Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Witam. Po ostatnim spawaniu fury auto zaczeło szarpac i gasnąc zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Podczas spawania komp był odpięty od wiązki. Przewody mają przejscie do samej kostki. Wg książki "sam naprawiam" pozostało mi tylko wymienić kompa bo pomiar napięc pomiędzy stykami A-C 5.01V a pomiędzy A-B 0V a powinno być też 5V Co wy na to?:-)?? Jak się nagrzeje to chodzi ale gubi zapłon jak na benzynie tak i na gazie. I jeszcze w razie "W" jaki mam komputer sterujący jakbym miał wymieniać w C16NZ 89r. bo niestety zadnej info na nim nie ma??? Znalazłem na stronie http://www.opelmoscow.ru/opelecu-cod.htm Ze mam kadetta: Kadett - 1.6 litre (E16NZ) MT 88-90 Delco Multec APDU / APDZ Czy dobrze rozpoznałem swojego? I jeżeli zgadza sie wszystko z danymi, i to że muszę go wymienic to czy ktoś posiada taki sprawny komp APDU / APDZ czy może byc każdy inny od C16NZ MT? Proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Wyjaśnij czy chodzi ci o komputer sterujący (o którym piszesz) czy o czujnik ciśnienia bezwzględnego (który jest w tytule). Bo jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia bezwzględnego to zmierzone przez ciebie wartości są prawidłowe. Napięcie pomiędzy stykami A-B zmienia się od 0 do 5V w zależności od ciśnienia w kolektorze dolotowym- do wartości około 20 kPa wynosi 0 V, a dopiero później rośnie proporcjonalnie do 5 V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354567 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 Pomiary robiłem przy odłączonym czujniku odwiązki (tak bynajmniej napisane było w książce). I było, jeżeli napięcia pomiędzy stykami A-C 5.01V a pomiędzy A-B 5V to OK,a było 0V pomiędzy A-B. To według ksiązki walnięty komputer sterujący. http://www.krzysio.elektroda.net/ktk/c16nz.gif Może ten pomiar trzeba robić z podłączonym czyjnikiem cisnienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 krzysztof_waldi, to moze tez byc przyczyna modulu zaplonowego .u mnie tak bylo po wymianie zaplonu wszystko sie uspokoilo.Sprawdz modul i jego styki moze gdzies masz zwarcie lub przebicie pod kopulka aparatu.tym bardziej bym obstawial aparat zaplonowy skoro ci sie on "gubi"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354537 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 Ok może byc i on w koncu było spawane tyle ze wiele razy cos spawałem i teraz dopiero takie cyrki. Tylko dlaczego w błędach komp zapamiętał kod 34 :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 Napięcie zawsze mierzy się pod obciążeniem, czujnik powinien być podłączony. Zobacz wężyk od tego czujnika, czy nie spadł z urządzenia wtryskowego. Jeśli ok, to odłącz w cholerę ten czujnik i zobacz, jak auto się zachowuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354456 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Przerabialem to u siebie w poprzednim kadziu. Okazalo sie ze zamienone byly wezyki - cienki od odmy byl podlaczony tam gdzie powinien isc wezyk od czujnika. Ponowna zamiana rozwiazala problem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Przerabialem to u siebie w poprzednim kadziu. Okazalo sie ze zamienone byly wezyki - cienki od odmy byl podlaczony tam gdzie powinien isc wezyk od czujnika. Ponowna zamiana rozwiazala problem Od czujnika ma być niżej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Od czujnika ma być niżej. Dokladnie tak jak mowisz. Po remoncie wezyki zalozylismy na odwrot i silnik dostal dziwnej telepki. Na szczescie w "miare szybko" udalo sie zlokalizowac usterke. krzysztof_waldi, jak bedziesz wymienial kompa to wsadz od razu sterownik od kadetta c13n - gwarantuje poprawe (lepiej sie zbiera z niskich obrotow, szybciej reaguje na pedal gazu i spalanie pozostaje na niezmienionym poziomie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1086-34-czujnik-ci%C5%9Bnienia-bezwzgl%C4%99dnego-map-niskie-napi%C4%99cie/#findComment-354430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.