Skocz do zawartości

nie załączjący się wentylator w astrze 1.7 dtl


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

WITAM

Mam problem z niezałączającym się wentylatorem chłodnicy.

Dziś sprawdzałem wszystko i są takie objawy:

- termostat wymieniony

- czujnik załączania wentylatora wymieniony

- na czujniku ( 3 pinowym napięcie jest po 12 volt na obu pinach bo jeden to masa)

- na wentylatorze 6 volt w momencie zwarcia jednego pinu z masą, a gdy zewrę drugi pin z masą to nie ma wogóle napięcia

- wentylator po podaniu na krutko napiecia z akumulatora chodzi

- jak zwieram jeden pin z masa to słychać jak jeden przekaźnik styka a po sprawdzeniu napięć na przewodach jest na nich 12 volt

- drugi przekaźnik (jeśli powinien stykać ) nie styka i nie ma na nim napięcia

Jednak wentylator nie załącza się - pomocy bo woda w korkach dochodzi do czerwonego pola.

Dołączm drobny schemacik do wyjaśnienia sytuacji

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11185-nie-za%C5%82%C4%85czj%C4%85cy-si%C4%99-wentylator-w-astrze-17-dtl/
Udostępnij na innych stronach

No my sie oczewiscie domyslimy jaki to silnik i jak podejrzewamy ktora to astra F czy G

 

Gość Anonymous

no przeciez w temacie napisane jest ze 1.7 dtl wi.ec nie isuzu przecież, a co do modelu to fakt nie pisałem F ale przecież ja pytam o silnik:)

 

Tak dla twojej informacji 1.7 oplowski( nie isuzu) w F jest inny jak w G. W AG jest wlączanie wielostoponiowe wiatrakow sterowane elektronicznie dlatego jak zawsze pytam o konkretne dane. Tu ci nie odpowiem co moze byc przyczyna i musisz czekac az ktos inny udzili odpowiedzi.

 

Za atrapą, na środku pasa przedniego, w okolicy sygnału dźwiękowego znajduje się rezystor, którego zadaniem jest zmniejszyć obroty I biegu wentylatora.

Sprawdź go bo pewnie to jego wina.

 

Gość Anonymous

Znalazłem za atrapą coś takiego jak na zdjęciu o numerach 3134503024

to będzie to??

Miernikiem jak mierzę, to nie wykazuje żadnego oporu

 

Dołączona grafika

 

Wygląda, że to to.

Efektem jego uszkodzenia jest to, że będziesz miał tylko max prędkość wentylatora.

Ale włączy Ci się on dopiero przy temperaturze 105 C.

Sprawdź więc na pracującym silniku czy włącza się wentylator na max obroty po przekroczeniu przez wskazówkę czerwonego pola.

 

Niewielki i zamiast opornika mozna wstawic dwie diody prostownicze w szereg polaczone ale musza byc dosc duze- tak srednicy gdzies ponad 1cm czyli w amperach to musza byc tak min 5 A a najlepiej to 10 amperowe.

 

Gość Anonymous

Już prawie jest ok.

Wstawiłem narazie zamiast tego opornika drut i jak łączę piny z czujnika temperatury, to chodzi na obu pinach.

Ale nadal nie załącza się. Wydaje mi się, że teraz czujnik muszę wymienić, choć był wymieniany ( może jest wadliwy)

Oprócz tego opornika jeszcze przekaźnik był walnięty.

 

[ Dodano: Pią Cze 27, 2008 19:07 ]

Wstawiłem stary czujnik po sprawdzeniu że jest sprawny.

Sukces wentylator się załącza ale dopiero przy 100 stopniach(kilka stopni przed czerwonym polem) Teraz ciekawi mnie dlaczego dopiero przy 100 stopniach czyżby wskaźnik źle pokazywał temperaturę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności