Gość Anonymous Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Witam Czytałem na tym forum podobne tematy, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, więc opiszę mój problem. Omega 2,2 DTI, 2001r, pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika i jak się świeci to całkowicie brakuje mocy do jakiś 3000 obrotów - powyżej 3000 turbina się załącza i wszystko działa poprawnie a kontrolka gaśnie. Oddałem do serwisu i pojawił się błąd P0400 /wadliwe działanie układu krytycznego, uszkodzenie EGRU. Wymieniłem więc cały zawór na nowy i nic nie pomogło. Oddałem kolejny raz do serwisu i wymienili lub sprawdzili następujące elementy: - kontrola elektrozaworu EGR i jego zasilania i sterowania - kontrola sterownika silnika, podmiana - kontrola układu podciśnień sterowania elektrozaworami - kontrola pracy turbiny i elektrozaworu turbiny - kontrola przepływomierza, podmiana - kontrola instalacji elektrycznej sterownika silnika OCZYWIŚCIE NIC NIE POMOGŁO. Macie może jeszcze jakieś pomysły co z tym zrobić lub do kogo oddać samochód w Warszawie żeby to zrobił? Dzięki i pozdrawiam Qba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Właśnie miałem cosik podobnego w Omedze A 1992 rocznik hehehehe pomarańczowa kontrolka silnika + kontrolka ledwo swiecąca ładowania, następnie podczas jazdy zapaliło się większość kontrolek i autko zgasło powodem było: koniec szczotek w alternatorze, może masz to samo u mnie pomogło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-251951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Właśnie miałem cosik podobnego w Omedze A 1992 rocznik hehehehe pomarańczowa kontrolka silnika + kontrolka ledwo swiecąca ładowania, następnie podczas jazdy zapaliło się większość kontrolek i autko zgasło powodem było: koniec szczotek w alternatorze, może masz to samo u mnie pomogło hej raczej nie, bo samochód eleganckko odpala i świeci się tylko ta jedna kontrolka. w dodatku od 3000 obrotów wszystko elegancko działa i samochód normalnie jedzie. nie mam pojęcia co to może być.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-251875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 u mnie zapalała się na wolnych obrotach. po przejechaniu kawałek na wyższych obrotach gasła. sprawdziłem czujniki podciśnienia, była uszkodzona gumka łącząca czujnik z rurką .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-248840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Witam Jestem tutaj nowy , więc na poczatek pozdrawiam wszystkich Kupiłem Vectre z 2001r z motorem 2.2 dti i też mam podobny problem zapala się ta nieszczęsna kontrolka z symbolem silnika i motor traci moc zatrzymałem samochód i sama zgasła ale wczoraj zapaliłasię i nie pomogło jedynie zgaszenie silnika i ponowny rozruch - dopiero gdy troche ostygł silnik pracował normalnie jeszcze jedno : gdy straciła moc na obrotomierzu wskazówka spadła do zera gdzie szukać na to lekarstwa ?? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-244686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Witam, Miałem podobny problem w trakcie jazdy silnik wskoczył mi w tryb awaryjny prędkościomierz spał mi na 0 i niemogłem rozwinąć prędkości większej niż 60km/h. Przyczyna zdiagnozowana była taka; padł czujnik ułożenia wału oraz czujni przepływu powietrza. grzywak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-243731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 czech79 masz vectre to pisz w dziale vectry w Twoim przypadku (masz diesla) tylko podlaczenie pod komputer diagnostyczny naprowadzi Cie na usterke bez tego to mozna isc do wrozki i z kart powrozyc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-243730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam, Miałem podobny problem został zdiagnozowany tak: - uszkodzony czujnik ułożenia wału, - uszkodzony przepływomierz powietrza. Diagnozy dokonałem na kompie lecz przy takich objawach mogą być inne skutki dlatego należy dokonac sprawdzenia na kompie. Ps. posiadam silnik 2.2DTI.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-209666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Ja co prawda mam benzyniaka, ale mialem podobny problem: zapalała sie kontrolka, silnik przechodził w tryb awaryjny,odcięcie mocy i kaplica. Diagnoza - nieprawidlowe wskazanie pedału przyśpieszenia. Żeby nie było nieporozumień- wymiana pedału nic nie dała. Ostatecznie okazało się, że doszlo do uszkodzenia sterownika. Naprawy nie przynosiły rezultatu i w końcu zalatwilem sobie nowy sterownik. Problemy się skończyły ( )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-202922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toldek1 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 WitamCzytałem na tym forum podobne tematy, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, więc opiszę mój problem. Omega 2,2 DTI, 2001r, pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika i jak się świeci to całkowicie brakuje mocy do jakiś 3000 obrotów - powyżej 3000 turbina się załącza i wszystko działa poprawnie a kontrolka gaśnie. Oddałem do serwisu i pojawił się błąd P0400 /wadliwe działanie układu krytycznego, uszkodzenie EGRU. Wymieniłem więc cały zawór na nowy i nic nie pomogło. Oddałem kolejny raz do serwisu i wymienili lub sprawdzili następujące elementy: - kontrola elektrozaworu EGR i jego zasilania i sterowania - kontrola sterownika silnika, podmiana - kontrola układu podciśnień sterowania elektrozaworami - kontrola pracy turbiny i elektrozaworu turbiny - kontrola przepływomierza, podmiana - kontrola instalacji elektrycznej sterownika silnika OCZYWIŚCIE NIC NIE POMOGŁO. Właściwie zrobili wszystko co zrobić należało, pytanie czy