Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 tak to można nazwać i u mnie znajdował się na tej opornicy i miał kształt centymetrowego wałka zamieniłem na termik w wyglądający jak identycznie dioda mało tego są opinie również na tym forum, ze można ten niedziałający zewrzeć i działa , ja wymieniłem i od miesiąca działa bez zarzutu ale zaznaczam,, mnie wentylator działał tylko na 4 biegu Wydaje mi się że jak termik się zapasuje to nie działa w ogóle wentylator. No chyba że na 4 biegi nie idzie zasilanie przez ten termik !!?? Pewnie że można go zmostkować. I będzie działać! Ale lepiej założyć nowy. No dobrze, a jak to jest z tymi dmuchawami?? Działają u mnie wszystkie biegi, ale mam wrażenie, że powietrze leci jakby chciało, a nie mogło.... Coś zatkane, przytkane, jakieś inne nieprawidłowości?? A filtr przeciwpyłkowy sprawdzałeś, może masz zawalony i niema skąd ciągnąć powietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329293 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 na 4 biegu podawane jest pełne napięcie , nie leci ani przez termik ani przez oporniki też mi się zdarzyło naprawiać http://forum.opel24.com/wymiana-filtru-pylkowego-i-naprawa-wentylatora-vt3435.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 na 4 biegu podawane jest pełne napięcie , nie leci ani przez termik ani przez oporniki Tak że przez oporniki nie idzie to zrozumiałe bo potrzebna jest pełna moc. Ale po co dawać termik skoro na 4 biegu sie przez niego nie puszcza silnika ! Mojim zdaniem bez sens !!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 A filtr przeciwpyłkowy sprawdzałeś, może masz zawalony i niema skąd ciągnąć powietrza No nie sprawdzal. To teraz pytanie laika, gdzie to jest, jak to wyjąć??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Zależy w jakim aucie, Albo podszybie albo gdzieś koło schowka czy coś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 na 4 biegu podawane jest pełne napięcie , nie leci ani przez termik ani przez oporniki Tak że przez oporniki nie idzie to zrozumiałe bo potrzebna jest pełna moc. Ale po co dawać termik skoro na 4 biegu sie przez niego nie puszcza silnika ! Mojim zdaniem bez sens !! Termik ma wartość około 150 C, czyli fajczy się jak temperatura przekroczy 150 C. Nie jest on po to by regulować temperaturę nawiewu ani jej zabezpieczać, bo niby skąd w nawiewie ma się wziąć 150C Ale jak prąd leci przez oporniki ( u mnie były to takie druciane spręzynki) to te oporniki się nagrzewają, a są blisko papierowego filtra. Wystarczy że taki drucik zwietrzeje, zwiększy swój opór, zacznie się nagrzewać i fiuuu żar pójdzie na filtr . i przed tym zabezpiecza termik (bezpiecznik termiczny odcina jezeli temperatura w pobliżu robi się niebezpieczna) A jak na 4 biegu prąd nie leci przez oporniki , to się nie nagrzewają, więc termik nie ma czego zabezpieczać. Tyle teoria i logika, a praktyka pokazuje że ..... na 4 biegu prąd przez termik nie leci   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 są dwa typy: kwadratowy i prostokątny (przynajmniej są zbliżone do tych kształtów). Do odkręcania schowka potrzebujesz torx 25 - 3 śruby na dole i 3 u góry, wyciągasz odpinasz przewody od lampki. W głębi po lewej stronie będzie taka czarna pucha, spotkałem 2 rodzaje zamknięć tych puszek na spinki metalowe i śrubki 5,5mm. Jeżeli masz na spinki to weź płaski śrubokręt i wkładaj i podważaj je od boku zakłada sie je bez problemu wsuwając na miejsce, A jeżeli na śrubki to weź nasadkę 5,5 i poodkręcaj. Nie wiem czy na pewno ale w obydwóch wersjach są jeszcze takie plastikowe zaczepy u góry puszki i na jej dole-podważyć i wyjdzie bez problemu. Po odkreceniu odgiąć na bok maxymalnie pokrywę i wyciągnąć filtr. Żeby założenie było takie łatwe jak wyjecie... Teraz bierzemy filtr w ręce, strzałką do kabiny i z jednej strony są takie nacięcia i wałśnie w miejscu tych naciec załamujemy filtr dość mocno oczywiście bez przesady żeby sie nie podarł i zaczynamy wkładanie filtra. Początek będzie ciężki ale dasz rade. Musisz go wsuwać równomiernie żeby sie nie pogiął w środku!! jak ciężko wchodzi to znaczy ze już na samym początku "nie wszedł w kanał"Jak włożysz tak 5cm filtr wsadź dłoń za filtr i dopchnij go w stronę kabiny albo na samej górze jest taki występ plastikowy który prowadzi filtr w głąb. Składasz w odwrotnej kolejności. To wszystko:) [ Dodano: Sro Maj 30, 2007 13:17 ] Nie jest on po to by regulować temperaturę nawiewu ani jej zabezpieczać, bo niby skąd w nawiewie ma się wziąć 150C Pewnie że nie po to by regulować temperaturę bo niby w jaki sposób! A chodziło mi o zabezpieczenie silnika, a nie zabezpieczenie temperatury !! Są 2 możliwości albo termik zabezpiecza silnik wentylatora albo te rezystorki. Ale skoro mówisz że na 4 biegu nie idzie przez niego to wychodzi na to że rezystory. Ale jak prąd leci przez oporniki ( u mnie były to takie druciane spręzynki) To się zwie drut oporowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 .......Początek będzie ciężki ale dasz rade. Musisz go wsuwać równomiernie żeby sie nie pogiął w środku!! jak ciężko wchodzi to znaczy ze już na samym początku "nie wszedł w kanał"Jak włożysz tak 5cm filtr wsadź dłoń za filtr i dopchnij go w stronę kabiny albo na samej górze jest taki występ plastikowy który prowadzi filtr w głąb. Składasz w odwrotnej kolejności. To wszystko:) Dzięki wielkie. Jak się zbiorę wymienić - zdam relację   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 W zafirze jest tak, pewnie w G podobnie:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-329204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jogi1982 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 jak nie działa na 1 i 2 biegu a na 3 i 4 działa to padł taki niebieski element podobny do kondensatora styrofleksowego może wiecie jak to sie fachowo nazywa bo szukałem w necie i nie znanazłem!!! oznaczenia trujkšcik 470nM 2F450 szukałem 470nM to dł fali tego oznaczenia używa sie w diodach wiec sugeuje ze ten element to jakis bezpiecznik ale jak to sie nazywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1236-dmuchawa-nie-dzia%C5%82a/page/3/#findComment-304563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.