Skocz do zawartości

Wolne Obrotu 2.2 16V Sintra


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

jak przy tych obrotach zuca delikatnie silnikiem to ma sz uszczelke walnieta pod kolektorem ssacym :beer:

Trafiony zatopiony!:beer:

Kupiłem uszczelke pod ssący i wysłałem właścicielowi. Po odkręceniu ponoć była "wytopiona"

Po wymianie osiągnięto zamierzony efekt -wolne obroty 600obr/min.

Właściciel mówił że silnik zupełnie inaczej pracuje (oczywiście lepiej)

Dziękuje wszystkim za pomoc!

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

hej ja natomiast mam problemy ze zbyt wysokimi obrotami nie chce mi zejsc ponizej 1500 obr/min juz wymieniłem silniczek krokowy , wyczyscilem przepustnice a teraz mysle o jakims czujniku tylko który? moze ktos miał podobny problem?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

A temperature jak ci pokazuje bo moze ci chodzi non stop na ssaniu i bogatej mieszance. Ja bym poszedł tym tropem.

 

Witaj mam identyczny problem. Sintra X22XE bez LPG. Obroty 1500 na wolnych.

Wymieniłem krokowy po zapaleniu pochodziła chwile na ssaniu wiadomo obroty wyższe apóżniej zeszła na 1000. Po przejechaniu 3km znów 1500obr na wolnych. Odłaczyłem sonde żadnych zmian w pracy silnika (czyt. w obrotach)

Samochód był na kompie w ASO OPEL i nic żadnych błędów i wszystkie czujniki sprawne (tak twierdzą serwisanci)

Z ciekawości po wykręceniu krokowego zatkałem otwór palcem (zassało mi go podciśnienie) i silniczek zszedł elegancko do 800obr i pracował równiutko jak szwajcarski zegarek. Mógłbym zaślepić krokowy ale zastanawiam sie ile by wtedy paliła? i czy nie było by problemu z zapalaniem na zimnym silniku?

Wykręciłem nawet śrubke blokująca położenie przepustnicy i próbowałem ręcznie docisnąćprzepustnice ale dalej już nie poszła.

Jeśli chodzi o prace na ssaniu to raczej nie bo na trasie spaliła ok 7,5l /100km (150km/h)

a temperatura na wyświetlaczu 100st.

Na 100% jest pęknięty kolektor wydechowy. Czy to jest przyczyną?

Pytałem już w innych tematach na tym forum lecz nie uzyskałem odpowiedzi więc teraz dołączam sie do tego tematu .

Prosze o pomoc!

 

Właśnie skończyłem przerabiać ten temat w swojej Sintrze.

Jest łatwy sposób by stwierdzić czy uszczelka kolektora ssącego nie trzyma szczelności.

Nalęży psiknąć jakimś łatwopalnym sprayem (dezodorant lub podobny najlepszy jest spray do kokpitów) w okolicę łączenia kolektora ssącego a głowicą na pracujęcym silniku.Jeżeli obroty będą wzrastać tzn że silnik łapie obce powietrze i na 99,9% walnięta jest uszczelka pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym. Jest jeszcze jeden objaw zasysania lewego powietrza. Po zdemontowania krokowca odpalamy silnik i zatykamy palcem otwór na przepustnicy ten dolny. Silnik powinien zgasnąć .Jeżeli nie gaśnie to gdzieś łapie lewe powietrze a najczęściej pod kolektorem ssącym.

Pozdrawiam Coala

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Chyba znowu to samo, pewnie uszczelka pękła bo objawy mam takie same jak poprzednio :sad: Fakt, że założona była ta tańsza (w dużej hurtowni nie mieli innej).

 

KOLEDZY w związku z tym mam pytanie.

 

Co jest (może być) przyczyną tego, że ta uszczelka pęka ???

 

Wolałbym zapobiegać niż "leczyć"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znowu to samo, pewnie uszczelka pękła bo objawy mam takie same jak poprzednio :sad: Fakt, że założona była ta tańsza (w dużej hurtowni nie mieli innej).

 

KOLEDZY w związku z tym mam pytanie.

 

Co jest (może być) przyczyną tego, że ta uszczelka pęka ???

 

Wolałbym zapobiegać niż "leczyć"

poszukaj uszczelki REINZE jest droższa ale nie kruszeje. Jak dałem tak jak ty tańszą to mi się cała skruszała i dosłownie mi się wysypała. A reinza jak założyłem to po 2-latach jak rozbierałem to tylko miała odciski montazowe ale nadalbyła elastyczna jak w dniu montażu.A koszt uszczelki jest niewspółmierny do nakładu pracy przy jej wymianie.Wszystkie uszczelki zakładałem reinza i niemiałem problemów z nimi.tylko pod agr w orginale(głowica od strony lewego błotnika)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki REINZ. Tą co zakładałem to była HANS PRIES/TOPRAN, teraz kupiłem ELRING wygląda na solidniejszą od poprzedniej. Co się okarze ... zobaczymy ?

Edytowane przez FatherTom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności