Gość npaszk Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Witam serdecznie wszystkich, Mam następujący problem, posiadam auto Opel Astra kombi 2,0 diesel W zeszłym tygodniu zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka nazwijmy ją "zaworkiem", auto na każdym biegu dostaje zmuły strasznie wolno jedzie a po chwili jak go troszkę przeciągnę do 2000 obr kontrolka gaśnie i dostaje powera..jest to dosyć niekomfortowe, bo auto jest moim narzędziem pracy i jest to bardzo uciążliwe. Dzisiaj byłam u mechanika, podłączył pod komputer i pokazało uszkodzenie zaworu recylkulacji spalin.. Od zaworu wydostaje się niestety olej.. a czasami zdarza się ze biały dym zostawiam za sobą.. Nie ufam już mechanikom, bo kilka razy się nadziałam.. proszę powiedzcie mi czy to rzeczywiście zawór sam do wymiany? patrząc na ceny od 200- 400 zł więc wolałabym mieć pewność.. Jestem kobietą (niełatwo mi wcisnąć kit, dlatego postanowiłam spytać forumowiczów zanim podejmę jakąkolwiek decyzję.. pozdrawiam serdecznie i bardzo proszę o odpowiedź jeśli ktoś ma pojęcie..co to może być.. przywróciłem post do normalnego wyglądu. Nie ma potrzeby używać gigantycznej czcionki połączonej z podwójnym odstępem między wierszami/rafaln1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-433539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość denzelek Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 witam. Ja tez miałem podobny problem. Tj. auto muliło i wyczuwalnie szarpalo przy równej jezdzie na niskich obrotach. Wymieniłem juz prawie wszystko za około 1000zł i nic. A okazało sie ze zawós EGR był walniety. Wykreciłem go i na jego miejsce wstawiłem blache zaślepiając otwór pozostały po nim i teraz smiga jak tralala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-433576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość npaszk Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 (edytowane) Dziekuję i właśnie tego posta nie widzę w zakładce moje posty i tematy. wytłumaczyłam na prv. pozdrawiam Edytowane 23 Marca 2012 przez npaszk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-433950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość npaszk Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Właśnie mi też mechanik jakąś blachę tam wstawił "chwilowo" ale niestety dalej sytuacja się powatarza i dzieje się to samo..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-433951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 bo czujnik musi byc sprawny zaslepienie uwalonego nic nie da   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-433953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Podepnę się pod temat. Silnik Z16XEP Astra H. Wczoraj podpiąłem op-com i zrobiłem test zaworu EGR. Wartość rzeczywista pozycji EGR jest 0.86% a po włączeniu testu wzrasta na 3.34%. Czy ktoś rozumie coś z tego??? Dzięki za odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-654422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 O ile się orientuję to ten test robisz na odpalonym silniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-654428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Nie,na odpalonym silniku,samochód odrazu zgaśnie. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez jgrzegorz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-654430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) To by świadczyło że masz zawieszony zawór .Dobra praca EGR objawia się przyduszeniami pracy silnika.Czasem może zgasnąć ale nie powinien od razu. Ale brak reakcji też świadczy o uszkodzeniu EGR Według TIS żądana wartość egr na wolnych obr.przy wyłączonych dmuchawach i wszystkich urządzeniach el. 0% a podczas jazdy ze stałą prędkoscią ok 10 km/h powyżej 0% I w opcomie na wolnych wartość ma być nieaktywny.Podczas jazy akywny Edytowane 2 Grudnia 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-654432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Czyzby,nie mam zadnych błędów. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez jgrzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/2/#findComment-654434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.