Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ja juz czysciłem wg. Twojej rozpiski, niestety dalej auto muli a przy około 120 wyskakuje kontrolka silnika.

Byłem u mechanika i podpiął mnie pod kompa wyszedł błąd

p0195 uszkodzenie czujnika temp. silnika

 

w spisie z forum znalazłem taki opis tego błędu:

 

0195 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego

 

Nie wiem jak się to ma do mocy silnika no ale jutro pojade kupić ten czujnik i będe chciał go wymienić, wiecie gdzie ten czujnik się znajduję czy mogę go sam wymienić czy trzeba jechać do mechesa z tym???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253533
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

kolego Mar czysciles tylko dolna czesc czy tez gorna tam gdzie tarcza okragla?

 

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 21:04 ]

Ale numer! wyczyscilem zawór podciśnienia turbiny i autko śmiga cacy! a mechanik chcial 350 zl za nowy! Ale naciąganie . Dzieki wielkie koledzy, forum jest spoko ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253520
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak się to ma do mocy silnika no ale jutro pojade kupić ten czujnik i będe chciał go wymienić, wiecie gdzie ten czujnik się znajduję czy mogę go sam wymienić czy trzeba jechać do mechesa z tym???

Chyba na dole w misce olejowej jest jakis czujnik ale tez nie pamietam czy w ciutke wyzej nie bylo jakiegos czujnika- moze cisnienia oleju, juz niepamietam ktory jest od czego. Czyt ma to wplyw na spadek mocy- teoretycznie nie powinno ale jak spowodowala ta awaria czujnika wywalenie checka to napewno tak. Tak czy siak dobrze zrobisz jak wymienisz ten czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253449
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przeczytałem Twój referat jestem po wymianie tych wszystkich wężyków ponieważ wcześniej komp pokazywał EGR

Ale auto w dalszym ciągu MULI smuga CZARNEGO dymy za nim po przy gazowaniu . Dzisiaj pojechałem znowu na kompa i pokazuje stałe ciśnienie 0.9 bara ,że turbina już pada podaje za mało powietrza i tak się zastanawiam czy to już koniec turbo i regeneracja. Kolektor dolotowy zasyfiony olejem

Jedyny plus to auto da się rozbujać nawet do 140 bez problemu, ale nie ma tej dynamiki już nie wiem co robić .No i nie jest to dym niebieski z wydechu tyko czarny. Może ktos się już spotkał z takimi obiawami

Co radzicie :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253142
Udostępnij na innych stronach

Uparles nie na tą turbine a mi sie wydaje ze jak nie wali olejem tak ze ubywa CI go to nie powinnienes z nią nic robic. Cisnienie 0,9 bara to nawet wiecej jak podaje ksiazka bo w tych silnikach jest przewidziane ze turbo daje 0,8 bara( tak podaje Etzold). Zastanawia mniejak ktos zdiagnozowal to cisnienie jakie daje turbo? Jak bylo mierzone kompem czy gdzies wpinany manometr?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253133
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie uparłem się wręcz mnie przeraża wymiana (regeneracja) już padłem rok temu na pompie a teraz turbo.

Z jednej strony tak auto zachowuje sie normalnie potrafi polecieć 150 żadnych błędów na kompie a z drugiej MULI i czarny dym a jak turbo by padło to by był niebieski poza tym 0.9 bar pokazuje stale a powinno zmieniać się w miarę zwiększania obrotów ? (chyba) może się mylę!!

Kompa koleś podpinał normalnie pod dźwignią ręcznego chyba TECH 2 im więcej o tym czytam tym bardziej głupieję

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253123
Udostępnij na innych stronach

Skoro podpinal pod OBD2 to sobie moze pomierzyc ale cisnienie w butach. Jest coprawda czujnik cisnienia doladwoania na kolektorze ale on nie jest miernikiem tylko ma wskazywac kiedy komuter ma wlaczyc zawor upustowy na WG turbiny. Mozesz ten czujnik wyczyscic ( taki maly plastikowy czarny jest przykrecany na jedna srubke no i oczewiscie ma wtykana wtyczke z kablami). Cisnienie sie bada manometrem i trzeb asie wpiac w uklad dolotowy( za turbina). Co do cisnienia to powinno si eznieniac ale lekko bo nad wszystkim ma wlasnie czuwac ECU z zaworem WG. To cisnienie 0,8 bara osiaga w okolicach 2000 obr. bo wczesniej spaliny nie maja sily napedzic tak tubiny zeby dawala tyle. Wydaje mi sie ze to wina czujnika skoro nawet na wolnych wykazuje 0,9 bara.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253097
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Spoko dzięki Ci

Spróbuję to sytuacja jest trochę dziwna niby padła a nie padła ,ale spróbuję

- zresztą perspektywa regeneracji przed urlopem i wydatek tyle kasy to chyba sobie mogę jeszcze strzelić w kolano.

Tylko mi powiedz czy jazda tak mało sprawnym autem nie zagraża mu w konsekwencji dalszego użytkowania ??

Nadmieniam ,że wyrosłem już z szalonej jazdy!

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253089
Udostępnij na innych stronach

Tylko mi powiedz czy jazda tak mało sprawnym autem nie zagraża mu w konsekwencji dalszego użytkowania ??

Nie powinno sie nic stac. Przeczysc ten czuunik co mowilem. On ma taki stozkowy wlot i tam tez mozesz jakas wykalaczka podlubac z ropa oczewiscie wszytsko czyscimy. Sprawdz jeszcze dla pewnosci silownik zaworu WG( ten co jest na turbinie i sie podpina wezyk podcisnienia), oczewiscie jeszcze wezyki jak i ten elektrozawor. Mozesz podmienic te elektozwory oraz ja jeszcze toszke im aplikowalem przez ten wezyk taka miksture( ropa + olej silnikowy) niczym to nie grozi ale jak sie ten elektrozawor gdzies zacinal bo byl zatarty to moze sie rozrusza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-253083
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mozesz podmienic te elektozwory oraz ja jeszcze toszke im aplikowalem przez ten wezyk taka miksture( ropa + olej silnikowy)

Nakombinowałem się strasznie powiem Ci ,że już znalazłem firmę która mi zregeneruje turbinę ale postanowiłem tak zrobić jak sugerowałeś -podmieniłem zaworki.

I dostał takiego kopyta aż strach już się odzwyczaiłem. Ten zworek koło turbiny, tak jak by nie pracował nie słychać było takiego tyrkotania.

Ale w dalszym ciągu w kolektorze dolotowym do głównego zaworu EGR jest trochę oleju może trochę więcej niż trochę. No i przy 140 zaświecił mi się Check ale to pewnie wina tego niesprawnego zaworka i pokazuje mi pewnie błąd EGR no i w dalszym ciągu dymi na czarno ale zobaczymy jetem na etapie ich czyszczenie Vallvolainem to zobaczymy jak wyjeżdżę paliwo.

Wielkie dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/2/#findComment-251988
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności