GrzECHO Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 nazir, techem przy wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. ABcomem przy włączonym silniku Schemat sprawdzony, cyferki na schemacie to piny we wtyczce COM.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Dodam jeszcze, ze o Tech2 mozna juz zapomniec, bo ABCom ma taka sama funkcjonalnosc (tez mozna czytac/kasowac bledy) a dodatkowo bloki pomiarowe, ktore w wiekszosci wypadkow dzialaja rowniez na wylaczonym silniku. Co do interfejsu to mozesz kupic bezposrednio u Viakena (daje rabat dla forumowiczow) najprostszy jaki ma na pinach (z liniami K,L). Ja taki kupilem do swojego Y22DTR i dziala bez problemu. Koszt to jakies 40zl+przesylka.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 - zlutować fejsik na tranzystorach (koszt nie więcej jak 10zł): chcialbym zeby cos takiego bylo dla zafki B pytalem sie viakena koszt u niego pare dobrych tysiecy... na allegro sa jakies jaskolki za 500zl ale czy to dziala??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 chcialbym zeby cos takiego bylo dla zafki B Zafira B jest już na szynie CAN więc tutaj "tranzystorki" nie dadzą rady. Poszukaj w dziale Giełda bo chyba kiedyś ktoś ogłaszał że ma takie interfejsy za około 300-400 zł   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 hmm nie widzialem takiego postu choc szukalem... poszukam raz jeszcze... dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Witam Zrobiłem fejsa na COM ale na konwerterze Max232 i testuje z różnymi softami, podzielę się wynikami - na początek Tech2 (jak będę miał czas to opiszę pozostałe np AB-Com itd) TECH2 w techu2 nie ma mojego silnika Y20DTH w roczniku 2000r wybrałem więc rok 2001 tam znalazłem Y20DTH * Moduł silnika - fejs łączy się z Ecu - pokazuje ładnie błędy w formacie PXXXX (błędy symulowałem odłączając czujniki i elektrozawory - więc sprawdzałem tylko błędy "potwierdzone" - czyli takie które występują ewidentnie lub podczas kilku cykli a cykl to poprostu trasa) -bez problemu po podłączeniu odłączonych czujników kasowałem błędy (MIL wygaszony - MIL to kontrolka błędu na desce rozdzielczej) -moduły pomiarowe działają mogłem popatrzeć sobie jak zmieniają się parametry podczas pracy silnika - ale trzeba jeszcze wiedzieć o co chodzi także ja tylko sobie popatrzyłem - ładne nawet . * Moduł chłodzenia silnika - fejs łączy się z Ecu - pokazuje i kasuje błędy(symulowałem odłączeniem czujnika temperatury cieczy chłodzącej) i pokazał mi to : "163 Motor Kuchmittel - Temperatur , kein signal" - co to za format błędu co oznacza w mniej barbarzyńskim - "brak sygnału czujnika temperatury" - działają pomiary i nawet udało mi się uruchomić test wentylatora chłodnicy http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/twisted.gif * Moduł ABS i poduszek - połączyłem się ale nie będę symulował błędów z innymi modułami : immo , zamki , klima nie udało mi się jeszcze podłączyć . Ale nie rozumiem dlaczego w module chłodzenia silnika pokazał mi taki błąd: " 17 Motordrehzahlsignal nicht vorhanden" oznacza on "brak sygnału z czujnika położenia wału korbowego" ale co ma ten czujnik do chłodzenia silnika ? a może to przekłamanie taniego fejsa i prostego softu ? dodam że błąd jest "potwierdzony" i nie mogę go skasować - jest ze statusem "aktualny" Proszę o podpowiedź co do tego błędu - dodam że kilka ostatnio razy silnik mi zwariował - podczas jazdy wskaźniki zaszalały, obroty falowały i zapalił się MIL a po 20 minutach można było jechać i MIL już się nie świecił - i ostatnio silnik zaczął troszkę głośniej pracować i drgać, stwierdziłem też nieco większe spalanie. Czy faktycznie może być to czujnik położenia wału korbowego? MIL się na razie nie świeci ale tech2 pokazuje błąd : " 17 Motordrehzahlsignal nicht vorhanden" tylko dlaczego w module chłodzenia a nie w module silnika ? ma ktoś pomysł ? Acha - wesołych jajek wszystkim   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 A na włączonym silniku również masz ten błąd ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 hejka, pociagne ten temat... mowie otwracie jestem wciaz zielony w sprawie interfejsow... znalazlem takie 2: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=151 http://www.auto-soft.pl/item46_INTERFEJS-DIAGNOSTYCZNY-EUROSCAN-2009-PL-CAN-USB-.html czym sie one roznia? ktos je uzywa? podejda tez do innych aut? np forda, seata i do starszych opli? tzn na OBD2? a jak z programami ktore z nimi dzialaja? dzieki wielkie za odpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 OP-COM tylko do opla wszystkie modele , ale b.duzo pottrafi http://forum.vectraklub.pl/index.php? szukaj w dziale sprzedam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Witam Jakim programem i interfejsem można samemu zmienić język komputera pokładowego w Zafirce 2002r. ?? Co jeszcze można zrobić samemu i jaki interfejs byście polecili ?? Mile widziane linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.