Skocz do zawartości

OMEGA 2,2 DTI 2001r, kontrolka silnika + brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Czytałem na tym forum podobne tematy, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, więc opiszę mój problem.

Omega 2,2 DTI, 2001r, pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika i jak się świeci to całkowicie brakuje mocy do jakiś 3000 obrotów - powyżej 3000 turbina się załącza i wszystko działa poprawnie a kontrolka gaśnie. Oddałem do serwisu i pojawił się błąd P0400 /wadliwe działanie układu krytycznego, uszkodzenie EGRU. Wymieniłem więc cały zawór na nowy i nic nie pomogło. Oddałem kolejny raz do serwisu i wymienili lub sprawdzili następujące elementy:

- kontrola elektrozaworu EGR i jego zasilania i sterowania

- kontrola sterownika silnika, podmiana

- kontrola układu podciśnień sterowania elektrozaworami

- kontrola pracy turbiny i elektrozaworu turbiny

- kontrola przepływomierza, podmiana

- kontrola instalacji elektrycznej sterownika silnika

OCZYWIŚCIE NIC NIE POMOGŁO.

Macie może jeszcze jakieś pomysły co z tym zrobić lub do kogo oddać samochód w Warszawie żeby to zrobił?

 

Dzięki i pozdrawiam

Qba

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Właśnie miałem cosik podobnego w Omedze A 1992 rocznik hehehehe pomarańczowa kontrolka silnika + kontrolka ledwo swiecąca ładowania, następnie podczas jazdy zapaliło się większość kontrolek i autko zgasło :| powodem było: koniec szczotek w alternatorze, może masz to samo u mnie pomogło :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-251951
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Właśnie miałem cosik podobnego w Omedze A 1992 rocznik hehehehe pomarańczowa kontrolka silnika + kontrolka ledwo swiecąca ładowania, następnie podczas jazdy zapaliło się większość kontrolek i autko zgasło :| powodem było: koniec szczotek w alternatorze, może masz to samo u mnie pomogło :D

hej

raczej nie, bo samochód eleganckko odpala i świeci się tylko ta jedna kontrolka. w dodatku od 3000 obrotów wszystko elegancko działa i samochód normalnie jedzie. nie mam pojęcia co to może być.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-251875
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

u mnie zapalała się na wolnych obrotach. po przejechaniu kawałek na wyższych obrotach gasła. sprawdziłem czujniki podciśnienia, była uszkodzona gumka łącząca czujnik z rurką .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-248840
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Jestem tutaj nowy , więc na poczatek pozdrawiam wszystkich

 

Kupiłem Vectre z 2001r z motorem 2.2 dti i też mam podobny problem

zapala się ta nieszczęsna kontrolka z symbolem silnika i motor traci moc

 

zatrzymałem samochód i sama zgasła ale wczoraj zapaliłasię i nie pomogło jedynie zgaszenie silnika i ponowny rozruch - dopiero gdy troche ostygł silnik pracował normalnie

 

jeszcze jedno : gdy straciła moc na obrotomierzu wskazówka spadła do zera

 

 

gdzie szukać na to lekarstwa :D??

 

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-244686
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Miałem podobny problem w trakcie jazdy silnik wskoczył mi w tryb awaryjny prędkościomierz spał mi na 0 i niemogłem rozwinąć prędkości większej niż 60km/h. Przyczyna zdiagnozowana była taka; padł czujnik ułożenia wału oraz czujni przepływu powietrza.

 

grzywak

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-243731
Udostępnij na innych stronach

czech79 masz vectre to pisz w dziale vectry

 

w Twoim przypadku (masz diesla)

tylko podlaczenie pod komputer diagnostyczny naprowadzi Cie na usterke

bez tego to mozna isc do wrozki i z kart powrozyc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-243730
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam,

 

Miałem podobny problem został zdiagnozowany tak:

- uszkodzony czujnik ułożenia wału,

- uszkodzony przepływomierz powietrza.

Diagnozy dokonałem na kompie lecz przy takich objawach mogą być inne skutki dlatego należy dokonac sprawdzenia na kompie. Ps. posiadam silnik 2.2DTI.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-209666
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja co prawda mam benzyniaka, ale mialem podobny problem: zapalała sie kontrolka, silnik przechodził w tryb awaryjny,odcięcie mocy i kaplica. Diagnoza - nieprawidlowe wskazanie pedału przyśpieszenia. Żeby nie było nieporozumień- wymiana pedału nic nie dała. Ostatecznie okazało się, że doszlo do uszkodzenia sterownika. Naprawy nie przynosiły rezultatu i w końcu zalatwilem sobie nowy sterownik. Problemy się skończyły ( ??? )

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-202922
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytałem na tym forum podobne tematy, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, więc opiszę mój problem.

Omega 2,2 DTI, 2001r, pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika i jak się świeci to całkowicie brakuje mocy do jakiś 3000 obrotów - powyżej 3000 turbina się załącza i wszystko działa poprawnie a kontrolka gaśnie. Oddałem do serwisu i pojawił się błąd P0400 /wadliwe działanie układu krytycznego, uszkodzenie EGRU. Wymieniłem więc cały zawór na nowy i nic nie pomogło. Oddałem kolejny raz do serwisu i wymienili lub sprawdzili następujące elementy:

- kontrola elektrozaworu EGR i jego zasilania i sterowania

- kontrola sterownika silnika, podmiana

- kontrola układu podciśnień sterowania elektrozaworami

- kontrola pracy turbiny i elektrozaworu turbiny

- kontrola przepływomierza, podmiana

- kontrola instalacji elektrycznej sterownika silnika

OCZYWIŚCIE NIC NIE POMOGŁO.

 

Właściwie zrobili wszystko co zrobić należało, pytanie czy aby faktycznie się przyłożyli wszak, serwis to serwis. Sam walczyłem z kilkoma Opelkami z tym błędem z różnym skutkiem i wiem że problem czasami bywa nad wyraz złożony, ten rodzaj błędu przyczepił się Oplowskim silnikom jak przysłowiowy ,,rzep psiego ogona". Tak dla przykładu Oplowska instrukcja

 

P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego

Sprawdzanie: przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem

 

Zapłon WYŁ

Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:

Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin

Zapłon ZAŁ

Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:

Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2 & Masa wymagana wartość powyżej 11 V

 

Zapłon WYŁ

Podłącz lampkę kontrolną ( 3 W) i miernik uniwersalny równolegle i zmierz kąt największego wzniosu krzywki, podczas którego nie powoduje ona wzniosu popychacza między następującymi zaciskami:

Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2 &

Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 1

Silnik pracuje na biegu jałowym

Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć:

Test zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji gazu wylotowego (EGR)

Wciśnij klawisz programowalny NIEAKTYWNY

 

Wskazówka:

Kiedy występuje żądanie wyłączenia lampki probierczej, nie jest ona całkowicie wyłączona, a jedynie przygaszona.

wartość wymagana 4,5 ... 5,5 %

 

Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna

 

Zapłon WYŁ

Podłączyć wtyk wiązki przewodów do:

Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin

Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu:

Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego

Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego

Silnik pracuje

Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć:

Test zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji gazu wylotowego (EGR)

Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego komponentu

 

Czy pompa podciśnieniowa wykazuje wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar)?

 

Wstępna Kontrola Diagnostyczna (Kontrola Wizualna)

 

Sprawdź układ wlotowy/ładunkowe przewody powietrzne pod kątem przecieków (wtórne powietrze, porowatość i zatory)

 

Sprawdź: komponenty pneumatyczne

Zapłon WYŁ

Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu:

Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania

Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania

Silnik pracuje na biegu jałowym

Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć:

Test zaworu elektromagnetycznego regulacji ciśnienia ładowania

Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego komponentu

 

Czy pompa podciśnieniowa wykazuje wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar ?

 

Sprawdź: komponenty pneumatyczne

 

Zapłon WYŁ

Dokręć szczelnie następujące połączenia podciśnienia (od strony przewodu)

Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania

Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu:

Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego

Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego

Silnik pracuje na biegu jałowym

Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć:

Test zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji gazu wylotowego (EGR)

Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego

 

Czy pompa podciśnieniowa wykazuje wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar)? komponentu

 

Sprawdź: komponenty pneumatyczne

 

 

Zapłon WYŁ

Dokręć szczelnie następujące połączenia podciśnienia (od strony przewodu)

Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego

Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu:

Próżniowe urządzenie nastawcze - zawór kontroli poziomu zawirowania

Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do:

Próżniowe urządzenie nastawcze - zawór kontroli poziomu zawirowania

Silnik pracuje na biegu jałowym

Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć:

Test zaworu elektromagnetycznego regulacji poziomu zawirowania

Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego komponentu

 

Mechaniczne sprawdzenie funkcji

 

Zapłon ZAŁ

Silnik pracuje na biegu jałowym

Pedał gazu nie przyciśnięty

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Przepływomierz powietrza

Wartość więcej niż 350 mg/suw

 

 

Mechaniczne sprawdzenie funkcji

 

Silnik pracuje na biegu jałowym

Pedał gazu nie przyciśnięty

Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego

Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar).

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Przepływomierz powietrza

Wartość mniej niż 350 mg/suw

 

Mechaniczne sprawdzenie funkcji

Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:

Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania

Silnik pracuje

Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar).

Podnieść prędkość obrotową silnika do 3000 obr/min

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Ciśniemnie ładowania

Wartość wymagana więcej niż 1,2 bar

Zapłon WYŁ

Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:

Próżniowe urządzenie nastawcze - zawór kontroli poziomu zawirowania

Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar).

Wartość Czy drążek sterujący zaworu porusza się?

Myślę ta lektura/chociaż to tylko część procedury/ przybliżyła co nieco problem złożoności tego błędu, chociaż błąd z opisu wydaje się prosty - wymienić EGR i problem zniknie, niestety nie zawsze tak bywa. Czasami właściciel auta i mechanik mają auta dość, czyli sprzedaż i niech martwi się kto inny.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-202869
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności