Skocz do zawartości

Sintra 2.2b - temperatura płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

jak u Was jest z wahaniami temperatury płynu chłodniczego?

 

U mnie jest trochę dziwnie:

- w czasie jazdy ruchem jednostajnym z prędkością ok. 100km/h po kilku kilometrach temperatura dochodzi do 3 małej kreski po grubej kresce oznaczającej 100 (:wink:),

- przy zwalnianiu np. na skrzyżowaniu spada do 100 lub poniżej 100

- w czasie postoju spada do grubej kreski poniżej 100

 

Dołączona grafika

 

chłodnica jest ciepła, wiatraki działają....

 

Dodam jeszcze, że przy włączeniu ogrzewania leci chłodne powietrze, czy to możliwe, że to ten problem:

http://forum.opel24.com/topic/5250-SINTRA-22-GLS-UKLAD-CHLODZENIA/

czyli zapchany/zapowietrzony układ chłodzenia???

 

Ssn

Edytowane przez majq1
Poprawiłem link

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam.

Faktycznie coś nie tak z tą temperaturą .Umnie najwięcej wskazówka wychyla się do połowy przed 100 a standardowo to jest na pierwszej grubej kresce.

Jak na wolnych obrotach jest OK to albo coś z pompą wodną , może się ślizga pasek na dużych obrotach a może coś z termostatem.

W Sintrze uklad chłodzenia sam sie odpowietrza podczas pracy silnika.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-262917
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hmmm....

 

Dziwna sprawa, spuściłem ok. 0,5l płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, bo płyn był nalany aż pod korek...

Temperatura się ustabilizowała na poziomie 101'C i w czasie jazdy praktycznie nie drgnie...

Może to wina korka wlewu płynu... No nie wiem, nie znam się na tym...

Spuszczę jeszcze trochę, bo dalej jest powyżej kreski FULL COLD...

 

Póki co nie zamykam tematu...

 

Ssn

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-262872
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

u mnie wskazowka pokazuje jak u bakiego :cry: najczesciej na grubej kresce przed 100

termostat jak mialem strzelony to wskazowka nie chciala sie wyhylac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-262854
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Faktycznie ciekawy problem.

 

U mnie podczas jakiejkolwiek jazdy wskazuje 80 stopni

natomiast podczas postoju w korku 100.

 

 

A tak na marginesie , ja natomiast mam

magiczny wskaźnik paliwa ???

Jak zatankuje sie do pełna , to wskaźnik

ląduje poza skalą a rezerwa się świeci

dużo za wcześnie .

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-262751
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Cześć! Mam tak samo jak "kaski",tj. 70-80 normalna jazda i ok 100 w korku (choć zdarzyło mi się,że włączył mi się "check"silnika-ale warunki były ekstremalne-korek 1.05.2008 na "autostradzie" w okolicy Krakowa) ??? . "ssn"-zmień korek-przerabiałem podobną sprawę w Viki-gotowało mi płyn-po wymianie korka wszystko wróciło do normy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-262651
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Haaa... odkurzyłem książkę, która była dołączona do samochodu, otwieram, przeglądam obrazki (bo czytać po flamandzku nie potrafię)... a tu moim oczom ukazuje się taki obrazek:

 

Dołączona grafika

 

Na środku skali wskaźnika temperatury jest trochę inna liczba niż u mnie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-262631
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura normalna oscyluje cały czas na tej kresce grubej pomiędzy 40-100st.C.przy włączonej klimie spada nieznacznie (o jedną kreske). W korkach dochodi prawie do 100st.C załanczaja się wentylatory i spada temp. do kreski powyzej tej grubej w środkowej części.Spadek temp przy klimie to skutek obracających się w czasie pracy klimy wentylatorów na jalowym biegu. Sprawdz sobie przewody idące do nagrzewnicy,objawy masz takie jak byś miał ją zapowietrzoną. najedz na kanał odpal sintre daj nadmuch na pokrętle na gorące powietrze i ma się odpowietrzyć jak wentylator ci się załonczy a nie będzie ci dmuchało goracego powietrza zejdz do kanału i sprawdz przewody idące do nagrzewnicy,to dwa przewody gumowe jeden pod drugim dochodzące do kabiny (od góry ich nie zobaczysz bo zasłania je kolektor ssacy tylko od dołu)ps. nie popaż się o wydech. jak dwa będą gorące to znaczy że coś z klapkami od sterowania kierunkunawiewu jak jeden tylko gorący to zapowietrzona albo zapchana nagrzewnicai niema pełnego obiegu. ale najpierw sobie posprawdzaj czu ci płynu nie ubywa i gzie jest przeciek jak będziesz miał mokro w kabinie w okolicach nóg to moze być cieknąca nagrzewnica. A jeśli niemasz nigdzie przecieku ,płynu ci nie ubywa, kasza ci się nie robi w oleju,i nie idą ci bańki powietrza do zbiorniczka wyrównawczego,to znaczy że masz oberwany wirnik od pompy wodnej (pasek ci napędza oś pompy a wirnik stoji w miejscu) i masz tylko grawitacyjny obieg płynu w silniku. NIestety jest zamało wydajny przegrzejesz wkońcu silnik i sobie narobisz bigosu orginalna canadyjska pompa kosztuje ok.90-100zł i dla świętego spokoju lepiej ją wymienić przy każdej zmianie paska rozrządu.

 

[ Dodano: Pon Cze 09, 2008 23:54 ]

Witam,

 

jak u Was jest z wahaniami temperatury płynu chłodniczego?

 

U mnie jest trochę dziwnie:

- w czasie jazdy ruchem jednostajnym z prędkością ok. 100km/h po kilku kilometrach temperatura dochodzi do 3 małej kreski po grubej kresce oznaczającej 100 (???),

- przy zwalnianiu np. na skrzyżowaniu spada do 100 lub poniżej 100

- w czasie postoju spada do grubej kreski poniżej 100

 

Obrazek

 

chłodnica jest ciepła, wiatraki działają....

 

Dodam jeszcze, że przy włączeniu ogrzewania leci chłodne powietrze, czy to możliwe, że to ten problem:

http://forum.opel24.com/sintra-22-gls-uklad-chlodzenia-vt9838.htm

czyli zapchany/zapowietrzony układ chłodzenia???

 

Ssn

a normalnie to wszystko powinno być odwrotnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-262618
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podłączę się do tematu

Mam diesla i wkażnik temperatury pokazuje ok 60" maksymalnie.

Podobno w dieslach temperatura robocza powinna osiągnąć ok 100 stopni a termostat powinien otwożyć się dopiero przy 92" więc wygląda na uwalony termostat.

Co wy na to?Czy mam rację?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10899-sintra-22b-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-220960
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności