Gość Mariusz_760301 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Nieprawda da sie zdiagnozowac przez sprawdzenie jego otwarcia w ilu % jest otwarty. Tak, ale jego % otwarcia jest wynikową kilku rzeczy np. pracy elektrozaworów podciśnieniowych, pracy pompy vacuum (podciśnienia) a nawet pracy przepływościomierza bo przecież to komputer poprzez niego sprawdza czy EGR jest dobrze otwarty. (Tak więc na 100% nigdy nie stwierdzisz czy to EGR póki go nie zdemontujesz). Otwierający się EGR powoduje to, że na przepływce musi pojawić się mniejszy strumień powietrza i to właśnie w ten sposób komp. wyświetla błędy - co wcale nie oznacza, że EGR padł. Dużo osób wymieniając EGRa uzyskuje poprawę na kilka miesięcy bo nie usuwa przyczyny ( np. pompa vacuum lub elektrozawory) tylko skutki. Tak więc gdy mamy błędy EGRa powinniśmy jeszcze przejrzeć cały układ podciśnieniowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-251344 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Powiem Ci tak: moje auto chodzilo okej. Nic sie niedzialo. Kolega prowadzi wlasny warsztat samochodowy no wiec zakupil sprzecik do diagnozowania taki za 10 tys zl. ( taki diagnoskop do wiekszosci aut) Podpinalismy sie pod moja astre i na wolnych obrotach wykazywalo 11% otwarcia EGRa. Po przeczyszczeniu bylo 0%. W sumie roznicy nie odczulem po czyszczeniu bo to byla dopiero faza poczatkowa zacinania sie egra. Tak zgadzam sie ze nie jest to pomiar dokladny ale mnirjwiecej da sie ocenic czy jest sprawny czy jest podejrzenie ze moze bruździć ten zawor. Mozna porownac parametry z tymi wzorcowymi i tez moze sie nasunac jakis wniosek. Elektronika silnikow jest tak skonstruowana ze jezeli jakis czujnik padnie to czasami jego role moze przejac inny i podawac wartosci przyblizone a do tego jeszcze sa mapy zapisane oraz wartosci pracy silnika wczesniej pracujacego. Cos jak w teraz tych nowych autach wprowadzano( nie wiem czy sie to przyjelo i w jakich markach) ze np zarowki tylnych lamp jak sie przeplaila jedna to druga przejmowala jej obowiazki- mozna przeicez przez zarowke od stopu puscic nie 12V ale np 6V i bedzie swieic jak postojowka albo puszczac pulsacyjny prad i juz mamy kierunkowskaz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-251292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 . pompa vacuum lub elektrozawory) tylko skutki. Oczywiście w pełni się z tobą zgadzam! A juz myślałem ze na forum brak uczestników którzy potrafią to logicznie wytłumaczyć! EGR-zamyka sie i otwiera w zależności od obciażenia prędkości itp. A elektrozawory otwierają podciśnienie elementów wykonawczych .czyli EGR -przepustnicy i turbo! Jak juz wspomniałeś ważne tu jest podciśnienie wytwarzane przez pompę VACU. jezeli ona jest juz słabej kondycji to mamy efekty swiecenia tej kontrolki z silniczkiem! Sprawna pompa Vac musi podawać 0,6-09.mbar.i nie powinna spaśc poniżej wartości 0,6mbara. Do sprawdzenia służy wacuometr .Jak juz kiedyś wspomniałem o tym mierniku! koszt nie duży a samemu możemy zdiagnozować pompę! http://img397.imageshack.us/my.php?image=410358006yy0.jpg Więc slusznie tu piszesz ! Większośc wydatków i to bardzo wysokich !bo taki egr elektroniczny to koszt 1200zł elektrozawór to 400zł. itp. Wydawane sa pochopnie !! bo problem jest gdzie indziej!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-251231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 No tak ale nie wielu jest pasjonatów ,których tak kręcą naprawy aut tak jak was . A już w szczególności dezeli lub elektroniki samochodowej . Większość ludzi użytkuje i tylko jak się pojawi jakiś problem to szukają pomocy ,ponieważ nie chcą się narazić na koszmarne koszty. Sam ostatnio przerabiałem temat turbiny i już byłem umówiony na regenerację a okazało się ,że dzięki forum podmieniłem zaworki i śmiga jak nowe. Ale to dzięki wam panowie ,człowiek się uczy przez całe życie jak to mówią. pozdrawiam i dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-250709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 czy słyszał ktoś o jakimś zakładzie zajmującym się regeneracją zaworów egr na terenie mazowsza? zależy mi aby ktoś robił to profesjonalnie, a nie w domowym garażu na zasadzie przemycia benzyną i popsiukania WD-40   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-249532 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gringoo_zg Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Znalazłem coś takiego na allegro: http://www.allegro.pl/item413093892_recyrkulator_spalin_zawor_recyrkulacji_egr_opel.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-249530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 tez to znalazłem i dzwoniłem. wysyłają nawet swoje zawory jako pierwsi pod warunkiem, że wpłaci się kaucje 200zł a w momencie gdy odeślesz swój zwracają. ciągle mam dylemat czy to w 100% egr???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-249516 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Ja swojego Astrolota oddaje do elektromechanika żeby przeczyścił zawory, 1 na 2 wystarczy wyczyścić, czy to coś da nie wiem, zobaczymy. Po przeczytaniu tego co napisali poprzednicy zaczynam się zastanawiać czy aby u mnie problem tkwił tylko w EGR czy jak było nadmienione to tylko skutek innego problemu. Chociaż samochód był podpinany 2 u dwóch różnych elektromechaników i obaj twierdzą to samo - problem z zaworem EGR. A co do problemu admich-a to nie kojarzy mi się żeby sam EGR utrudniał start i powodował dymienie na biało. W moim przypadku ( oraz w kilku innych) pojawia sie kontrolka "samochodu z kluczykiem" przy 3000 obr/min , podjeździe pod górkę, oraz wyraźny spadek mocy. Ostatnio u mnie kontrolka zapala się także chwilę po odpaleniu silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-249481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Cześć! ja kupiłem nowy zawór EGR firmy GM na allegro od gościa z Częstochowy za 220zł. Może to sie bardziej opłaca niz regenerowny? link http://www.allegro.pl/item410373352_410373352.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12112-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-jakiee-objawy-awarii/page/2/#findComment-249378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.