Gość Anonymous Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Witam. Mam problem ze swoim Tadzikiem. Złamałem żelazna zasadę, że samochodu i dziewczyny się nie pożycza. No i pożyczyłem auto znajomemu. No niestety już nie był w stanie go oddać. Przyczyną jest brak iskry. A więc po kolei: 1. Po włączeniu zapłonu następuje przeskok 1 iskry wysokiego napięcia (obserwowane na przewodzie WN wychodzącym z cewki zapłonowej 2. Wszystkie napięcia w układzie zapłonowym są poprawne (zgodne z opisem diagnostyki tego silnika znalezionym w Internecie - plik c14nz.pdf) 3. Czujnik Halla. przy kręceniu rozrusznikiem nie jestem w stanie zaobserwować błyskania diody LED, którą wykorzystałem do testów. przy ręcznym obrocie aparatem czujnik zachowuje się prawidłowo, czyli wysyła impulsy. Dodatkowo przy odpowiednim tempie obracania słychać załączanie sie przekaźników od zasilania gazem oraz jeszcze jakiegoś. 4. Występowanie impulsów sterujących wzmacniaczem sygnału (jest pod cewką zapłonową). Przy ręcznym kręceniu aparatem występują sygnały sterujące. Wg mnie świadczy to o sprawności zarówno czujnika Halla jak i modułu sterującego(komputera, ECU) znajdującego sie w kabinie. 5. napięcia stałe na cewce są prawidłowe 6. ECU nie zgłasza żadnych błędów wymieniłem wzmacniacz sygnałów na inny używany lecz jest dokładnie to samo. Brakuje mi już pomysłów co może być nie tak . z góry dziekuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10659-silnik-c14nz-k%C5%82opot-z-zap%C5%82onem-lpg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Jak "ręcznie" iskra jest, to dziwne, że nie ma jej jak chcesz zapalić. Zostaje cewka do sprawdzenia. A w kopułce nie ukruszył sie węgielek?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10659-silnik-c14nz-k%C5%82opot-z-zap%C5%82onem-lpg/#findComment-264726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Problem rozwiązany. wystarczyło zdemontować cały aparat zapłonowy. wyłamał się wypust w tworzywie sprzęgającym aparat zapłonowy z silnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10659-silnik-c14nz-k%C5%82opot-z-zap%C5%82onem-lpg/#findComment-264406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.