aby faktycznie się przyłożyli wszak, serwis to serwis. Sam walczyłem z kilkoma Opelkami z tym błędem z różnym skutkiem i wiem że problem czasami bywa nad wyraz złożony, ten rodzaj błędu przyczepił się Oplowskim silnikom jak przysłowiowy ,,rzep psiego ogona". Tak dla przykładu Oplowska instrukcja P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego Sprawdzanie: przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem Zapłon WYŁ Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z: Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin Zapłon ZAŁ Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami: Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2 & Masa wymagana wartość powyżej 11 V Zapłon WYŁ Podłącz lampkę kontrolną ( 3 W) i miernik uniwersalny równolegle i zmierz kąt największego wzniosu krzywki, podczas którego nie powoduje ona wzniosu popychacza między następującymi zaciskami: Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2 & Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 1 Silnik pracuje na biegu jałowym Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć: Test zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji gazu wylotowego (EGR) Wciśnij klawisz programowalny NIEAKTYWNY Wskazówka: Kiedy występuje żądanie wyłączenia lampki probierczej, nie jest ona całkowicie wyłączona, a jedynie przygaszona. wartość wymagana 4,5 ... 5,5 % Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna Zapłon WYŁ Podłączyć wtyk wiązki przewodów do: Y4 Zawór Elektromagnetyczny - Recyrkulacja Spalin Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu: Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do: Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego Silnik pracuje Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć: Test zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji gazu wylotowego (EGR) Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego komponentu Czy pompa podciśnieniowa wykazuje wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar)? Wstępna Kontrola Diagnostyczna (Kontrola Wizualna) Sprawdź układ wlotowy/ładunkowe przewody powietrzne pod kątem przecieków (wtórne powietrze, porowatość i zatory) Sprawdź: komponenty pneumatyczne Zapłon WYŁ Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu: Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do: Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania Silnik pracuje na biegu jałowym Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć: Test zaworu elektromagnetycznego regulacji ciśnienia ładowania Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego komponentu Czy pompa podciśnieniowa wykazuje wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar ? Sprawdź: komponenty pneumatyczne Zapłon WYŁ Dokręć szczelnie następujące połączenia podciśnienia (od strony przewodu) Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu: Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do: Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego Silnik pracuje na biegu jałowym Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć: Test zaworu elektromagnetycznego recyrkulacji gazu wylotowego (EGR) Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego Czy pompa podciśnieniowa wykazuje wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar)? komponentu Sprawdź: komponenty pneumatyczne Zapłon WYŁ Dokręć szczelnie następujące połączenia podciśnienia (od strony przewodu) Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego Odłacz przewód podciśnienia od następującego komponentu: Próżniowe urządzenie nastawcze - zawór kontroli poziomu zawirowania Podłącz pompę próżniową MKM-667 (od strony przewodu) do: Próżniowe urządzenie nastawcze - zawór kontroli poziomu zawirowania Silnik pracuje na biegu jałowym Wybrać na testerze diagnostycznym test elementów nastawczych oraz włączyć: Test zaworu elektromagnetycznego regulacji poziomu zawirowania Stosuj klawisze programowalne do zaktywowania odnośnego komponentu Mechaniczne sprawdzenie funkcji Zapłon ZAŁ Silnik pracuje na biegu jałowym Pedał gazu nie przyciśnięty Tester diagnostyczny parametr listy danych Przepływomierz powietrza Wartość więcej niż 350 mg/suw Mechaniczne sprawdzenie funkcji Silnik pracuje na biegu jałowym Pedał gazu nie przyciśnięty Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do: Próżniowy element nastawczy - zawór recyrkulacji gazu wylotowego Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar). Tester diagnostyczny parametr listy danych Przepływomierz powietrza Wartość mniej niż 350 mg/suw Mechaniczne sprawdzenie funkcji Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do: Próżniowy element nastawczy - zawór regulacyjny ciśnienia ładowania Silnik pracuje Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar). Podnieść prędkość obrotową silnika do 3000 obr/min Tester diagnostyczny parametr listy danych Ciśniemnie ładowania Wartość wymagana więcej niż 1,2 bar Zapłon WYŁ Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do: Próżniowe urządzenie nastawcze - zawór kontroli poziomu zawirowania Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -70 KPa ( -0,7 bar) a -100 KPa ( -1 bar). Wartość Czy drążek sterujący zaworu porusza się? Myślę ta lektura/chociaż to tylko część procedury/ przybliżyła co nieco problem złożoności tego błędu, chociaż błąd z opisu wydaje się prosty - wymienić EGR i problem zniknie, niestety nie zawsze tak bywa. Czasami właściciel auta i mechanik mają auta dość, czyli sprzedaż i niech martwi się kto inny. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12074-omega-22-dti-2001r-kontrolka-silnika-brak-mocy/#findComment-202869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.