Skocz do zawartości

ciężko odpalająca vectra B 2.2 dti


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekiewa

moje wskazówki dotyczyły silnika 2,2 dti nie ważne w jakim aucie pod warynkiem że to silnik z opla :P tak samo jest w 2,0 dti, czujnik kosztuje koło 30 -50 pln tylko podkreślam ma być takiego samego koloru jak oryginalny ,czujniki z niebieskim plastikiem wtyku są lipne i oszukują :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-255190
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponownie.Jestem młodym forumowiczem ale wiekiem niestety nie.Posiadam Vectrę B2.0 DTI 16V.Pracowałem kilka lat jako mechanik i złapałem trochę wiedzy i doświadczenia.Niestety zmieniłem zawód przed wprowadzeniem elektroniki do diesli.Mogę więc radzić nie biorąc pod uwagę elektroniki.

Dwa przypadki,o których piszą koledzy(zakładając,że nie rozrabia elektronika) są proste.

Ciemny niebieski dym po uruchomieniu silnika to:

1-spalona jednorazowo duża ilość paliwa ze zbyt małą ilością powietrza,następnie gdy silnik zacznie "chodzić" rytmicznie,dym znika ponieważ każda dawka paliwa jest spalana od razu,

2-silnik pali olej(z jakich powodów piszę w poprzednim wypowiedzi) ale luzy spowodowane jego zużyciem są jeszcze tak małe,że po rozgrzaniu lub w wyższej temperaturze (metal rozszerza się) znikają.Jeżeli to jest powodem trudności z rozruchem to problem z czasem będzie się pogłębiał,

3-zbyt mała prędkość,z którą rozrusznik "kręci" silnikiem(słaby akumulator,zużyty rozrusznik,zbyt gęsty olej,i inne opory w silniku).

Reasumując,odrzucamy (.)3-zakładam,że to jest oczywiste.Punkt 1i2 należy wymontować

jeden wtryskiwacz-zobaczyć jak wygląda jego końcówka a najlepiej sprawdzić przyrządem jak pracuje(w specjalistycznym zakładzie) a przy okazji jakie ciśnienie podaje pompa.Być może w tym momencie diagnoza będzie znana,jeżeli nie to należy jeszcze zmierzyć ciśnienie sprężania.Jeżeli wszystko będzie w porządku to pozostaje elektronika.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-255111
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmieniłem zawód przed wprowadzeniem elektroniki do diesli

no widzisz tu jest problem

teraz zeby wykryc problem w dieslu

potrzebny jest komputer diagnostyczny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-255104
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekiewa

Niestety zmieniłem zawód przed wprowadzeniem elektroniki do diesli

no widzisz tu jest problem

teraz zeby wykryc problem w dieslu

potrzebny jest komputer diagnostyczny

to fakt wszelakie usterki elektroniki w aucie najszybciej wykryć poprzez podpięcie do kompa diagnostycznego :) ale nie zawsze pokaże usterkę :P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-255100
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kolego jesli chodzi o twoje diagnozy to chyba nie jest tak do końca bo stało się to z dnia na dzien auto paliło normalnie a na drugi dzień trzeba je juz krecic 10-15 sek zeby zapaliło a jezeli zapali i je wyłacze to ponowne uruchomienie nie stwarza zadnego problemu pali na tzw. dotyk

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-255084
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Rozwiązał ktoś już ten problem?? Mam taki sam w vectrze 2.2dti... też kopci przy zapalaniu. Objawy takie same jak w postach wyżej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-231606
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie na szczęście obeszło się bez większych kosztów. Powodem ciężkiego odpalania było powietrze które dostawało się do układu paliwowego, do wymiany był oring na przewodzie paliwowym wysokiego ciśnienia, wchodzącego do obudowy filtra paliwa. Była tam nieszczelność która powodowała to że po dłuższym postoju auto ciężko odpala.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-225163
Udostępnij na innych stronach

U mnie na szczęście obeszło się bez większych kosztów. Powodem ciężkiego odpalania było powietrze które dostawało się do układu paliwowego, do wymiany był oring na przewodzie paliwowym wysokiego ciśnienia

To oczywiste że w tych silnikach zaczyna się od zapowietrzania układu!! . Tu jeden z kilku stronicowych tematów Więc po co wałkować w kilku tematach jedno i to samo!! http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=3920

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11716-ci%C4%99%C5%BCko-odpalaj%C4%85ca-vectra-b-22-dti/page/2/#findComment-225106
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności