Skocz do zawartości

Sintra 2.2b - temperatura płynu chłodniczego


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sintra 98

Witam dziś wymieniłem termostat ,przejechałem po zadławionym Wrocku, i temperatura jak stałem w korku chodziła miedzy 90 a 100 stopni i tak w kółko ,na starym dochodziła miedzy 88 C a około 92 C .Nie wiem jak ten sie będzie nagrzewał rano ale tamten wariował bo podobnie działał jak przd rokiem kiedy była temperatura - 5 a teraz + 5 ten sam dystans .Myślę ze stary źle działał ?

Witam zrobiłem na kartce szkic wskaźnika temperatury ,przed wymianą termostatu jak jechałem trasą zatrzymywał się przed grubą kreską a teraz jest za kreską na rysunku widać pytanie teraz jest dobrze ,wspomnę ze teraz jak stoję w korkach to wskaźnik wędruje do 100 i do pierwszej grubej poprzednio na starym temperatura nie podnosiła tak jak teraz :spoko:

post-41494-0-16850200-1427396606_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No Jacku i masz tak jak ja, nic się nie dzieje wentyle się załączają i dalej wskazówka nie wędruje. Nie zdziw się jak podjedziesz wyłączysz motorek zamkniesz drzwi i się załączą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sintra 98

No Jacku i masz tak jak ja, nic się nie dzieje wentyle się załączają i dalej wskazówka nie wędruje. Nie zdziw się jak podjedziesz wyłączysz motorek zamkniesz drzwi i się załączą.

ok ale teraz to normalnie sie zachowuje ,bo poprzednim termostacie powinien on w korkach sie nagrzewac jak ten do 100 i do dołu :spoko::drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem że tak może być w ekstremalnych warunkach, jeszcze jedna sprawa, za bardzo nie wierz wskaźnikowi na desce, bo może trochę przekłamywać. Wentylatory załączają się przy dość wysokiej temperaturze, a silnik jest raczej ciepłolubny ( nie mogę teraz znaleźć ale Ola z Maćkiem rozpisali cały układ chłodzenia z poszczególnymi temperaturami, za i wyłączeń wentylatorów na I i II biegu oraz wskazania wskaźnika).

Silnik ma pracować na płynie chłodniczym bo ten ma wyższą temperaturę wrzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

 

 

Silnik ma pracować na płynie chłodniczym bo ten ma wyższą temperaturę wrzenia.

Bardzo mądre zdanie.

 

Ale nauczony doświadczeniem, muszę dodać 5groszy od siebie.

 

Płyn to nie wszystko.

Sintra złącza wentyle dopiero jak wskazówka stanie pionowo. I pokazuje 100 stopni.

Dokładnych danych nie znam, ale pewnie ktoś doda.

W tym przypadku to czysta fizyka.

 

Aby podnieść temperaturę wrzenia, trzeba podnieść ciśnienie w układzie.

Dlatego mamy układy cisnieniowe zamknięte.

Jeśli będziemy mieli uszkodzony układ, czyli dziurawy, nieszczelny, pekniety zbiornik to nie stworzy się ciśnienie. A wtedy płyn /woda może się zacząć gotować a nie zalaczy wentylatorow.

 

 

Nie wspomnę o nastepstwach tego zjawiska. .

 

 

Więcej nie zatrowam.

Chyba że ktoś chce pogadać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Jacek masz racje tego nie napisałem, nie pamiętam dokładnie ale I bieg wetli załącza się chyba przy 102oC, ale nie pamiętam dokładnie. pamiętam tylko że przy 125oC wyłącza się klima a wentylatory chodzą na II biegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

U mnie był wyciek drobny na przewodzie od nagrzewnicy.

Przez to układ nie mógł uzyskać ciśnienia.

W efekcie zamiast włączyć wentylator zaczynał drobne gotowanie /bablowanie wewnątrz układu. To spowodowało zapowietrzenie i brak prawidłowego obiegu.

W następstwie płyn nie przeplywal przez redaktor gazowy. Zamarzał on i nie podawał dobrej ilości gazu.

Silnik nie chciał się wkrecac na wyższe obroty. Nie miał siły, powyżej 2.5tys obrotów.

 

Ale płynu było na tyle że w dolnej partii pracował idealnie.

 

W zbiorniku też nie brakowało. Poziom był dobry.

Po zgaszeniu silnika, siedząc w aucie, usłyszałem bablowanie w układzie wodnym.

Po odtworzeniu maski gotujacy płyn w zbiorniczku/ pod korkiem. Nie wywalilo na zewnątrz.

Oczywiście go nie odkrecalem. ;) absolutnie nie wolno... !!!

To nasunalo resztę pomysłów.

 

I winien nie był ani Termostat, ani pompa wody. Ani upg. :)

 

Najważniejsza jest właściwa diagnoza. :)

 

A nie opinia chcących zarobić lobuzów.

 

 

 

 

A wszystko przez małą nieszczelność i brak ciśnienia w układzie. Zwracajcie na to uwagę.

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności