Gość Anonymous Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Mozesz podmienic te elektozwory oraz ja jeszcze toszke im aplikowalem przez ten wezyk taka miksture( ropa + olej silnikowy) Nakombinowałem się strasznie powiem Ci ,że już znalazłem firmę która mi zregeneruje turbinę ale postanowiłem tak zrobić jak sugerowałeś -podmieniłem zaworki. I dostał takiego kopyta aż strach już się odzwyczaiłem. Ten zworek koło turbiny, tak jak by nie pracował nie słychać było takiego tyrkotania. Ale w dalszym ciągu w kolektorze dolotowym do głównego zaworu EGR jest trochę oleju może trochę więcej niż trochę. No i przy 140 zaświecił mi się Check ale to pewnie wina tego niesprawnego zaworka i pokazuje mi pewnie błąd EGR no i w dalszym ciągu dymi na czarno ale zobaczymy jetem na etapie ich czyszczenie Vallvolainem to zobaczymy jak wyjeżdżę paliwo. Wielkie dzięki za pomoc Ja mam inny silnik, ale podobny problem tzn. nie jestem pewny czy zawór vac-out jest sprawny. Po wymontowaniu go z auta wdmuchyjąc powietrze zauważyłem, że powietrze przechodzi przez zaworek jakby był pusty w środku. Czy to normalne? Dodam, że jak podłączylem węzyki z pominięciem zaworu, auto było trochę słabsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-251954 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Diagnoza elektrozaworow - wyciągamy wężyk z VAC oraz z OUT zatykamy palcem OUT i ciągniemy (symulujemy pompe) ustami z Vac - zaworek powinien "terkotać" i zasysać powietrze z dolnej części (na zasadzie bezpieczeństwa gdy egr sie już otworzy a vac dalej ssie zaworek ma przepuszczać powietrze z dołu bo element który steruje jest już w maksymalnej pozycji). powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-251946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 zaworek powinien "terkotać" i zasysać powietrze z dolnej części (na zasadzie bezpieczeństwa gdy egr sie już otworzy a vac dalej ssie zaworek ma przepuszczać powietrze z dołu bo element który steruje jest już w maksymalnej pozycji). Tak mysle i mysle i nie moge sie domyslic jakiego bezpieczenstwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-250049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam, dziś turbo przestało doładowywać , nie mam pojęcia dlaczego. Nie da się rozpędzic pow. 3 tys obr i pow. 120 nie jedzie. Zrobiła się mułowata krowa. Pomocy, może ktoś wie czemu? Witam, w mojej astrze były takie same objawy.Byłem w serwisie-stwierdzili uszkodzenie elektrozaworu turbiny.Koszt w serwisie ok 750zł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-249742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Tak mysle i mysle i nie moge sie domyslic jakiego bezpieczenstwa. Wesoł - pompa podciśnienia to maszyna wyporowa i całkiem normalnym jest stosowanie zabezpieczeń by nie dopuścić do zniszczenia urządzeń podciśnieniowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-249737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 No nie wiem czy wiesz ale wlasnie w prozni bedzie lepiej pracowac znaczy sie lzej- zreszta jak kazdy odkurzacz ( choc inna zasada ssania). To tyrkotanie jest po to zeby utrzymac np zawor egr w odpowiedniej pozycji. Caly czas powtarzam ze te elementy jak EGR czy WG czy nawet i te nieszczesne "przepustnice" (klapy zawirowań) nie maja tylko dwóch pozycji - otwarta i zamknieta. EGr moze byc otwarty np w 10 % czy jak sobie ktos zyczy w 23% bo tak nim steruje komp. Podobnie jest z pozostalymi elementami. Na turbinie zawor WG czuwa aby turbina sie za badzo nie rozbujala i nie wpadla na wysokie obroty tak zeby sie rozpadla. WG dzial juz w dolnym zakresie (od 2tys. z haczykiem do konca obrotow silnika)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-249511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 A możecie Panowie opisać jak wyciągnąć zawór EGR aby go przeczyścić (Opel Zafira 20 DTI ) i gdzie jest przepływomierz, objawy są identyczne jak w przypadku mmmichal'a, dostał muła itp. Nie będzie problemu z całą operacją czyszczenia ponieważ już wiem jak to zrobić (szukajkę pomęczyłem trochę) a teraz Proszę Was abyście odpowiedzieli mi na te dwa małe pytania. 1 - jak wyciągnąć/zdemontować zawór EGR (stuknąć, pukąć, popchnąć czy jak? ) 2 - gdzie jest przepływomierz (tzw. przepływka) Pomóżcie jak najszybciej, jestem daaaleko od jakiegokolwiek serwisu, nie pytajcie gdzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-249171 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 A możecie Panowie opisać jak wyciągnąć zawór EGR aby go przeczyścić (Opel Zafira 20 DTI ) i gdzie jest przepływomierz, objawy są identyczne jak w przypadku mmmichal'a, dostał muła itp. Nie będzie problemu z całą operacją czyszczenia ponieważ już wiem jak to zrobić (szukajkę pomęczyłem trochę) a teraz Proszę Was abyście odpowiedzieli mi na te dwa małe pytania. 1 - jak wyciągnąć/zdemontować zawór EGR (stuknąć, pukąć, popchnąć czy jak? ) 2 - gdzie jest przepływomierz (tzw. przepływka) Pomóżcie jak najszybciej, jestem daaaleko od jakiegokolwiek serwisu, nie pytajcie gdzie Sorry ale lepiej sie nie zabieraj za to skoro takich podstaw nie znasz. Nie ma sensu opisywac wszystkiego poraz setny na pieciu forach i jeszcze wklejac zdjecia. Jedz do mechanika i mu powiedz ze auto zle chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-248926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Witam żeby nie zaśmiecać podłączę się do tego tematu. Czy jest na forum ktoś kto regenerował bądź kupił regenerowaną turbosprężarkę od TEGO sprzedawcy na Allegro? Firma znajduje się w Kożuchowie (woj. lubuskie, niedaleko Zielonej Góry), może ktoś mieszka w okolicy i zna tą firmę? Zamierzam kupić u tego sprzedawcy regenerowaną turbinę i chciałbym wiedzieć czy nie odwala fuszerki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-198308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Gwarancję daje 12 m-cy więc myślę, że nie powinieneś się obawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11927-turbospr%C4%99%C5%BCarka-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-197859 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.