Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość infusio

Witam mam Asterke G II DTI 2.0 Kiedys tam popsuł mi sie alternetor ja w swojej niewiedzy kupiłem nowy akumulator ( alternator nadal nie naprawiony - nie ładuje napiecie podczas jazdy 12,9V ) lecz okazalo sie ze stary jest dobry. Mam w zwiazku z tym pytania:

 

P.1 Czy wymiana na nowy zamiennik 100A jest dobrym pomysłem

P.2 Chcialbym zamontowac drugi akumulator w bagarzniku gdyz w niedlugim czasie zamierzam wsadzic juz przygotowany CAR PC. Jak poprowadzic zasilanie i ladowanie 2 akumulatora.

P.3 Troszke poza tematem ostatnio zauwazylem ze na starcie zimnym mam spore kleby bialego "czystego" dymu. Potem bez problemu nawet na sporym gazie nie kopci. Czy to naturalne ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/
Udostępnij na innych stronach

ładowanie powinno być w granicy 14.4 V,altek do remontu

Troszke poza tematem ostatnio zauwazylem ze na starcie zimnym mam spore kleby bialego "czystego" dymu. Potem bez problemu nawet na sporym gazie nie kopci. Czy to naturalne ??

naturalne, było na forum

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/#findComment-265200
Udostępnij na innych stronach

ładowanie powinno być w granicy 14.4 V,altek do remontu

Co tu pokielbasiles bo nie ladowanie tylko napiecie podczas pracy silnika powinno byc okolo 14,4 V. Aku jest ladowany zaleznie od potrzeby i wydolnosci altka oraz od zapotrzebowania pradowego na cale auto w danej chwili. W skrocie po rozruchu aku jest doaldowywane pradem od okolo 5 do 10A a po kilku minutach juz altek pracuje tylko zeby utrzymac zapotrzebowanie na instalacje auta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/#findComment-265176
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ja bym drugiego akumulatora nie wstawiał - alternator może nie doładować obu w wystarczającym stopniu (szczególnie na krótkich trasach) Poza tym rezystancja wewnętrzna akumulatorów będzie różna i będą między nimi płynąć znaczne prądy. Jak 2 aku to tylko dokładnie takie same najlepiej oba nowe.

 

Myślę, że akumulator 75Ah dobrej firmy wystarczy by zasilić Twoje audio.

Natomiast co do alternatora - polecam regenerację oryginalnego niż zakup jakiegoś niewiadomego zamiennika.

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/#findComment-265168
Udostępnij na innych stronach

Ja bym drugiego akumulatora nie wstawiał - alternator może nie doładować obu w wystarczającym stopniu (szczególnie na krótkich trasach) Poza tym rezystancja wewnętrzna akumulatorów będzie różna i będą między nimi płynąć znaczne prądy. Jak 2 aku to tylko dokładnie takie same najlepiej oba nowe.

 

Aku nie wolno laczyc rownolegle bo zawsze miedzy nimi bedzie roznica napiecia( nawet niewielka jest zabójcza). Roznica powiedzmy 1 V spowoduje ze jeden aku bedzie drastycznie rozladowywany( ten z wyzszym napieciem) a drugi ladowany ( z nizszym napieciem). Przyjmujac opor kabli za 0,001 oma i podobnie opor wewnetrzny aku to wyjdzie ze jeden aku sie laduje pradem kilka set amperowym a drugi jest rozladowywany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/#findComment-265143
Udostępnij na innych stronach

... Ogniwa łączymy przecież szeregowo

Moment, jak łączymy szeregowo 3 baterie 1,5V to mamy 4,5V,wiec 2 aku po 12V da nam 24V,czyli chyba wyjdzie tak jak w Jelczu.

Może do ładowania trzeba połaczyc akumulatory szeregowo,ale do zasilania na pewno nie.Dobry z fizyki nie byłem,ale tak mi sie wydaje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/#findComment-265067
Udostępnij na innych stronach

... Ogniwa łączymy przecież szeregowo

Moment, jak łączymy szeregowo 3 baterie 1,5V to mamy 4,5V,wiec 2 aku po 12V da nam 24V,czyli chyba wyjdzie tak jak w Jelczu.

Może do ładowania trzeba połaczyc akumulatory szeregowo,ale do zasilania na pewno nie.Dobry z fizyki nie byłem,ale tak mi sie wydaje.

Tak ale chodzilo tak ogólnie ze laczy sie tylko szeregowo. rownolegle laczenie ni ejest dopuszczalne bo roznica napiecia 1V spowodowac moze przy wiekszych aku( tak pojemnosci okolo 150Ah) ze polyni eprad nawet przekraczajcy 1000 amper. Dla porownania przy odpalaniu rozrusznik ciagnie przez te kilka sekund prad o natezeniu okolo 100 amper a kable robia sie cieple. Mozna sobie wyobrazic jak to wyglada przy 1000A. W sztaplarce mam aku o napieciu 48 V ale pojemnosc to ponad 800Ah. Juz raz sie zdarzylo ze wybuchł tan aku i cale szczescie ze nikogo nie bylo w poblizu. Ile juz zwarc koledzy narobili przy aku nieco mniejszych bo 24V i pojemnosci 345Ah i tez niezle fajerwerki byly jak sie kable palily.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/#findComment-265040
Udostępnij na innych stronach

Jasne zakladamy ze choc troszke myslenia zostalo i mozna o takich prostych rzeczach nawet nie wspominac. Choc czasem sie trafi ziom co dwa kable nie potrafi podlaczyc- sa ludzie i ludziska jak to mowia.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10642-zasilanie-agii/#findComment-264775
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności