rzekomej awarii wentylatora (jakieś 400 PLN) lub sterownika (jakieś 600 PLN) i możliwego rozszczelnienia układu -- a na koniec polecili mi udać się do elektryka. Spędziłem 4 godziny demontując zderzak przedni , rozebrałem sterownik przelutowałem , wyciągałem wentylatory itd itp .

 

Nie wiem co powstrzymuje mnie przed zrobieniem antyreklamy tej firmie.

Ale na szczęście jet nasze forum :wesoly: które jest lepsze od wielu pseudo warsztatów .

Jeszcze raz dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a ja mam takie pytanko do was, czy wczasie chodzenia klimy słychac u was takie syczenie?co jakis czas tak jakby gdzies uciekało powietrze albo czynnik, albo zawór puszczał moze tak byc ze jest za duze cisnienie i przez zawór bezpieczenstwa sie wydostaje i dlatego to tak piszczy. Pytam sie dlatego ze juz mialem raz nabijana klime i caly czynnik mi uciekł klima przestała sie załaczac. Potem pan mi ja sprawdził nabił czynnikiem z tym kolorem posprawdzał i podobno jakis zawór zwrotny puszczał i tam wymienił oring - przynajmniej mi tak powiedział. Narazie klima jak do tej pory chodzi nie wiem czy chłodzi az tak dobrze ale działa, tylko to syczenie mnie martwi czy czasem gdzies znowu mi nie ucieka czynnik chłodzący.

 

byłbym bardzo wdzieczny za jakies podpowiedzi bo to moje pierwsze auto z klima.

z góry dziekuje i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witttttttttttttttttajcie .Posiadający to cudo techniki . Tak sobie czytam o klimatyzacji nie tylko w tym temacie i włosy mi się jeżą jakie wydatki was czekają ! Pewnie dobrze bym zrobił gdybym na pól etatu zabrał się za klimatyzację!! :lol

 

Więc zacznijmy razem to może coś uporządkujemy w tym temacie "" klima""

 

Zasada żywotności klimy nr. 1 Nigdy nie dobijamy czynnika tylko go wymieniamy :)

 

2 sprawa. Z chwilą załączenia klimy włączają się oba wentylatory, tj. od klimy i od chłodnicy. Jeżeli chodzi o wyłączenie to jeśli wyłączymy klimę to wentylator klimy powinien się zatrzymać, natomiast wentylator chłodnicy to już zależy od temperatury silnika. Może się wyłączyć razem z wentylatorem klimy, ale gdy mamy dość wysoką temperaturę silnika to będzie chodził dalej aż go schłodzi. Jezeli tego nie robi wentylator klimy to jest na bank walniety rezystor pierwszego biegu wentylatora. Bo są dwa biegi .A tu podam ciśniena załączania . I tak:

 

ciśnienie poniżej 1,5 bar:

zadziałał czujnik niskiego ciśnienia (sprężarka wyłączyła się wentylatory nie pracują)

Załączenie klimy (ciśnienie na wysokim do 15 bar):

wentylator chłodnicy + wentylator klimy (połączone w szereg i obydwa pracują na 1/2 pierwszego biegu, na obu jest po ok. 6V)

ciśnienie ok. 16 bar:

wyłącza się wentylator chłodnicy i załącza się pierwszy bieg wentylatora klimatyzacji

ciśnienie ok. 20 bar:

załącza się drugi bieg wentylatora klimatyzacji

ciśnienie ok. 25 bar:

załącza się drugi bieg wentylatora chłodnicy, wentylator klimatyzacji nadal pracuje na drugim biegu.

ciśnienie ok. 30 bar:

zadziałał czujnik wysokiego ciśnienia (sprężarka wyłączyła się wentylatory nadal pracują aż do osiągnięcia bezpiecznego dla układu ciśnienia).

 

W drugą stronę tj. przy spadku ciśnienia kolejność jest odwrotna tylko ciśnienia są niższe o ok. 2 bar. Mogą się różnić w benzynie a dieslem. I juz na koniec widzę ze nie którzy wiedzą ze są dwa biegi wentylatora bo doszli do tego , lub doczytali a nic z tym nie robią . Aż wam porozwala klimatyzację :wesoly:Fizyka rośnie temperatura czynnika to zwrasta ciśnienie. Prawda :) Więc bierzcie się za te rezystory lub oporniki bo w różnych modelach są te wymienione . :wesoly: Dobrze ze szef holcu nie założył tematu o klimie zamiast zawieszenia :) bo bym pewnie cale lato się pocił w upałach demontując i fotografując te wszystkie części! .A tak jeżdżę bez amora bo był na sesji zdjęciowej i nie miałem czasu go zamontować :wink::)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Więc zacznijmy razem to może coś uporządkujemy w tym temacie "" klima""

Tutaj także proponuję zrobić jakiś porządek bo pierwsze dni ze słoneczkiem za szybą i tematów n.t. klimy zrobiło się jak grzybów po deszczu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj także proponuję zrobić jakiś porządek bo pierwsze dni ze słoneczkiem za szybą i tematów n.t. klimy zrobiło się jak grzybów po deszczu.

huri_khan, jestem za :wesoly: Jest taki temat porady klimatyzacji , poprzenosić bo to co widzę powstają nowe .A w nowych spory zamęt i sprzeczne z prawidłowym działaniem tej klimy!! Jak mamy wydawać jak najmniej to róbmy to porządnie . I nie tylko w temacie klima :wesoly:

 

http://www.alpo.ig.pl/klima.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

Czy uszkodzenie rezystorów o których pisał kolega Brzoza będę mógł sobie zdiagnozować Techem lub abcomem?jeżeli tak to jaki to jest kod błędu.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam. Mam pytanie do kol. brzozy. gdyz u mnie po włączeniu klimy załącza się ten mniejszy wentylator a drugi większy się nie załącza.Po wyłączeniu klimy wyłącza sie mniejszy wentylator.Większy wentylator raczej nigdy nie chodzi, poniewa temp. mam ok.88 C. Nawet jak ciągnąłem przyczepę kampingową o DMC 1300kg w korku po Chorwacji to temp. podskoczyła tylko do ok.92 C a wydaje mi się e ten większy załącza się przy temp. ok.100-105 C - tak miałem w przynajmniej w benzynie. Pozdrawiam Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi, poniewa temp. mam ok.88 C. Nawet jak ciągnąłem przyczepę kampingową o DMC 1300kg w

Marek2312, ja cię rozumiem bo załącza ci się dopiero na drugim biegu!! Czyli wtedy gdy termostat zadziała!! Czyli ostatecznośc!! Więc problem tkwi u ciebie albo w sterowniku wentylatorów który to znajduje sie w nadkolu z lewej strony. lub w w zabezpieczeniu tego wentylatora .Czyli bezpiecznika lub przekaźnika!! Wentylator silnika ma schładzać silnik przy załączonej klimie a nie doprowadzać do podgrzewania całej instalacji klimy!! Co to by była za wydajność w upałach + ciepłota silnika! :lol:

 

Czy uszkodzenie rezystorów o których pisał kolega Brzoza będę mógł

sobie zdiagnozować Techem lub

Możesz sam bez jazdy :roll: po prostu na pokrętle nie będzie kilku biegów to dotyczy dmuchawy nawiewu .. . Natomiast jezeli chodzi o wentylatory silnika i klimy to owszem TECH -2 i pokaże czy działają prawidłowo!! Są zabezpieczane opornikiem i przekaxnikiem. Często gdy zewrze przekaźnik wentylator chodzi cały czas.nawet po wyjęciu kluczyka!! z kolei jak się przepali lub nie ma dobrego styku to nie chodzi !!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja mam pytanie.

chodzi o to ze dalej fachowcy od klimy nie umia jej dac rady. Tzn chodzi chłodzi po nabiciu ale z 3 tygodnie i czynnika nie ma. Auto juz u tych fachowców stało z 3 razy i za kazdym razem to samo ostatnio znow odebrałem (stało 2 dni u nich) i powiedzieli ze prawdopodobnie tez zawór przepuszcza co jest kolo lewego nadkola w aucie. I że podobno w oplu on kosztuje 500zł. Co to jest za zawór? Orientuje sie moze ktos?

Doszłem do tego po przeczytaniu forum, ze nie załącza mi sie drugi bieg wentylatora klimatyzacji, no i wentylator od chłodzenia silnika tez przy załaczaniu klimy sie nie załacza. Dodam ze wentylator od klimy załacza sie gdzies po jakis 10 sekundach. Ale drugi bieg juz sie nie załącza? Nie wiecie co to moze byc? moze drugi czujnik jest walniety ten od wysokiego cisnienia co pisał kolego Brzoza. Nie wiecie gdzie mozna to sprawdzic są jakies serwisy które mogą podpiac do komputera i sprawdzic elektryke klimy?

Pozdrawiam i z góry dziekuje za jakies podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną nieprzyjemnego zapachu z klimatyzacji tzn. jest to wtedy gdy np jadę 60 km z klimatyzacja a potem ja wyłączę i chodzi sam nawiew, przez pierwsze minute jest nieprzyjemny zapach z klimatyzacji i parują szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności