Skocz do zawartości

Opinie na temat silnikow z astry 2 OPC, spalanie itd


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Znalazlem opinie w necie na temat silnika 160KM ze nie jest rewelacyjny,

Chcialbym sie dowiedziec jak to jest naprawde, takze o silniku 190KM albo 200 jak kto woli :(

Jakie macie spalanie przy jakiej jezdzie?

Ten 190KM jest taki sam jak astrze coupe?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z oznaczenia wynika ze ten z20let jest taki sam jak z20let w astrze coupe. Tyle ze roznia sie wykresem krzywej momentu obrotowego, gdzie ten z astry opc wypada lepiej. Nie wiem kto Ci takich glupot nakladl do glowy ze ten 160 konny jest kiepski. Mam taki u siebie i jest jak dla mnie rewelacyjny. Spalanie ma sporo mniejsze niz ten 190 konny (mi pali w trasie 65% miasto 35% 6,7-9 litrow przy malo oszczednej jezdzie) w tym 190 konnnym trudno zejsc ponizej 10-11 litrow. Pozatym X20XER daje duzo lepsze mozliwosci rozwojeowe niz Z20LET (chodzi o modyfikacje), czyli mozliwy przyrost mocy w stosunku do seryjnej bez zmieniania gratow w srodku. Wynika to z tego ze X20XER ma zakute tloki, korbowody, glowice i pare innych pierdol ktore wplywaja na jego wytrzymalosc i trwalosc.

Zreszta jak poszukasz jeszcze troche to zauwazysz ze rajdowki budowane na bazie astry opc sa jedynie z silnikami 160 konnymi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251334
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A powiedz mi przy gdzie ma moment ten 160KM bo chyba gdzies wysoko?

 

Lubie dynamiczna jazde wiec trzeba bedzie na obrotach trzymac i spalanie pojdzie w góre...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251315
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie jedynie co do spalania LETa bo kolega ma i mu pali jak sobie mknie po autobanie 7,5 L W zasadzie to kazde auto o przyzwoitej pojemnosci bedzie palic niewiele na autosce. W miescie przy takze spokojnej jezdzie pali okolo 10-11 L a wieczorna jazda z kolesiami juz spali 16-17 a nawet 19L. W zasadzie to LET ma sprawniejszy silnik bo jest na turbo i wolnossaca jednostka nie powinna spalic mniej- oczewiscie jadac podobnym stylem i predkoscia. Jednak LET kusi strasznie i dlatego wychodzi nieco wiecej ale radosc z jazdy jest.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251289
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A powiedz mi przy gdzie ma moment ten 160KM bo chyba gdzies wysoko?

 

Lubie dynamiczna jazde wiec trzeba bedzie na obrotach trzymac i spalanie pojdzie w góre...

Fabrycznie moment jest w przedziale 4100 a 4300, tyle ze po niewielkich przerobkach u mnie jest na 3200 a wiec nizej niz w x20xev i nie trzeba go krecic wysoko. Co do leta to duzych modow z nim nie zrobisz bo ograniczaja to skutecznie aluminiowe tloki, szacuje sie ze mozna z niego wycisnac do +30-40 KM bez zmieniania gratow. No ale jak ktos woli isc na latwizne to moze wziac leta i nie bawic sie w dlubanie, tyle ze jak ktos woli dlubac to wybierze x20xer. Roznica w tych silnikah jest taka ze w zamysle byly robione do czego innego. XER ma krzywa mocy i momentu rodem z rajdowych aut i do tego byl przewidziany a let nie byl przewidziany do startow w rajdach tylko do uzytkowania na codzien.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251259
Udostępnij na innych stronach

No tak ale łatwiej i taniej jest wymienic tloki w LET niz do X20XER dokladac turbo. A i tloki nie musza byc wcale zeliwne bo sa tez specjalne tloki do LETa aluminiowe ktore daja spokojnie mozliwosc tuningowania go. TAKIE tloki daj mozliwosc podniesienia mocy do 260 KM choc sa kute. Koniecznie jeszcze trzeba wymienic sruby na korbach na np ARP (jesli moc bedzie powyzej (260 choc zaleca sie juz wczesniej) oraz dolozyć natrysk oleju na denka tlokow. Jeszcze dodam ze kolega z forum QP ma najszybsza i najmocniejsza QP turbo w Polsce bo ma 384 KM

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251211
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mysle ze podnoszenie mocy nie bedzie mnie za bardzo interesowalo 160KM powinno wystarczyc, pewnie i tak sie zabije :wink:

 

Bardziej bym chcial jezdzic przyjemniej i elastyczniej czyli pytanie do marcinpsk.

Jak poprawiles ten moment?

Z tego co kojarze to masz gaz zalozony... ile wiecej spala?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251205
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moment poprawilem zmieniajac kolektor dolotowy na taki od c18xe oraz dedykowany uklad dolotowy dbilas. Kolektor i ten dolot sprawily ze krzywa momentu od 1100-1200 idzie ostro w gore (jak w dieslach albo turbobenzynach) i prawie do max (roznica kolo 20 Nm z max momentem) a to za sprawa tego ze kolektor z c18xe ma stala dlugosc a seryjny nie dosc ze ma zmienna dlugosc to w dodatku ma cholerne zwezenie zaraz za przepustnica co jest niekorzystne przy nizszych obrotach.

Obecnie poluje na kolektordolotowy dbilasa ktory gwarantuje przyrost kolo 30 KM z samego kolektora.

 

Moj wykres jest bardzo podobny do tego wykresu podobnie zmodyfikowanego x20xev (tyle ze wartosci wyzsze mam ale krzywe podobne):

 

http://img179.imageshack.us/img179/7540/image01ta7.jpg

 

Jak znadjde swoj ostatni pomiar to wrzuce skana.

 

Gazu mi pali okolo 11 litrow. Tylko ciezko wystroic ten silnik ze wzgledu na hardcorowe walki ktore maja ponad 290 st. Ale da sie to zrobic, kwestia checi umiejetnosci i troche czasu.

A z tymi 160 koniami to mysle ze predzej czy pozniej zaczniesz dlubac bo zawsze moznaby miec wiecej KM.

 

[ Dodano: Pon Sie 04, 2008 21:50 ]

Jak bedziesz mial kupowac opc to przede wszystkim nie sugeruj sie cena bo jedne sa po 16 tys a drugie po 25 i niby to samo. Pamietaj tylko ze dobrego auta nikt nie sprzeda za grosze. Jakbys mial jeszcze jakies pytania to sluze zawsze pomoca.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251193
Udostępnij na innych stronach

Konie koniami ale i tam nie mialbys szans z silnikiem 1.8 turbo w golfie 4 ktory ma tylko 150 KM. Nie liczy sie moc max tylko rozklad mocy a raczej momentu obrotowego w zakresie obrotow od jalowego do maxa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251163
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

I tu kolego sie bardzo ale to bardzo pomyliles. Tak sie sklada ze mialem okazje sie przedwczoraj zlapac z takim golfem o jakim mowisz bo gosciu podjechal pod zlot gsi i uparcie szukal sobioe przeciwnika i trafil akurat na mnie na swiatlach jak sie w powrotna droge zabieralem i pomyslalem czemu nie. I jakos o dziwo baty dostal ze az milo. Na dystansie od swiatel do swiatel (jakies 200-300 m) zostal wyprzedzony o 3/4 dl auta. Dodam ze mialem bagaznik zaladowany na full i w 2 osoby jechalem i na wylaczonej kontroli trakcji co i tak spowodowalo lekkie opoznienie startu bo kola troche zaboksowaly na asfalcie zanim auto wystrzelilo jak z procy. Koles w golfie byl sam wiec dodatkowo auto mial lzejsze.

Wiec prosze nie rozsiewaj plotek ze 150 konny golf albo audi a3 z silnikiem 1,8T jest w stanie zloic astre opc z silnikiem x20xer bo to mit straszny ktory nie trudno bylo obalic.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12217-opinie-na-temat-silnikow-z-astry-2-opc-spalanie-itd/#findComment-251148
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności