Skocz do zawartości

zaślepienie EGR czy wymiana?


Rekomendowane odpowiedzi

witam czy w astrze G 2.0 di 82 km można zaślepić EGR i czy to bedzie niekorzystnie wpływało na działanie silnika pozdrawiam i czekam na wasze opinie:) mam też dodatkowe pytanie czy w tym silniku zawsze trzeba EGR wymienić z kolektorem ssącym bo widziałem na allegro że sprzedają tylko zawory a w serwisie powiedzieli że go wymienia się z ww kolektorem pozdrawiam i dziękuję za poradę

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12784-za%C5%9Blepienie-egr-czy-wymiana/
Udostępnij na innych stronach

pod zadnym pozorem nie zaslepaj EGR robi sie to tylko w benzynach nie w dieslach wyczysc go i najlepej kolektor ssacy i powinno sie poprawic mozesz tez wyczyscic elektrozawor ktory steruje EGR sprawdz czy wezyki i mufki je laczace sa szczelne jesli te wszystkie warunki beda spelnione i nadal bedzie zle to wymiana samego zaworu nie wierz ludziom z ASO bo to tylko lapanie kasy (jak wszystkie uslugi w serwisach nie tylko opla) jak wyczyscic poszczegolne rzeczy znajdziesz na forum tylko trzeba uzyc opcji szukaj

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12784-za%C5%9Blepienie-egr-czy-wymiana/#findComment-245127
Udostępnij na innych stronach

byłem u znajmego mechanika i wykonaliśmy prostą czynność zatkał mi śrubką wężyk który idzie od EGR do jakiegoś zaworku koło akumulatra i jest o niebo lepiej , tylko mam pytanie czy to nie wpłynie żle na pracę lub żywotność silnika pozdrawiam i dziekuję za porady pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12784-za%C5%9Blepienie-egr-czy-wymiana/#findComment-244964
Udostępnij na innych stronach

mialem tez tak zrobione przez poprzedniego wlasciciela i zdjalem ta zaslepke wyczyscilem wszystkie zawory i chodzijak marzenie iwiemnapewnoze nie skracam zywotnosci zadnej czesci

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12784-za%C5%9Blepienie-egr-czy-wymiana/#findComment-244244
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wykręcic i przeczyścic EGR, jesli jest tak zatarty że nie da rady, proponuje kupić nowy. ja do benzyniaka kupilem na allegro EGR za 220zł (prod GM), w sklepie chcieli ponad 400zł (delphi)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12784-za%C5%9Blepienie-egr-czy-wymiana/#findComment-244010
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

co do egr...

 

w beznyniaku czy w dieslu jeden kij,chodzi o to zeby powracały ciepłe opary z silnika ponownie do ponownego spalenia ( ekologia ) i w tym i wtym przy działającym egr auto bedzie mniej palić ( sprawdzone na 5 autach ) ale bedzie miało delikatnie mniejszego buta ale silnik bedzie miał cieplej.przy zatkanym lub nie działajacym egr auto mniej sie nagrzewa,mniej sie zasyfia,ale ma wiekszego buta ale do czasu bo czasami ( rozne przypadki ) auto tez lapie muła i wtedy trzeba odślepić. u mnie egr czasami działa ,czsami nie,czuje to po kolektorze dolotowym bo raz ciepły raz zimny,ni wiem czemu ale podejzewam ze zaworek sie zacina lub pada mi pompa Vacum.jak egr wogole mi przestanie działac to go rozbiore i wyjme tłok i bedzie caly czas powracalo cieple powietrze ztym ze auto bedzie mułem bagiennym ale jak sprawdzałem pali 0.6l mniej to jak mi teraz pali 4.8 ON to bedzie palilo 4.2l ON czysta ekonomia,wada tylko 1 ,że raz na 2 lata trzeba wyczyscic dolot bo sie zalepia oparami ( olejem i innymi syfami) i olej trzeba wymieniac czesciej. dla silnika lepiej oczywiscie jest przy nie działajacym lub zaslepionym egr ,wtedy zadziej mozna wymieniac olej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12784-za%C5%9Blepienie-egr-czy-wymiana/#findComment-432013
Udostępnij na innych stronach

sorry kolgo ale raczej nie wiesz co piszesz. Wiekszego buta- zes mnie rozsmieszył. EGr jest po to by czesc ( niewielka ilosc) spalin przekierowac do komory spalania. Po co takie zabiegi?? Po to by obnizyc temperature w komorze spalania. Po co obnizac temp?? Po to by spaliny mialy nizsza temperature a co za tym idzie azot i tlen nie tworzy trójacego zwiazku tlenku azotu czy NOx czyli np NO2 czy innych. Troszke chemii z podstawówki. Tylko po to to jest. W starszych autach udział spalin jest naprawde znikomy- kilka procent. Nie wplywa to w zadnym przypadku na moc, rozgrzewanie sie itp. Sprawdzone na wszystkich swoich autach jake mialem.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12784-za%C5%9Blepienie-egr-czy-wymiana/#findComment-432017
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności