Skocz do zawartości

naprawa siłownika klap zawirowań


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Astra G 2.0 DTL 82 KW. Wywalało mi mi dwa błędy, czyli P 1125 i P 0400, zgodnie z sugestiami forumowiczów zacząłem od RGR czyszczenie głównego i sprawdzenie trzech elektrozaworów. Później sprawdzenie zaworu przy turbo i cięgno, wszystko było w porządku, a check jak się włączał tak sie włączał. Został mi jeszcze jeden zawór do sprawdzenia z cięgnem. Znajduje się on z prawej strony kolektora i to właśnie on był wszystkiemu winny. Prawidłowo on chyba nazywa się "siłownik klap zawirowań", (jeśli się mylę to niech koledzy fachowcy mnie poprawią). Na zdjęciu otoczyłem go czerwoną przerywana linią zdj, nr 1. Po rozebraniu go, okazało się ,że jest tam silikonowa membrana która jest przerwana i nie trzyma powietrza, zdj, nr 2. naprawa polega na założeniu (tymczasowym) gumki lateksowej, z czego ją wziąłem to domyślcie się sami. Po zmontowaniu wszystkiego , silnik działa jak nowy , aż trudno go poznać no i check juz się nie zapala. Szukam nadal tej części może być używana,(czekam na namiary) ale nie ma na niej żadnego numeru ani symbolu. Jeżeli komuś pomogłem to proszę pisać do mnie ,inne szczegóły mogę napisać na priv. Pozdrawiam

[/img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62fa6126e2df5fae.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1509499b42dfc9e5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ceace1cb13529a96.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Mam podobny problem tzn. na komputerze wyrzuca mi blad zwiazany z recyrkulacja spalin. Wymienilem juz wszystkie trzy elektrozawory i siłownik "gdzybek" na kole dolotowym. Nadal pojawia mnie sie ten problem tzn. po chwili od rozpoczecia jazdy samochodem zapala mnie sie check i ewidentnie samochod traci moc (wkreca sie juz tylko na 3800 obrotów) - tak jak by turbo przestalo działać. Co ciekawe od czasu do czasu check sie w ogole nie zapala i wtedy auto jezdzi pieknie...super przyspiesza itd.

Czy Ty tez tak miales? U mnie ten silownik klap zawirowań wyglada kiepsko, jest ciagle zaolejony, ale nie rozbieralem go jeszcze.

 

Czy kupiles juz ten silownik i ile to cudo kosztuje na rynku wtornym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Koledzy nadal szukam siłownika klap zawirowań, u mnie również jak check się nie palił wszystko było dobrze. Uważać przy rozbieraniu siłownika klap ,bardzo krucha obudowa i mi popękały te zatrzaski - musiałem wszystko zdrutawać.Teraz nie mogę poznać auta, jest sichutkie i super przyspiesza jak na 82 KM......musiało mi się to juz psuć dawno, bo ostatnio był mułowaty a turbo wchodziło na obroty pow, 2600 obr. teraz poprawę czuję przy ok 2000obr. Przeszedłem już problem z porannym odpalaniem tzn. wężyki zwrotne paliwa uszkodzone a z tym problemem widzę ,że na forum boryka się wiele osób , no i check przy pierwszym rannym odpaleniu, również oczywiście uszkodzona świeca. Wystarczy czytać forum, i po objawach, nie raz nawet nie trzeba jechać na komputer. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym miejscu dokładnie jest ten zaworek,

Coś kiepsko znacie swoje silniki! ;-) Zawór znajduje się stojąc przodem do silnika po prawej stronie głowicy na wysokości kolektora dolotu!! . . Gdyby jeszcze byl problem!! To patrząc na pompę Vacu. cofnąć wzrok o około 20cm. w kierunku zderzaka i ukaże się silownik klapek zawirowan!! Dołączona grafika ale swiecenie tej kontrolki to jak juz nieraz pisałem to wiele innych elementów wykonawczych ..Jeden z nich to te klapki zawirowań i urządzeń sterujących . nimi!!! Czyli elektrozaworów których jest 3 sztuki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

spróbuje go rozebrać faktycznie jest cały zawalony olejem. Elektrozawory o których była mowa i zawór egr już sprawdzony i wszystko ok może faktycznie to będzie ta usterka.

Objawy mam podobne do Was jak się check nie świeci autko elegancko śmiga jak się check zapali /często się zapala jak jadę po górkę/ to jest nagle muł niepzeciętny nawet traktory mają lepsze przyśpieszenie

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy mam podobne do Was jak się check nie świeci autko elegancko śmiga

Jezeli masz olej to świadczy o zasyfionym kolektorze dolotu!! i tu należy skupić swoja uwagę!!.Bo nic tu nie da nowy zawór. Po kilku dniach będzie taki jak ten poprzedni!! A wiec czyszczenie kolektora!! Ma byc lustro !! A nie taki jak na tym zdjęciu..A taki będzie daje glowę! :)A gdy jest taki to kontrolka będzie chociażby wymieniono wszystkie elektrozawory itp.

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym to najlepiej wyczyscic zeby bylo takie "lustro" ??

Czyścimy wszystkimi dostępnymi :) środkami!! typ. rozpuszczalnik. A najlepiej srodek do mycia silnika!! .Dostępne do nabycia w nor -auto , makro itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności