Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

tak to można nazwać i u mnie znajdował się na tej opornicy i miał kształt centymetrowego wałka zamieniłem na termik w wyglądający jak identycznie dioda mało tego są opinie również na tym forum, ze można ten niedziałający zewrzeć i działa , ja wymieniłem i od miesiąca działa bez zarzutu :wink: ale zaznaczam,, :roll: mnie wentylator działał tylko na 4 biegu :roll::mrgreen:

Wydaje mi się że jak termik się zapasuje to nie działa w ogóle wentylator. No chyba że na 4 biegi nie idzie zasilanie przez ten termik !!??

Pewnie że można go zmostkować. I będzie działać! Ale lepiej założyć nowy.

 

No dobrze, a jak to jest z tymi dmuchawami??

Działają u mnie wszystkie biegi, ale mam wrażenie, że powietrze leci jakby chciało, a nie mogło....

Coś zatkane, przytkane, jakieś inne nieprawidłowości??

 

A filtr przeciwpyłkowy sprawdzałeś, może masz zawalony i niema skąd ciągnąć powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329293
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

na 4 biegu podawane jest pełne napięcie , nie leci ani przez termik ani przez oporniki

 

też mi się zdarzyło naprawiać

http://forum.opel24.com/wymiana-filtru-pylkowego-i-naprawa-wentylatora-vt3435.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329289
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

na 4 biegu podawane jest pełne napięcie , nie leci ani przez termik ani przez oporniki

Tak że przez oporniki nie idzie to zrozumiałe bo potrzebna jest pełna moc.

Ale po co dawać termik skoro na 4 biegu sie przez niego nie puszcza silnika ! Mojim zdaniem bez sens !!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329288
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A filtr przeciwpyłkowy sprawdzałeś, może masz zawalony i niema skąd ciągnąć powietrza

No nie sprawdzal.

To teraz pytanie laika, gdzie to jest, jak to wyjąć??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329287
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

na 4 biegu podawane jest pełne napięcie , nie leci ani przez termik ani przez oporniki

Tak że przez oporniki nie idzie to zrozumiałe bo potrzebna jest pełna moc.

Ale po co dawać termik skoro na 4 biegu sie przez niego nie puszcza silnika ! Mojim zdaniem bez sens !!

Termik ma wartość około 150 C, czyli fajczy się jak temperatura przekroczy 150 C.

Nie jest on po to by regulować temperaturę nawiewu ani jej zabezpieczać, bo niby skąd w nawiewie ma się wziąć 150C :wink:

 

Ale jak prąd leci przez oporniki ( u mnie były to takie druciane spręzynki) to te oporniki się nagrzewają, a są blisko papierowego filtra. Wystarczy że taki drucik zwietrzeje, zwiększy swój opór, zacznie się nagrzewać i fiuuu żar pójdzie na filtr .

 

i przed tym zabezpiecza termik (bezpiecznik termiczny odcina jezeli temperatura w pobliżu robi się niebezpieczna)

 

 

A jak na 4 biegu prąd nie leci przez oporniki , to się nie nagrzewają, więc termik nie ma czego zabezpieczać.

 

 

Tyle teoria i logika, a praktyka pokazuje że ..... na 4 biegu prąd przez termik nie leci :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329285
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

są dwa typy: kwadratowy i prostokątny (przynajmniej są zbliżone do tych kształtów).

 

Do odkręcania schowka potrzebujesz torx 25 - 3 śruby na dole i 3 u góry, wyciągasz odpinasz przewody od lampki. W głębi po lewej stronie będzie taka czarna pucha, spotkałem 2 rodzaje zamknięć tych puszek na spinki metalowe i śrubki 5,5mm. Jeżeli masz na spinki to weź płaski śrubokręt i wkładaj i podważaj je od boku zakłada sie je bez problemu wsuwając na miejsce, A jeżeli na śrubki to weź nasadkę 5,5 i poodkręcaj. Nie wiem czy na pewno ale w obydwóch wersjach są jeszcze takie plastikowe zaczepy u góry puszki i na jej dole-podważyć i wyjdzie bez problemu. Po odkreceniu odgiąć na bok maxymalnie pokrywę i wyciągnąć filtr. Żeby założenie było takie łatwe jak wyjecie...

Teraz bierzemy filtr w ręce, strzałką do kabiny i z jednej strony są takie nacięcia i wałśnie w miejscu tych naciec załamujemy filtr dość mocno oczywiście bez przesady żeby sie nie podarł:mrgreen: i zaczynamy wkładanie filtra. Początek będzie ciężki ale dasz rade. Musisz go wsuwać równomiernie żeby sie nie pogiął w środku!! jak ciężko wchodzi to znaczy ze już na samym początku "nie wszedł w kanał"Jak włożysz tak 5cm filtr wsadź dłoń za filtr i dopchnij go w stronę kabiny albo na samej górze jest taki występ plastikowy który prowadzi filtr w głąb. Składasz w odwrotnej kolejności.

To wszystko:)

 

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 13:17 ]

Nie jest on po to by regulować temperaturę nawiewu ani jej zabezpieczać, bo niby skąd w nawiewie ma się wziąć 150C :roll:

Pewnie że nie po to by regulować temperaturę bo niby w jaki sposób! :wink:

A chodziło mi o zabezpieczenie silnika, a nie zabezpieczenie temperatury !! :roll:

 

Są 2 możliwości albo termik zabezpiecza silnik wentylatora albo te rezystorki.

Ale skoro mówisz że na 4 biegu nie idzie przez niego to wychodzi na to że rezystory.

 

 

Ale jak prąd leci przez oporniki ( u mnie były to takie druciane spręzynki)

To się zwie drut oporowy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329283
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

.......Początek będzie ciężki ale dasz rade. Musisz go wsuwać równomiernie żeby sie nie pogiął w środku!! jak ciężko wchodzi to znaczy ze już na samym początku "nie wszedł w kanał"Jak włożysz tak 5cm filtr wsadź dłoń za filtr i dopchnij go w stronę kabiny albo na samej górze jest taki występ plastikowy który prowadzi filtr w głąb. Składasz w odwrotnej kolejności.

To wszystko:)

Dzięki wielkie. Jak się zbiorę wymienić - zdam relację

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329281
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

jak nie działa na 1 i 2 biegu a na 3 i 4 działa to padł taki niebieski element podobny do kondensatora styrofleksowego może wiecie jak to sie fachowo nazywa bo szukałem w necie i nie znanazłem!!! oznaczenia trujkšcik 470nM 2F450

 

szukałem 470nM to dł fali tego oznaczenia używa sie w diodach

wiec sugeuje ze ten element to jakis bezpiecznik ale jak to sie nazywa ?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-304563
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności