adam1954 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Przeczytaj jeszcze raz mój post bo dopisałem ci dane z TIS   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Dobra. Pierwszy parametr by się zgadzał. Miałem 0,86% a to moze być spowodowane włączonym radiem.Po włączeniu testu vyskoczyło to na 3,34%.Po zapaleniu samochodu na wolnym biegu wyskoczy na 100% i odrazu zgasnie.Moze jak bym przydał troche gazu to by się nie zadusił   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654437 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Sprawdź w blokach pomiarowych co ci opisałem Masz wykonywany test w prawdzie na dieslu ale efekt powinien być podobny Edytowane 2 Grudnia 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654438 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wielkie dzięki.Jutro się podepnę znowu i przejadę to jeszcze raz. Potwierdzi ktoś jeszcze,ze jak po nastartowaniu samochodu i puszczeniu testu zaworu egr,samochód odrazu zgaśnie,ze to świadczy o zablokowanym zaworze???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654441 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 (edytowane) Odpowiem sobie sam. Zawór egr funkcjonuje na zasadzie.ze po jego otwarciu do przewodu wlotowego dostanie się pewna ilość gazów spalinowych,są zmieszane z nową mieszanką spalinową,czym się obnizy temperatura spalania co w efekcie prowadzi do znizenia emisji.Innymi słowy, część spalin przepływa przez proces spalania dwukrotnie - logicznie rozumując,co już zostało spalone, nie spali się ponownie,dlatego się obniży temperatura spalania. W przypadku silników benzynowych chodzi o recyrkulację rzędu 10-20% objętości mieszaniny. W przypadku silników Diesla, wartość ta wynosi około 15-25%.Koniec teorii.Teraz praktyka.O ile op-comem puszczę test egr zaworu przy zapalonym silniku,to znaczy ze go otworzę na dłuzej niz to jest przewidziane cyklem spalania,i teraz się posłuzę teorią,do przewodu wlotowego dostanie się duzo więcej spalin niz jest to przewidziane,proces spalania się schłodzi na tyle ze zgasne i silnik się zatrzyma. Z tego co wywnioslkowałem z powyzszego filmu,to jest w nim pokazana nieprawidłowa praca zaworu,dlatego ze się nie otwiera na tyle,zeby przerwać proces spalania. Mam rację Edytowane 5 Grudnia 2016 przez jgrzegorz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Z tego co się orientuję to po włączeniu opcji testu EGR obroty powinny się podnieść w silniku i wtedy program dokonuje testu. Moment otwarcia EGR jest równoznaczy ze zmniejszeniem wartości masy powietrza pobranej przez silnik od przepływki. i stąd to gaszenie między innymi. Porównaj sobie na podstawie go linku http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/ Wprawdzie znowu VAG ale zasada ta sama   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Wykresy nie są moją silną stroną. Chcę się poprostu dowiedzieć,czy jak silnik zgaśnie czy jest to o.k.,czy nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Z moich doświadczeń to jest zabrudzony. Natychmiastowe zgaszenie silnika podczas testu świadczy (moim zdaniem)o nieprawidłowości.Pytanie jeszcze jak u ciebie działa ta opcja testu EGR ? Podnosi obroty?W podglądzie powinno być widać co sie dzieje zwartościami EGR i przepływki. Jak to jest dokładniej to już koledzy bardziej doświadczeni. Ja raptem takich testów zrobiłem kilka.Więc moje doświadczenie w tym jest marne. Na pewno przyda się podczas testu podgląd parametrów wyżej wymienionych elementów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jgrzegorz Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Po włączeniu testu,silnik po sekundzie zgaśnie.Jak się troche ociepli,to spróbuję nakręcić krótkometrazowy film z przebiegu testu. Szkoda,ze do naszej dyskusji się nie włączy więcej osób,dlatego ze,czym więcej głów,tym więcej rozumu Edytowane 6 Grudnia 2016 przez jgrzegorz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Pomału.Chłopaki pracują i nie zawsze mają czas.A do tego ci zawodowi mechanicy forumowi nie bawią się Opcomem tylko mają lepsze sprzęty. Ale fakt przydałby się się ich głos w tej sprawie. Edytowane 6 Grudnia 2016 przez adam1954 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11741-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr/page/3/#findComment-654733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.