Skocz do zawartości

Zafira demontaż licznika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

No proszę jak ładnie wyszło -jeszcze tylko sie przemogę do tego bałaganu z demontażem i założę czerwone :oops:.Nie dales fotki kompa ale pewno ładnie niebiesko świeci.

Też uważam że kolega torgal ma czarny cyferblat i białe napisy.

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Takich zamienników nie dostaniesz nigdzie ale można samemu pobawić się lutownicą, a zapewniam że efekt warty tej zabawy

Fajne rozwiazanie tylko troche drogie :(

cztery na przod, po dwie na srodek i bagażnik, plus ewentualnie jedna do schowka to daje 9 x 7,5=67,5 + 6= 73,5zl

Ale czy widzisz znaczaca roznice tych 4w1 w stosunku do standardowych diod?

 

A moze taki wypas? Tylko nie patrzcie na cene :oops:

http://www.allegro.pl/item424021880_zarowka_rurkowa_10x42_18_led_12v_najmocniejsza.html

 

Piszesz o stosowaniu podwojnych resystorow dla bezpieczenstwa diod, a co z gotowaymi diodami takimi jak te ktore zamontowalem pod zegarami, spotkales sie z ich przepaleniami?

 

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 21:15 ]

cbm80,

A mozesz podac przyklad na allegro?

bede wdzieczny

 

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 21:16 ]

Nie dales fotki kompa ale pewno ładnie niebiesko świeci

Dalem wtope i kupilem tylko cztery sztuki, wiec na kompa nie wystaczylo :(

Jak dokupie to od nowa demolka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie jak działa wam regulacja jasności oświetlenia ?

Najbardziej zależy mi na tym jak mamy ustawione na "najciemniejszym" poziomie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem zalozylem diody do wewnatrz oswietlenie pasarzera i kierowcy tam sa takie zarowki jak na postojowkach i przy wylaczonym silniku i wyciagnietym kluczyku dalej sie zarza czy macie jakies rozwiazanie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie jak działa wam regulacja jasności oświetlenia ?

Najbardziej zależy mi na tym jak mamy ustawione na "najciemniejszym" poziomie.

Normalnie, nawet na ściemnionym ladnie widac

 

[ Dodano: Nie Sie 31, 2008 22:59 ]

przy wylaczonym silniku i wyciagnietym kluczyku dalej sie zarza czy macie jakies rozwiazanie ?

Kiedys w kadecie mialem podobnie jak zamiast rurki zalozylem diody, ale objaw zaz byl raz nie wiec sie nie przejmowalem. W zafirce troche bym sie obawial.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy widzisz znaczaca roznice tych 4w1 w stosunku do standardowych diod?

 

4w1 mają kąt świecenia 180stopni to mówi samo za siebie i są mocniejsze od standardowych

 

A moze taki wypas? Tylko nie patrzcie na cene http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

http://www.allegro.pl/item424021880_zarowka_rurkowa_10x42_18_led_12v_najmocniejsza.html

 

Piszesz o stosowaniu podwojnych resystorow dla bezpieczenstwa diod, a co z gotowaymi diodami takimi jak te ktore zamontowalem pod zegarami, spotkales sie z ich przepaleniami?

 

Więc tak bawiłem sie rurkowymi 2 lata temu od tamtej pory nawet na takie nie spojżałem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif teraz może robią lepsze, zresztą cena=jakość i ta co podałeś może być dużo lepsza.

Co do diód pod zegarami to jak byś rozebrał to zobaczysz że ona ma rezystor z jednej strony i zabezpieczenie z drugiej dlatego one się nie przepalają! ale mają bardzo miękkie i słabe blaszki/styki i jak wsadzisz i przekręcisz ją raz to lepiej jej już nie ruszać bo potem są problemy - pękają styki i nie świeci lub się rozginają i dioda ci mryga pod zegarami.

 

W samochodzie mamy powyżej 12V a diody są na 12V! i zastosowanie dwóch diód lekko zmniejszy jakość świecenia ale też obniży napięcie jakie dostaje dioda i wtedy wytrzyma tyle godzin ile piszą w opisach :D

 

mam problem zalozylem diody do wewnatrz oswietlenie pasarzera i kierowcy tam sa takie zarowki jak na postojowkach i przy wylaczonym silniku i wyciagnietym kluczyku dalej sie zarza czy macie jakies rozwiazanie ?

 

żeby zlikwidować ten efekt należy zastosować rezystor ja przerobiłem orginalne oprawki mam dwa rezystory do jednej diody i ładnie gasną :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy moglbys dokladniej opisac jaki rezystor i jak to przylutowac do czego itd. dzieki

Rezystory dostajesz na aukcji jako dodatek, a co i jak dolutowac to dobry pomysl.

Z lutownica jestem za pan brat ale nie z elektronika. Czy ma znaczenie do ktorej nogi diody

podlaczamy, prad w diodach moze plynac przeciez tylko w jednym kierunku. Czy rezystor tez ma swoje strony etc...

 

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 23:40 ]

Nie za bardzo usmiecha mi sie wtapiac kase na marne.

To co myslicie o takim ukladzie:

To po przerobkach na przod

Dołączona grafika

To na srodek, tyl, i schowek, ewentualnie podswietlenie tablicy rej

Dołączona grafika

Albo z jedna do wnetrza jeszcze taka?

Dołączona grafika

Na postoje to:

Dołączona grafika

A czy do zmiany podswietlenia pokretel bedzie sie nadawala taka zarowka?

Bez przelutowywania

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy moglbys dokladniej opisac jaki rezystor i jak to przylutowac do czego itd. dzieki

Rezystory dostajesz na aukcji jako dodatek, a co i jak dolutowac to dobry pomysl.

Z lutownica jestem za pan brat ale nie z elektronika. Czy ma znaczenie do ktorej nogi diody

podlaczamy, prad w diodach moze plynac przeciez tylko w jednym kierunku. Czy rezystor tez ma swoje strony etc...

Elektronika też nie jest moją mocną stroną i może ktoś inny naświetli lepiej sprawe jak to wygląda w każdym razie ja lutowałem zawsze do plusa diody, ale w oświetleniu z przodu stosując dwa rezystory przylutowałem jeden do "+" a drugi do "-" i jest ok

 

- co do diód na przód to polecam te co podawałem mimo ich ceny ale można też spróbować typowych na 12V są tańsze ale nie wiem czy równie dobrze świecą.

 

- o rurkowych diodach już się wypowiadałem i nie mam przekonania

 

- w postojówkach zawsze wkładałem żarówki PHILIPS BLUE VISION

 

A czy do zmiany podswietlenia pokretel bedzie sie nadawala taka zarowka?

Bez przelutowywania

Obrazek

na podświetlenia pokręteł poszukał bym diód 3mm lub 5mm na 12V lub z rezystorami bo wiem z autopsji że takie kolorowe żaróweczki dają bardzo słaby efekt, a i najlepiej diody o jak największym kącie świecenia jak np. taka

Ja w astrze gdzie nie było klimatronika stosowałem właśnie takie diody po jednej pod każde pokrętło i efekt był fajny z jednym minusem - czerwone pole w nocy wyglądało jak czarne, oczywiście dla chcącego nic trudnego i można by przedzielić przestrzeń pod pokrętłem i dać pod czerwone pola białe diody ale to już dla wytrwałych :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności