Gość Anonymous Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Uffffffffffff Poduszki są ( sprawdzali faceci specjalizujacy sie w oplu na kompie wychodzi ok i twierdza ze deska jest nie ruszana) Zbieznosc tez jest ok (trzeci raz sprawdzana). Teraz bede probował negocjowac cene ( sprzedajacy przestał odbierać tel ) Jedno co mnie zdziwiło to to co mojemu mechanikowi powiedzieli spece od geometri, ze zbieznosc ktora robilem rzed kupnem zrobiono zle ponieważ sam. nie był obciazony a powinno byc po 75 kg z kazdej strony. Proszę o opinie jak to jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Co za szkole konczyles bo napewno nie polibude- odrazu widac. Spaw jest zawsze mocniejszy od materjalu ktory spawasz. Sam spaw może i jest ale co się dzieje z okolicami spawu ? Blacha zaczyna rdzewieć itp. Druga sprawa to zależy też jaki fachowiec to spawał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256361 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Wesoł - nie wiem co Ci napisać bo jak napiszę prawdę to znów nasze posty wylądują do kosza. Wklejam natomiast cytat z Wikipedii: "...W czasie spawania w obrębie działania wysokiej temperatury w stali zachodzą pewne przemiany cieplne, osłabiające jej wytrzymałość. Połączenie spawane zmniejsza wytrzymałość materiału o następujące wartości: * wytrzymałość na rozciąganie k'r = 0,8 kr * wytrzymałość na zginanie k'g = 0,9 kr * wytrzymałość na ściskanie k'c = kr * wytrzymałość na ścinanie k't = 0,65 kr W związku z osłabiającym wpływem spoiny, do obliczeń wytrzymałościowych używa się grubości obliczeniowej, która jest o 30% mniejsza niż rzeczywista grubość materiału w miejscu spoiny..." Pozdrawiam Cię Wesoł - rozbawiłeś mnie. Wracając do tematu - jak widać nie wszystkie części powinno się spawać - w dobie komputerowej optymalizacji (pocieniania) ram niektórych elementów po prostu nie wolno spawać!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Witam Podłączę się do tematu Jak fizycznie (nie komputerem) sprawdzić czy napinacze są wystrzelone, czy poduszki boczne (w fotelach) i kurtyny są na swoim miejscu? Czy da się to jakoś sprawdzić jeśli chodzi o poduszkę w kierownicy? Czy to że jak wymontuje schowek i u góry widać coś na kształt rury a w środku coś co przypomina worek z jasnego materiału świadczy że poduszka tam jest (bok tej rury nie jest zaślepiony)? Pozdrawiam Grzesiek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 10 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Sam spaw może i jest ale co się dzieje z okolicami spawu ? Blacha zaczyna rdzewieć itp. Druga sprawa to zależy też jaki fachowiec to spawał. Jesli spawasz migomatem to nie bedzie zle. Dwa tro rozchodzilo sie oto ze spaw jest mocniejszy i nie bylo mowy o okolicach spawu. Sam spawam juz sporo lat i wiem co i jak. Nie jeden uklad wydechowy pospawalem ze zwyklej stali jaki i nierdzewki o pracach typu naprawa czesci maszyn czy innych bzdetow nie wspomne. Pierwsze spawanie to jak mialem 9 lat oczewiscie naswietlilem sobie oczy i musialem potem lezec caly dzien z plastrami ziemniaka na oczach ale to zamierzchle czasy. Ojciec mnie w zasadzie wszystkiego nauczyl a dla zabicia czasu czasami mu przedluzam wiertla dospawujac przedluzki. Czasem sie zdarza ze peknie ale nigdy na spawie tylko obok. Wiekszosc spawania robie spawarka tradycyjna ale uzywam elektrod nierdzewnych i sobie je chwale, Bardzo twarde spawy wychodza ale troszke gorzej sie spawa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Jak fizycznie (nie komputerem) sprawdzić czy napinacze są wystrzelone, czy poduszki boczne (w fotelach) i kurtyny są na swoim miejscu? "zdrowe" napinacze są długie gumowa harmonijka nie jest ściśnięta . co do poduszek ... poduche pasażera sprawdzisz odkręcając schowek i zaglądając do góry Jedno co mnie zdziwiło to to co mojemu mechanikowi powiedzieli spece od geometri, ze zbieznosc ktora robilem rzed kupnem zrobiono zle ponieważ sam. nie był obciazony a powinno byc po 75 kg z kazdej strony. Proszę o opinie jak to jest. chyba faktycznie autko musi być obciążone mi jak ustawiali zbierzność to facet kazał wsiąść do samochodu mechanik też wsiadł a drugi pod spodem grzebał . co do spawów ... faktycznie sam spaw jest mocniejszy od materiału który jest zespawany tylko że dochodzą do tego naprężenia metalu wynikające ze spawania i okolica spawu jest słabsza więc sam spaw nie puści ale wokół spawu może być różnie teoretycznie spawany element powinien trafić do pieca by zlikwidować napięcia powierzchniowe .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuna Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Jesli spawasz migomatem to nie bedzie zle. witam ja już pisałem że dzisiaj mało który zakład blacharski używa spawarki tylko zgrzewarkę, nie udowadniajcie racji że spaw to to samo co zgrzew tylko inaczej się nazywa albo brzmi. W książkach serwisowych jest zawarte które elementy producent dopuszcza do napraw i jaką metodą . Trudniłem się blacharstwem i takie metody to były jak spawanie automatem to były dobre 20 lat temu, dziś jest zgrzewanie bo są powszechne to urządzenia. Za chwilę w dyskusji będzie ktoś chwalił spawanie acetylenem jako dopuszczalne bo obłoży miejsca spawania mokrym azbestem. To samochód a nie skrzynka na śmieci czy taczka. Jeśli zaś zasięgamy porad co do poprawności naprawy blacharskiej to czyńmy to u blacharza najlepiej z uprawnieniami biegłego. Pewnie że, są miejsca gdzie nie ma możliwości podejścia i zgrzania ale na większości obszaru naprawianego zgrzewanie to podstawa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Uffffffffffff Poduszki są ( sprawdzali faceci specjalizujacy sie w oplu na kompie wychodzi ok i twierdza ze deska jest nie ruszana) Zbieznosc tez jest ok (trzeci raz sprawdzana). Teraz bede probował negocjowac cene ( sprzedajacy przestał odbierać tel ) Jedno co mnie zdziwiło to to co mojemu mechanikowi powiedzieli spece od geometri, ze zbieznosc ktora robilem rzed kupnem zrobiono zle ponieważ sam. nie był obciazony a powinno byc po 75 kg z kazdej strony. Proszę o opinie jak to jest. No to najwazniejsze ze sa poduchy (bo to droga sprawa), pamietaj jednak ze nie swiadczy to w 100% ze kolizja byla delikatna, autko moglo bowiem dostac z takiej strony ze poduchy czolowe nie wystrzelily. Co do geometrii to na forum jest kilka osob, ktore z pewnoscia znaja sie na tym znacznie lepiej ode mnie, jednak za kazdym razem jak robiono ja w moim autku, do kol przytwierdzano jakies odwazniki, obciazano fotel kierowcy i sprawdzano czy pusty jest bagaznik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-256249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Niestety zaczynam watpic w umiejetnosci mechanikow! W piatek pisalem uffff sa poduszki, a tu jestem sobie na dzialce i mysle sobie popatrze na ten moj samochod i patrze, patrze a tu srubki mocujace schowek pasazera podmalowywane na czarno. Mysle sobie, aha ktos cos kombinowal ale spokojnie. Rozkręcilem schowek zagladam od dolu i rura z zwinieta poduszka jest na miejscu, ale " tektura " ktora jest nad nia jest chyba laczona klejem na goraco i w niektorych miejscach jest przyklejana tasma (podobna do tej ktorej uzywalem przy malowaniu) dodatkowo kabel dosc gruby koloru zółtego jest owiniety izolacja i nie podpiety nigdzie. Ogladam dalej i patrze a w głebi deski od spodu miedzy kablami widnieje napis " 15 marzec" oraz jakies numery. Co o tym myślicie!!?? Moim zdaniem pan Czesio wsadzil stara poduszke, wymienil deske (spasowana super) i zrobil jakies obejscie ktore nawet na kompie nie wyszlo! Chyba odstapie jednak od umowy kupna, ewentualnie piszcie jakiej kwoty zadac od sprzedawcy? :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-255914 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Żądaj zwrotu 100% Podaj namiary tego komisu by nikt już tam więcej nie kupił Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11590-spawana-rama/page/2/#findComment-255872 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.