Skocz do zawartości

34 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego [MAP] - niskie napięcie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po ostatnim spawaniu fury auto zaczeło szarpac i gasnąc zaraz po odpaleniu zimnego silnika.

Podczas spawania komp był odpięty od wiązki.

Przewody mają przejscie do samej kostki.

Wg książki "sam naprawiam" pozostało mi tylko wymienić kompa bo pomiar napięc pomiędzy stykami A-C 5.01V a pomiędzy A-B 0V a powinno być też 5V

Co wy na to?:-)??

Jak się nagrzeje to chodzi ale gubi zapłon jak na benzynie tak i na gazie.

I jeszcze w razie "W" jaki mam komputer sterujący jakbym miał wymieniać

w C16NZ 89r. bo niestety zadnej info na nim nie ma?:rotfl:??

Znalazłem na stronie

http://www.opelmoscow.ru/opelecu-cod.htm

Ze mam kadetta: Kadett - 1.6 litre (E16NZ) MT 88-90 Delco Multec APDU / APDZ

Czy dobrze rozpoznałem swojego?

I jeżeli zgadza sie wszystko z danymi, i to że muszę go wymienic to czy ktoś posiada taki sprawny komp APDU / APDZ czy może byc każdy inny od C16NZ MT?

Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnij czy chodzi ci o komputer sterujący (o którym piszesz) czy o czujnik ciśnienia bezwzględnego (który jest w tytule).

Bo jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia bezwzględnego to zmierzone przez ciebie wartości są prawidłowe.

Napięcie pomiędzy stykami A-B zmienia się od 0 do 5V w zależności od ciśnienia w kolektorze dolotowym- do wartości około 20 kPa wynosi 0 V, a dopiero później rośnie proporcjonalnie do 5 V.

 

Pomiary robiłem przy odłączonym czujniku odwiązki (tak bynajmniej napisane było w książce).

I było, jeżeli napięcia pomiędzy stykami A-C 5.01V a pomiędzy A-B 5V to OK,a było 0V pomiędzy A-B.

To według ksiązki walnięty komputer sterujący.

http://www.krzysio.elektroda.net/ktk/c16nz.gif

Może ten pomiar trzeba robić z podłączonym czyjnikiem cisnienia.

 

krzysztof_waldi, to moze tez byc przyczyna modulu zaplonowego .u mnie tak bylo po wymianie zaplonu wszystko sie uspokoilo.Sprawdz modul i jego styki moze gdzies masz zwarcie lub przebicie pod kopulka aparatu.tym bardziej bym obstawial aparat zaplonowy skoro ci sie on "gubi"

 

Ok może byc i on w koncu było spawane tyle ze wiele razy cos spawałem i teraz dopiero takie cyrki.

Tylko dlaczego w błędach komp zapamiętał kod 34 :-)

 

Napięcie zawsze mierzy się pod obciążeniem, czujnik powinien być podłączony.

Zobacz wężyk od tego czujnika, czy nie spadł z urządzenia wtryskowego.

Jeśli ok, to odłącz w cholerę ten czujnik i zobacz, jak auto się zachowuje.

 

Przerabialem to u siebie w poprzednim kadziu. Okazalo sie ze zamienone byly wezyki - cienki od odmy byl podlaczony tam gdzie powinien isc wezyk od czujnika. Ponowna zamiana rozwiazala problem ???

 

Przerabialem to u siebie w poprzednim kadziu. Okazalo sie ze zamienone byly wezyki - cienki od odmy byl podlaczony tam gdzie powinien isc wezyk od czujnika. Ponowna zamiana rozwiazala problem ???

Od czujnika ma być niżej.

 

Od czujnika ma być niżej.

Dokladnie tak jak mowisz. Po remoncie wezyki zalozylismy na odwrot i silnik dostal dziwnej telepki. Na szczescie w "miare szybko" udalo sie zlokalizowac usterke.

 

krzysztof_waldi, jak bedziesz wymienial kompa to wsadz od razu sterownik od kadetta c13n - gwarantuje poprawe (lepiej sie zbiera z niskich obrotow, szybciej reaguje na pedal gazu i spalanie pozostaje na niezmienionym poziomie).

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności