Skocz do zawartości

Zawór recyrkulacji spalin EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytaj jeszcze raz mój post bo dopisałem ci dane z TIS

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654435
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość jgrzegorz

Dobra. Pierwszy parametr by się zgadzał. Miałem 0,86% a to moze być spowodowane włączonym radiem.Po włączeniu testu vyskoczyło to na 3,34%.Po zapaleniu samochodu na wolnym biegu wyskoczy na 100% i odrazu zgasnie.Moze jak bym przydał troche gazu to by się nie zadusił???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654437
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w blokach pomiarowych co ci opisałem

 

 

Masz wykonywany test w prawdzie na dieslu ale efekt powinien być podobny

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654438
Udostępnij na innych stronach

Gość jgrzegorz

Wielkie dzięki.Jutro się podepnę znowu i przejadę to jeszcze raz.


Potwierdzi ktoś jeszcze,ze jak po nastartowaniu samochodu i puszczeniu testu zaworu egr,samochód odrazu zgaśnie,ze to świadczy o zablokowanym zaworze???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654441
Udostępnij na innych stronach

Gość jgrzegorz

Odpowiem sobie sam.

Zawór egr funkcjonuje na zasadzie.ze po jego otwarciu do przewodu wlotowego dostanie się pewna ilość gazów spalinowych,są zmieszane z nową mieszanką spalinową,czym się obnizy temperatura spalania co w efekcie prowadzi do znizenia emisji.Innymi słowy, część spalin przepływa przez proces spalania dwukrotnie - logicznie rozumując,co już zostało spalone, nie spali się ponownie,dlatego się obniży temperatura spalania. W przypadku silników benzynowych chodzi o recyrkulację rzędu 10-20% objętości mieszaniny. W przypadku silników Diesla, wartość ta wynosi około 15-25%.Koniec teorii.Teraz praktyka.O ile op-comem puszczę test egr zaworu przy zapalonym silniku,to znaczy ze go otworzę na dłuzej niz to jest przewidziane cyklem spalania,i teraz się posłuzę teorią,do przewodu wlotowego dostanie się duzo więcej spalin niz jest to przewidziane,proces spalania się schłodzi na tyle ze zgasne i silnik się zatrzyma.

 

Z tego co wywnioslkowałem z powyzszego filmu,to jest w nim pokazana nieprawidłowa praca zaworu,dlatego ze się nie otwiera na tyle,zeby przerwać proces spalania.

 

Mam rację???

Edytowane przez jgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654657
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to po włączeniu opcji testu EGR obroty powinny się podnieść w silniku i wtedy program dokonuje testu.

Moment otwarcia EGR jest równoznaczy ze zmniejszeniem wartości masy powietrza pobranej przez silnik od przepływki. i stąd to gaszenie między innymi.

 

Porównaj sobie na podstawie go linku http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/

Wprawdzie znowu VAG ale zasada ta sama

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654662
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń to jest zabrudzony.

Natychmiastowe zgaszenie silnika podczas testu świadczy (moim zdaniem)o nieprawidłowości.Pytanie jeszcze jak u ciebie działa ta opcja testu EGR ?

Podnosi obroty?W podglądzie powinno być widać co sie dzieje zwartościami EGR i przepływki.

 

Jak to jest dokładniej to już koledzy bardziej doświadczeni.

Ja raptem takich testów zrobiłem kilka.Więc moje doświadczenie w tym jest marne.

Na pewno przyda się podczas testu podgląd parametrów wyżej wymienionych elementów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654675
Udostępnij na innych stronach

Gość jgrzegorz

Po włączeniu testu,silnik po sekundzie zgaśnie.Jak się troche ociepli,to spróbuję nakręcić krótkometrazowy film z przebiegu testu. Szkoda,ze do naszej dyskusji się nie włączy więcej osób,dlatego ze,czym więcej głów,tym więcej rozumu :suchy:

Edytowane przez jgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654727
Udostępnij na innych stronach

Pomału.Chłopaki pracują i nie zawsze mają czas.A do tego ci zawodowi mechanicy forumowi nie bawią się Opcomem tylko mają lepsze sprzęty.

 

Ale fakt przydałby się się ich głos w tej sprawie.

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654733
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności